advertise

قیمت نخ فیلامنت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت چقدر است؟

قیمت نخ فیلامنت چقدر است؟ ابتدا بیایید نگاهی کلی به مبحث قیمت نخ فیلامنت داشته باشیم. نخ، در انواع و اقسام صنعت ها کاربرد دارد. قیمت نخ درجه یک به عوامل مختلفی بستگی دارد.در بازار نخ ایران تنوع محصولات تولیدی زیاد است که در زیر علاوه بر ارائه پاره ای توضیحات، در مورد آن ها، اطلاعاتی نیز در مورد قیمت هر نوع در اختیار شما خوانندگان گرامی می گذاریم.  قیمت نخ فیلامنت در بازار در واحد فروش حافظ بافت به نازلترین شکل ممکن بوده است. این مرکز به حداقل سود در فروش های خود بسنده می کنند. نخ تار های ظریف و ریزی هستند که از طریق ریسندگی الیاف تولید می گردد. نخ در صنایع نساجی برای کاربرد های متنوعی به کار برده می شود. این محصول نیز در انواع متنوعی تولید می گردد. مشتریان با روشهای خاصی میتوانند نخ را از سطح بازار سفارش بدهند. مرکز فروش نخ پنبه در ایران نمایندگی های عرضه کننده این محصول هستند که به خرید و فروش نخ در این منطقه مشغول هستند. از نخ به منظور دوخت پارچه، تهیه انواع متنوع البسه و در صنایع پزشکی و در جراحی و دوخت فشار در سطح کشور استفاده می گردد. الیافی که در تار و پود نخ وجود دارند یا به صورت طبیعی هستند و یا به صورت مصنوعی طراحی شده اند. از کنار هم قرار گرفتن الیاف نخ طبیعی و یا مصنوعی به وجود می آید. الیاف طبیعی به الیافی گفته می شود که برای ساخت آن از محصولات موجود در سطح طبیعت استفاده می شود. این نوع نخ ها معمولا به دست بشر تولید نمی گردند. این مدل نخ ها نسبت به نمونه مصنوعی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. نخ های طبیعی معمولا به صورت حیوانی و یا گیاهی ساخته می شوند. برای مثال الیافی که از پشم گوسفند و بز به وجود می آیند الیاف حیوانی و الیافی که از ابریشم طراحی می شوند الیاف گیاهی گفته می شود. حافظ بافت تمام تلاش خود را در راستای عرضه کمترین قیمت نخ فیلامنت انجام می‌دهد. همچنین حاف بافت، مرجع ارائه قیمت نخ BCF نیز می‌باشد. اگر قصد تهیه‌ی نخ BCF (نخ بی سی اف) داشتید حتما با ما تماس حاصل فرمایید.


حافظ بافت
نخ از اصلی ترین و تنها ترین مواد تولید پارچه نخ فلامنت است. هرچقدر نخ استفاده شده با کیفیت تر باشد و مرغوب تر باشد پارچه تولید شده و در نهایت لباس تولید شد گران تر و با کیفیت تر است. برای مثال لباسهای تولید شده با نخ ابریشم بسیار گران و مرغوب هستند. البته ما در این مقاله حول محور قیمت نخ فیلامنت صحبت خواهیم کرد و روش تشخیص نخ های مولتی فیلامنت را به شما خواهیم آموخت.

عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت

برای این که یک مشتری بتواند برای نیاز خود یک نخ فیلامنتی با کیفیت از بازار تهیه کند باید یک سری شاخص ها را در نظر داشته باشد تا بتواند به خواسته خود برسد. عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت بدین شرح می باشد: شفافیت نخ مورد نظر در رنگ های متنوع، رنگ ثابت نخ و استحکام و مقاومت تارو پود نخ. در ادامه موارد مذکور را در راستای دستیابی به قیمت نخ فیلامنت بررسی خواهیم کرد.


کیفیت از عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت: برای خرید یک نخ خوب باید جنس و نوع تولید آنها کیفیت بالایی داشته باشد. برای تهیه نخ مرغوب باید از بهترین الیاف طبیعی و مصنوعی بهره برد تا بتوان از آن در صنایعی چون فرش بافی و نساجی استفاده کرد و لباس و فرش با کیفیتی تولید نمود. همین طور بهتر است از قیمت نخ فیلامنت پلی استر نیز آگاهی داشته باشید. رنگ ثابت از عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت: از دیگر ویژگی های مهم نخ خوب، داشتن رنگ ثابت است. این خصوصیت در زمان شستشو خود را نشان می دهد. نخ نباید پس از شستشو کدر شود و رنگ بدهد در غیر اینصورت فاقد کیفیت و استاندارد است. شفافیت از عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت: نخ های مرغوب و با کیفیت دارای رنگ شفافی هستند زیرا از الیافی با کیفیت تهیه شده اند. با مشاهده نخ های شفاف متوجه طراوت و تازگی رنگ آنها خواهید شد. استحکام از عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت: نخ های با کیفیت دارای مقاومت بالایی هستند و بافت آنها تو پر است. این نخ ها به راحتی پاره نمی شوند و برای استفاده در صنایع نساجی و دوخت لباس بسیار مناسب هستند. محصولاتی که از چنین نخ های مرغوبی تولید شوند، حتما دارای کیفیت و استحکام خوبی هستند. بهتر است نخ فیلامنت پلی استر را از مراکز معتبر مثل حافظ بافت تهیه کنید.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

کنترل آزمایشگاهی : در واحد کنترل کیفیت نخ فیلامنت کارخانجات حافظ بافت، کلیه تولیدات از نظر پارامترهای آزمایشگاهی با استفاده از دقیق‌ترین و بروزترین تجهیزات به صورت مداوم و مستمر توسط کارشناسان زبده بررسی گردیده، به گونه‌ای که در هر شیفت تولید نمونه تصادفی مطابق با دستورالعمل تعیین شده و قابل قبول حین تولید انتخاب شده و کلیه مشخصات فیزیکی نخ اندازه‌گیری می‌گردد. چنانچه حتی یکی از موارد با استانداردهای موجود که عمدتا مطابق با استانداردهای بین المللی، استاندارد ملی ایران و سایر استانداردهای تعیین شده از سوی مشتری (مصرف کننده) منطبق نباشد در اسرع وقت به واحد تولید جهت رفع عیب محصول در حال تولید اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورت عدم رفع عیب، از تولید محصول نامنطبق جلوگیری به عمل آمده و حتی می‌تواند منجر به توقف خط تولید و خاموش شدن دستگاه تولید نخ بیسی اف گردد.


کنترل رنگ : تولیدکنندگان نخ بیسی اف با توجه به تنوع رنگ بالای محصولات خود باید کنترل رنگ نخ‌های تولیدی را با حساسیت بالا و توسط پرسنل مجرب و کار آزموده و با استفاده از دستگاه‌های مدرن تشخیص رنگ به صورت پیوسته انجام دهند. در صورت مغایرت نیز بلافاصله به واحد تولید برای توقف خط و رفع عیب اطلاع رسانی شده و محصول نامنطبق از نظر رنگی نیز به صورت کاملا تفکیک شده بسته بندی می‌گردد. شایان ذکر است کلیه داده های آماری و مستندات کیفی محصولات تولید شده؛ در قالب جمع نتایج آزمایشات کیفی محصول، ثبت سوابق شده تا درصورت نیاز سازمان قابل ارجاع به آن بوده و یا بنا به درخواست در اختیار مشتری و مصرف کننده قرار گیرد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

حافظ بافت
نخ به عنوان اولین محصول تولیدی در یک کارخانه نساجی و به عنوان مواد اولیه اساسی در ادامه خط تولید منسوجات از اهمیت بسیاری برخوردار است. کارخانه های تولید کننده نخ باید محصول خود را چنان با وسواس کنترل کنند که گویی مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد. هرچه تولیدکننده نخ روی کیفیت محصولش سرمایه‌گذاری کند فروش و ارزش افزوده بیشتری را به دنبال خواهد داشت، بدین دلیل که نخ با کیفیت باعث افزایش بازده دستگاه بافندگی میشود. برای مثال نخ بی سی اف اصفهان در بهترین شرایط تولید می‌شود. دلیل این افزایش کم شدن تعداد نخ پارگی ها، کم شدن نیاز به نیروی انسانی، کم شدن تعداد دفعات نظافت و تعویض قطعات به دلیل پرز و اصطکاک کمتر نخ و موارد بسیار دیگر می تواند باشد. بر همین اساس مناسب دیدیم به عوامل موثر در کیفیت انواع نخ و همچنین سیستم های اندازه گیری این عوامل در این بخش بپردازیم. هدف از این کار، ارائه مناسب ترین قیمت نخ فیلامنت می باشد.

نمره نخ اولین و مهمترین فاکتور در مسیر تولید نخ بیسی اف می باشد. این عدد نشان دهنده ظرافت نخ است. دو سیستم برای بیان ظرافت وجود دارد یکی مستقیم و دیگری غیرمستقیم، در روش مستقیم عدد نمره نخ وزن طول مشخصی از نخ را مشخص می کند و در روش غیر مستقیم عدد نمره نخ وزن طول مشخصی از نخ را بیان می کند. برای سیستم مستقیم می توان واحد های دنیر و تی ایکس ای و برای سیستم غیر مستقیم می توان واحد های متریک و انگلیسی را نام برد. برای اندازه گیری نمره نخ به یک ترازو و یک دستگاه کالف پیچ نیاز داریم. این دستگاه در ظاهر سیستم ساده ای دارد اما نکاتی در درون خود نهفته دارد برای مثال کششی که به نخ وارد میگردد اگر نایکنواخت یا بیش از حد باشد باعث ایجاد نازکی در نخ شده (مانند نخ های POY ، الکرا دار و یا فانتزی) و باعث بدست آمدن نتایج اشتباه می شود پیشنهاد برخی شرکت ها برای یک اندازه گیری دقیق دستگاه خارجی از محصولات یک شرکت آمریکایی می باشد. از این پروسه برای بررسی نمره نخ فرش بی سی اف هم می‌توان استفاده کرد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

تاب نخ یک فاکتور مهم در کیفیت نخ است که به صورت همزمان ظرافت و استحکام را تحت تاثیر قرار می دهد. بدین ترتیب که اگر تاب کم باشد زیر دست پارچه نهایی نرم می گردد ولی نخ یا پارچه پرزدار و با استحکام پایین تولید می گردد، اگر هم تاب بیش از حد باشد به دلیل ایجاد نقاط باریک در نخ به دلیل فشار زیاد استحکام نخ باز هم کاهش پیدا می کند و همچنین ممکن در بخش رنگرزی و تکمیل هم باعث ایجاد نا یکنواختی بشود. برای همین گاهی از روغن نخ بیسی اف استفاده می‌شود. بنابراین تاب یک مقدار بهینه دارد که باید بر اساس نمره نخ و سیستم ریسندگی محاسبه و در ماشین ریسندگی اعمال گردد. واضح و مبرهن است که اندازه گیری تاب به صورت دقیق و قابل اعتماد چقدر مهم است برای دستیابی به این مهم پیشنهاد ما دستگاه های یک شرکت آمریکایی می باشد.


استحکام نخ بی سی اف پلی پروپیلن از ویژگی های تاثیر گذار در ادامه فرایند تولید منسوجات می باشد. فرایند آهار زنی و مشکالت حذف آهار نشان دهنده اهمیت این فاکتور است. هرچه استحکام و ازدیاد طول نخ در محدوده مناسب تری باشد باعث افزایش بازده در ماشین بافندگی می گردد و در نتیجه تولید مقرون به صرفه تر می شود. استحکام نخ را به دو روش داینامیک و استتیک می توان اندازه گیری نمود. در روش داینامیک اطالعات مربوط به استحکام در طول زیادی از نخ مولتی فیلامنت با سرعت زیاد توسط سیستم فوق هوشمند استخراج می گردد، نتایج این روش به شرایط واقعی تولید نزدیک تر میباشد. در روش استتیک استحکام نخ تا حد پارگی اندازه گیری می شود دستگاه اندازه گیری این روش می تواند به صورت تغذیه دستی باشد یا اتوماتیک. این انتخاب بستگی به تعداد آزمون برنامه ریزی شده دارد. تغذیه دستی برای پانصد تست در هر شیفت مناسب می باشد و اساسا برای کارخانه هایی که زیر دوازده و هزار و پانصد اسپیندل ریسندگی دارند توصیه می شود از سیستم تغذیه دستی استفاده کنند. پیشنهاد ما برای سیستم داینامیک دستگاه یک شرکت آمریکایی برای سیستم استتیک با تغذیه دستی دستگاه یک شرکت انگلستانی و سیستم استتیک با تغذیه اتوماتیک مجددا از یک شرکت خارجی می باشد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

اصطکاک یکی از موارد موثر در فرآیند تولید و بخش بافندگی اصطکاک نخ مونوفیلامنت تولید شده می باشد این اصطکاک هم بین نخ با اجزاء دستگاه رخ می دهد و هم بین نخ های یک سیستم. اگر اصطکاک محصول از حد بهینه بالاتر باشد باعث خوردگی و استهالک اجزاء ماشین می گردد، اجزائی مانند راهنما ها ، غلتک های کشش و غیره. این مشکل باعث افزایش نخ پارگی و در هنگام ریسندگی و بافندگی هم می شود پیشنهاد ما برای اندازه گیری و کنترل مستمر این مشکل استفاده از دستگاه یک شرکت خارجی می باشد تا بتوان در نهایت باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین نخ فیلامنت ایرانی را تولید کرده و تقدیم حضورتان کرد.


یکنواختی نخ از نظر قطر و میزان پرزدهی بسیار مهم است هرچه نخ یکنواخت تر باشد از نظر استحکام و جال ظاهری با کیفیت تر می باشد. اندازه گیری یکنواختی اصوال با دو روش اپتیکال و خازنی اندازه گیری می شود. در سیستم با استفاده از یک دوربین بسیار قوی و حساس قطر با دقت زیر چهار میکرون اندازه گیری می شود و نازک و کلفت بودن نخ و همچنین پرز آن برای نخ تولید شده از الیاف کوتاه و همچنین تعداد جوش برای نخ پنبه فلامنت تولید شده از فیالمنت با سرعتی حدود سیصد متر بر ثانیه اندازه گیری می شود. در سیستم خازنی نخ از بین دو خازن باردار عبور می کند و تغییرات ایجاد شده در میدان الکتریکی بین دو صفحه توسط حس گرهای ویژه اندازه گیری می شوند. این میدان با تغییر وزن خطی نخ تغییر می کند که بدین ترتیب نقاط نازک و کلفت نخ اندازه گیری می شود. برای اندازه گیری پرز نخ در سیستم خازنی بازهم نیاز به سیستم اپتیکال می باشد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

یکنواختی کشش برای نخ برس مونوفیلامنت برای بررسی تاثیر کشش رو نخ های فیالمنتی اف دی وای یکی از تست های مهم کنترل کیفیت است چون اگر این کشش به صورت یکنواخت ، بیش از حد و یا کمتر از حد بهینه باشد عوارض این اشتباه در هنگام رنگرزی منسوج تهیه شده از آن نخ به صورت نایکنواختی رنگ ، رنگ پذیری سخت و… بروز می کند. برای بررسی مشخص کردن میزان کشش بهینه برای تبدیل پی ا وای به اف دی وای باید مقداری از نخ اف دی وای تولیدی را با دستگاه گرد باف با دهنه کوچک بافت سپس رنگرزی نمود اگر نایکنواختی مشاهده گردید باید تنظیمات دستگاه را اصالح کرد. برای اینکه یک گام در کنترل کیفیت جلوتر برویم باید نخ پی ا وای را در آزمایشگاه به صورت کنترل شده به اف دی وای تبدیل نمود سپس بافت و در نهایت رنگرزی کرد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

رطوبت یکی دیگر از فاکتور های مهم در مورد نخ رطوبت است که هم برای خریدار و هم برای فروشنده اهمیت زیادی دارد. سازمان استاندارد بازه رطوبتی مجاز را برای انواع الیاف تعیین کرده است اگر خریدار نخی با رطوبتی بیش از حد استاندارد خریداری کند گویی آب را به قیمت نخ خریده است و اگر فروشنده نخ را با رطوبت کمتر از استاندارد بفروشد به نوعی ضرر کرده است. پیشنهاد ما دستگاه رطوبت سنج پرتابل با شاخک های مناسب ساخت شرکت آلمانی می باشد. آخرین عامل از عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت نیز تنش می باشد. تنش مورد اعمال به نخ همیشه پر اهمیت است چه در هنگام ریسندگی و چه در هنگام بافندگی برای کنترل کشش وارد شده به نخ پیشنهاد حافظ بافت بهره گیری از دستگاه های خارجی است.


نحوه تعیین قیمت نخ فیلامنت

برای فهمیدن نحوه تعیین قیمت نخ فیلامنت نگاهی نزدیک به پروسه تولید نخ انداخته‌ایم. طی توضیح این پروسه و مطالعه آن، خواننده متوجه قیمت نخ فیلامنت خواهد شد. می‌دانیم که جهت تولید پارچه نیاز به نخ داریم تا بتوانیم پارچه‌‌‌ی مورد نظر را در اختیار داشته باشیم. حال مختصری از چگونگی مراحل کار الیاف از ابتدا تا تبدیل به نخ را شرح داده تا بیشتر با این بخش از کار آشنا شویم. همان‌گونه که قبلاً شرح داده شد، الیاف نباتی و حیوانی نسبت به سایر الیاف غیرطبیعی (مصنوعی) دارای ناخالصی‌هایی می‌باشند که بایستی از سطح الیاف برداشته و یا دور شوند. مثلاً در غوزه‌‌‌ی پنبه علاوه بر تخم پنبه، هنگام چیدن غوزه و یا حمل آنها پس از چیدن، مقادیری از تکه‌های برگ خشک غوزه و یا گرد و خاک ناشی از حمل و نقل بر روی سطح الیاف پنبه می‌چسبد که می‌بایستی این اضافات گرفته شوند. به همین منظور، این الیاف را از ماشین‌های مخصوصی عبور می‌دهند و توسط زننده‌های مختلف تا حدودی این ناخالصی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برطرف می‌شوند و نهایتاً در قسمت حلاجی که ابتدا و شروع کار یک واحد تولیدی نساجی می‌باشد، الیاف کاملاً حلاجی شده و علاوه بر برطرف شدن کامل ضایعات، الیاف باز می‌شوند (پوش می‌شوند) که اغلب در حلاجی‌های دستی و خانگی از جمله به هنگام تهیه‌‌‌ی لحاف و توسط لحاف‌دوزها این عمل کار را دیده‌اید. پس کار حلاجی، باز کردن الیاف و برطرف نمودن کامل خار و خاشاک آن می‌باشد. پس از حلاجی مقدماتی وجود دارد که به آن مقدمات ریسندگی نیز می‌گویند، که عبارتند از:


تهیه‌‌‌ی متکا (متکا پیچی)، تبدیل متکا به فیتیله، موازی کردن الیاف در ماشین‌های شش یا هشت لاکنی جهت به دست آوردن نخ مرغوب، خوب و پر استحکام که بدین صورت شش فیتیله یا هشت فیتیله‌‌‌ی به دست آمده را به طور موازی از ماشینی که نام برده شد (شش یا هشت لاکنی)، عبور می‌دهند و مجدداً یک فیتیله به دست می‌آورند که بسیار مرغوب می‌باشد. تبدیل فیتیله‌‌‌ی نهایی به نخ نازک‌‌‌‌‌‌‌تر (فلایر یا نیم تاب) به این صورت است که در این دستگاه، فیتیله‌‌‌ی به دست آمده در اثر کشش‌های لازم نازک‌‌‌‌‌‌‌تر می‌شود و تا حدودی نیز تاب داده می‌شود، مرحله‌‌‌ی آخر ریسیدن و یا به دست آوردن نخ مورد نیاز توسط دستگاه‌‌‌‌‌‌هایی به نام رینگ یا تمام تاب است. در حالت دستی، احتمالاً ممکن است که در اغلب روستاها دیده باشید، الیاف را توسط دوک دستی و یا چرخ دستی تابانده، بدین شکل که با به گردش درآوردن دوک (فر دادن) و اتصال سر الیاف به نوک دوک، الیاف مذکور در اثر گردش دورانی دوک تبدیل به نخ می‌شوند. این کار به مهارت و تجربه نیاز دارد ولی بسیار ساده است. البته در سیستم دستی، نمره‌‌‌ی نخ و یا تعداد لاهای نخ مطرح نمی‌باشد چون نخ به دست آمده توسط ماشین، یکنواخت و صاف و دارای قطر مساوی در طول خود می‌باشد ولی در سیستم دستی و دوکی دارای ناهمواری است و کلفت و نازک بودن نخ در طول خود، بیانگر این است که نخ مذکور دستریس می‌باشد که در نوع خود جالب است و می‌تواند در سطح پارچه‌ای که توسط این نوع نخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها بافته می‌شود، اِفه‌ی بافت ایجاد نماید که بسیار جالب و دیدنی است.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

آماده کردن نخ‌های پود قبل از عمل بافندگی : عملیات مقدمات بافندگی، سلسله عملیاتی غیر شیمیایی هستند که بعد از عمل ریسندگی و قبل از عمل بافندگی انجام می‌شود. به طور کلی منظور از عملیات مقدمات بافندگی را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد: ۱. رفع عیوب نخ و تهیه‌‌‌ی نخ‌های سالم و مرغوب برای بافندگی ۲. تهیه‌‌‌ی بسته‌های متناسب برای بافندگی و صرفه جویی در مصرف قرقره و هزینه‌ی حمل و نقل. ۳. تهیه‌‌‌ی نخ‌های پود روی ماسوره‌ی مورد نظر ۴۔ آهار زدن به نخ‌های تار و آماده کردن آنها برای بافندگی ۵. تهیه‌‌‌ی بسته‌های مختلف برای فروش ۶. تهیه‌‌‌ی بسته‌های مخروطی مخصوص برای رنگرزی ۷. تهیه‌‌‌ی نخ‌های چندلا و فانتزی اصطلاحاتی که در قسمت مقدمات بافندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عبارتند از:

بسته: در قسمت مقدمات بافندگی ، نخ‌ها از روی قرقره‌‌‌‌‌‌هایی که در قسمت ریسندگی تهیه شده، باز و به صورت‌های مختلفی پیچیده می‌شود که به طور کلی هر کدام را بسته می‌نامند.

نورد: در حدود چهارصد تا هشتصد بسته را در قفسه‌‌‌‌‌‌هایی قرار داده و نخ‌های آنها را پهلوی همدیگر و در یک بسته‌‌‌ی بزرگ‌‌‌‌‌‌‌تر به نام نورد می‌پیچند. (البته این قسمت تاثیر کمی بر قیمت نخ فیلامنت دارد)

آهار: محلول چسبنده‌ای مخصوص است که نخ‌های تار را به آن آغشته می‌کنند تا در مقابل کشش و سایش که در بافندگی به نخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها وارد می‌آ‌ید استقامت کافی داشته باشد.


اسنو: نخ‌های روی نورد را باز کرده و پس از عمل آهار، دور قرقره‌ی بزرگ دیگری به نام اسنو که پشت دستگاه بافندگی قرار می‌گیرد، می‌پیچند. نخ‌های تار به طور موازی با یکدیگر به صورت صفحه‌ای روی اسنو پیچیده می‌شوند که تعداد آن معمولاً در حدود دوهزار تا ده هزار نخ می‌باشد که نسبت به عرض پارچه متغیر است.

ماسوره‌ی پود: ماسوره بسته‌‌‌ی نخی است که در داخل ماکوی دستگاه بافندگی قرار می‌گیرد و نخ پود در اثر کشیده شدن از روی ماسوره باز شده و در عرض پارچه قرار می‌گیرد. بدین ترتیب در عمل بافندگی نخ‌های عرض پارچه توسط ماسوره‌ی پود تشکیل می‌گردد. و تاثیر آن بر قیمت نخ فیلامنت به صورت جداگانه محاسبه می‌گردد.


آماده کردن نخ‌های پود عملیات تهیه‌‌‌ی پود جهت بافندگی نسبت به تهیه‌ی نخ تار ساده‌تر می‌باشد زیرا تنها با پیچیدن نخ پود روی ماسوره، برای بافندگی آماده می‌گردد. به طریق زیر ممکن است ماسوره پیچی را انجام داد: ۱. ممکن است نخ در قسمت ریسندگی مستقیماً روی ماسوره پیچیده شود که در این صورت احتیاجی به عملیات دیگر نیست. ۲. ممکن است نخ از روی قرقره‌ی ریسندگی باز و فقط در یک عمل روی ماسوره پیچیده شود. ۳. ممکن است نخ را پس از ریسندگی روی بسته یا قرقره‌‌‌ی بزرگ پیچیده و بعد از آن بر روی ماسوره‌‌‌ی پود منتقل نمود. البته لازم به یادآوری است که در طریقه‌‌‌ی اول گرچه عمل ساده‌تر و زودتر انجام می‌شود ولی به علت وجود معایب در نخ و نامتناسب بودن کشیدگی روی ماسوره، استفاده از این طریق برای نخ‌های مرغوب پیشنهاد نمی شود.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

آماده کردن نخ‌های تار برای بافندگی عملیاتی که روی نخ‌های تار انجام می‌شود تا برای بافندگی آماده شود به ترتیب زیر است: ۱. قرقره پیچی ۲. نورد پیچی ۳. آهار دادن ۴. پیچیدن نخ‌های تار روی اسنو بافندگی ۵. چله‌کشی نخ ها عملیات فوق حداکثر عملیاتی است که قبل از عمل بافندگی روی نخ‌های تار انجام می‌شود که در زیر خلاصه‌ای از هر قسمت توضیح داده می‌شود:

قرقره پیچی : نخ در این مرحله تحت نظارت قرار می‌گیرد تا تمام عیوب آن که در موقع عملیات ریسندگی به وجود آمده بررسی شود و روی بسته‌‌‌ی بزرگتری پیچیده شود تا بتوان در عمل بعدی، نخ مداوم‌تری به کار برد. محل‌های کلفت نخ با عبور از تمیزکننده و محل‌های باریک و سست با دادن کشیدگی مناسب به نخ بر طرف می‌شود. اگر استقامت نخ کم باشد، امکان دارد در موقع عملیات بعدی پاره شود، بدین جهت بهتر است آن را در موقع قرقره پیچی در آن منطقه پاره کرده و دوباره گره زد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

نورد پیچی : منظور از عمل نورد پیچی، قرار دادن تعداد تار لازم جهت تار دستگاه بافندگی می‌باشد. این عده نخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها با طول معین و کشیدگی یکنواخت، باید در عرض معینی از دستگاه پهلوی هم قرار گیرند. نخ‌ها از بسته‌‌‌ی ذخیره‌‌‌ی بزرگی که در یک قفسه قرار دارند، باز شده و دسته جمعی روی یک نورد پیچیده می‌شوند بسته‌های ذخیره‌‌‌ی نخ معمولاً مخروطی شکل است و قفسه‌ی آهنی که بسته‌های نخ روی آن قرار دارند، شامل میله‌های عمودی می‌باشد که هر میله می‌تواند در حدود نه الی دوازده بسته نخ را نگهدارد. هر یک از نخ‌ها پس از آنکه از بسته‌‌‌ی ذخیره گرفته شدند، از وسیله‌‌‌ی کشیدگی گذشته و از دستگاه توقف عبور می‌کنند، پس از آن نخ‌ها از دندانه‌های شانه‌ای قسمتْ قسمتی و قابلیت حرکت و تنظیم برای تعیین عرض دلخواه، گذشته و روی نورد پیچیده می‌شود.


آهار دادن : منظور از عمل آهار دادن نخ‌های تار، افزایش قابلیت بافندگی نخ روی دستگاه بافندگی می‌باشد. آهار دادن به معنی قرار دادن پوششی از ماده‌‌‌ی مخصوص و چسبناک روی نخ است که این ماده استقامت نخ را در مقابل ساییدگی و همچنین کشش افزایش می‌دهد. البته لازم به یادآوری است که مقدار آهار اضافه شده به نخ باید اندازه‌‌‌ی معینی داشته باشد والا منظور اصلی که کاهش دادن تعداد پارگی نخ در موقع بافندگی است عملی نشده بلکه نتیجه‌‌‌ی عکس نیز می‌دهد. به طور کلی ماده‌‌‌ی آهار که به نخ داده می‌شود، عیوب نخ را از قبیل گره‌ی محل‌های سست و غیره را بر طرف و استقامت آن را افزایش می‌دهد و نیز الیاف سطحی نخ را به هم چسبانده و اشکالاتی را که امکان دارد موقع بافندگی سبب پارگی شود، برطرف می‌سازد. ماده‌‌‌ی آهار انواع و اقسام مختلف دارد. در استفاده از هر نوع آن، سعی می‌شود که هم با صرفه و هم با نتیجه‌ی بهتر تهیه گردد. معمولاً در کارخانجات به علت تجربه و آزمایش زیاد، آهاری که نتیجه‌‌‌ی رضایت بخش دارد، انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده‌‌‌ی آهار ترکیبی از چسب ها، مواد نرم کننده، مواد چربی، مواد نفوذ‌دهنده‌ی آهار در نخ، مواد سنگین‌کننده، مواد ضد عفونی‌کننده و آب است.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

پیچیدن نخ‌های تار روی اسنو بافندگی : از نوردهایی که از ماشین نورد به دست آمده، به طور متوسط هشت عدد آن را پشت ماشین آهار قرار می‌دهند و نخ از روی نوردها به طور خاصی باز شده و به صورت صفحه‌ای از نخ وارد ظرف آهار می‌گردد و پس از آغشته شدن با محلول آهار توسط غلتک‌هایی تحت فشار قرار گرفته تا آهار اضافی خود را از دست بدهد و سپس وارد خشک کن شده و ضمن عبور از روی سیلندرهای گرم، نخ‌ها خشک شده و دور اسنوی بافندگی پیچیده می‌شود، البته نخ‌ها قبل از پیچیدن دور اسنو لازم است از میله‌های تقسیم‌کننده و شانه عبور نمایند تا بدین وسیله علاوه بر جدا شدن نخ‌های مجاور از همدیگر بتوان عرض صفحه‌‌‌ی نخ‌ها را تنظیم و به اندازه‌‌‌ی عرض اسنوی بافندگی درآورد.


چله کشی نخ‌ها پس از آنکه نخ‌ها آهار خورده و روی اسنوی بافندگی پیچیده شد، باید تک‌تک آنها را از میل میلک وردها و دندانه‌های شانه عبور داد. پس از طی این مراحل، نخ‌های تار برای عمل بافندگی آماده می‌گردد. باید دانست که ممکن است بعضی از مراحل عملیات در موارد مختلف بیشتر یا کمتر پیاده شود. مثلاً درباره‌‌‌ی نخ‌های فیلامنتی (مصنوعی مداوم)، عملیات مقدمات بافندگی با الیاف پنبه‌ای فرق می‌کند. زیرا نخ‌های فیلامنتی را مستقیماً روی بسته‌های بزرگ می‌پیچند. بدین علت که آنها بدون عیب بوده و در نتیجه عمل قرقره پیچی لازم نیست.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

الیاف در مسیر تبدیل به نخ پس از طی مرحله ی حلاجی وارد مرحله ی کاردینگ می شوند در لغت واژه ی کاردینگ به معنای خس و خاشاک است. طی این فرایند ضایعات و خس و خاشاک از توده ی الیاف جدا می شوند. ماشین کاردینگ قلب خط ریسندگی ست و یک عنصر حیاتی برای فرایند ریسندگی می باشد. به عبارت دیگر اگر تنظیمات ماشین کاردینگ را به صورتی انجام دهیم که کمترین آسیب به الیاف برسد و محصول مرغوبی داشته باشیم برای فرایندهای بعدی مشکلی نخواهیم داشت. عملیات کاردینگ چهار هدف را دنبال می کند:


مرحله اول صاف و مستقیم کردن یا موازی کردن الیاف؛ این مرحله جرء اهداف اصلی خط ریسندگی نیز می باشد و ماحصل طی این مرحله الیاف صاف و مستقیم و تک تک است. در قسمت باز کنندگی مرحله ی حلاجی برای کم کردن وزن توده های الیاف محدودیت وجود دارد و حداکثر می توان وزن توده الیاف را تا یک دهم میلی گرم کاهش داد اما در کاردینگ الیاف تک تک می شوند و هرچه درجه بازکنندگی بیشتر باشد درجه تمیز کنندگی نیز بیشتر خواهد بود. معمولا در کاردینگ های مدرن درجه ی تمیز کنندگی هشتاد تا نود و پنج درصد است. مرحله دوم حذف ضایعات گیاهی از بین الیاف مرحله سوم خروج گرد و غبار از توده ی الیاف؛ وجود اصطکاک بین لیف ها با همدیگر و همچتنین الیاف با قطعات فلزی دستگاه منجر به جدا شدن گرد و غبار چسبیده به الیاف می شود. مرحله چهارم باز کردن نپ ها و کاهش چشمگیر آن ها؛ به طور کلی خط حلاجی که قبل از مرحله کاردینگ قرار دارد یک خط نپ ساز است. عوامل بوجود آمدن نپ در خط حلاجی عبارتند از: سرخوردن و گره خوردن الیاف بعد از عدل شکن. جریان هوا داخل کانال های انتقال الیاف و پیچیده شدن الیاف به دور همدیگر به علت وجود جریان اغتشاشی هوا. وجود زننده ها؛ اگرچه زننده های موجود در خط حلاجی باعث باز شدن توده های الیاف می شوند اما می توانند نپ ایجاد کنند. الیاف به واسطه ی کشش از محل پارگی نازک شده و تعادل ساختاری خود را از دست می دهند در نتیجه برای کاهش انرژی خود لوله می شوند و این مسئله منشاء ایجاد نپ می باشد. زمانیکه الیاف حاوی نپ به قسمت کاردینگ تغذیه می شوند نپ ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کنند و امکان باز شدن نپ ها در کاردینگ وجود دارد.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

مرحله پنجم مخلوط شدن الیاف؛ در کاردینگ چون که الیاف تک تک شده اند بهترین فرصت برای مخلوط کردن آن ها است و بیشترین کیفیت مخلوط را در این قسمت خواهیم داشت. مرحله ششم صاف و مستقیم کردن الیاف در راستای محور فتیله؛ برای رسیدن به یک محصول با استحکام بالا بایستی الباف کاملا از همدیگر باز شوند و به صورت یک لیف صاف درآیند این صاف شدن الیاف در ماشین کاردینگ بین کلاهک و سیلندر اصلی اتفاق می افتد. مرحله هفتم حذف الیاف کوتاه؛ حدود یک درصد از الیاف کوتاه در مرحله کاردینگ حذف می شوند. مرحله هشتم تولید سازه ای تحت عنوان فتیله از الیاف ماشین کاردینگ از مجموعه ای از غلتک های کنار همدیگر تشکیل شده است که این غلتک ها کمک می کنند ضایعات از الیاف جدا شوند و به واسطه ی استفاده از غلتک هایی با سطوح سوزنی، الیاف صاف و مستقیم می شوند و به فتیله تبدیل می شوند و نهایتا فتیله ها در ظرف های تحت عنوان بانکه یا کن جمع آوری می شوند. در واقع این ماشین از سه بخش تغذیه، میانی و تولید تشکیل شده الیاف در بخش تغذیه توسط مکانیزم های مختلف به ماشین تغذیه می شوند در بخش میانی که از غلتک تیکرین اغاز می شود تحت عملیات های مختلف قرار می گیرند تا محصول نهایی یا همان وب تولید شود و نهایتا در بخش تولیدی محصول تولید شده جمع آوری می شود. وجود فرایند کاردینگ در فرایند تولید نخ لازم و ضروری است زیرا این فرایند تنها فرایندی است که ما قادر هستیم به وسیله ی آن توده های بزرگ الیاف را به یک رشته ی طویل، آرایش یافته و صاف و مستقیم تبدیل کنیم . در فرایند کاردینگ لایه ای از الیاف با محدوده ی نمره ی پانصد تا نهصد کیلوتکس به ماشین توسط مکانیزم تغذیه ی بالشچه و یا مکانیزم شوت فید تغذیه می شود و طی عملیات مختلف ماشین این لایه نهایتا به فتیله ای با نمره ی پنج کیلوتکس تبدیل می شود. به طور متوسط در کاردینگ پنبه ای حدود صد واحد کشش داریم که این کشش عبارتست از حاصل ضرب هزار واحد کشش اعمالی بین زننده ی تیکرین و غلتک زننده و یک دهم کشش منفی موجود بین سیلندر و دافر. زننده ی پرقدرت ترین زننده در ماشین کاردینگ است. در این قسمت کشش ماشین در حدود هزار واحد است، وظیفه ی اول ماشین کاردینگ تک لیف کردن توده ی الیاف است در این قسمت ماشین انجام می شود. در زیر این زننده امکان تنظیمات مختلف برای اخذ ضایعات وجود دارد. صاف و مستقیم کردن الیاف وظیفه ای است که بین سیلندر اصلی و کلاهک انجام می شود، به واسطه ی کشش منفی که بین سیلندر اصلی و دافر وجود دارد تمام صاف و مستقیم شدن الیاف از بین می رود؛ به عبارت دیگر برخورد الیاف با سرعت زیاد با سطحی که سرعت کمتری دارد تمام نظم و آرایش یافتگی انها را خنثی می کند و باعث عصایی شدن سر الیاف می شود. وقتی الیاف به فصل مشترک غلتک دافر و سیلندر می رسند قسمتی از آن ها برداشت می شوند و مابقی آن ها به ابتدای فرایند کاردینگ باز می گردند.

تاثیر قیمت نخ فیلامنت بر قیمت پارچه

در این قسمت تاثیر قیمت نخ فیلامنت بر قیمت پارچه را از دو بعد مورد مورد بررسی قرار می‌دهیم. -۱ جنس و نمره نخ در پارچه های تریکو اصلی ترین عامل موثر در قیمت پارچه جنس نخ آن میباشد ، که توسط کمپانی های ریسندگی ایرانی یا خارجی تولید شده است . نخ ها از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید میشوند و هر پارچه میتواند شامل یکی از آنها یا ترکیبی از هر دو باشد و باید بدانید هرچه الیاف طبیعی موجود در پارچه بیشتر باشد قیمت بیشتری را دارا میباشد . از جمله نخ های موجود در بازار نساجی میتوان به موارد زیر اشاره کرد : پنبه ، ویسکوز ، پلی استر ، اسپان ، فیلامنت ، ترویرا ، و یا ترکیبی از هرکدام از اینها با یکدیگر ( ماننده نخ ملانژ). در این میان یک نوع نخ ریز نقش و بسیار مهم وجود دارد که میتواند در بافت پارچه مکملی باشد برای استفاده با هر نخی که حالت کشسانی را به پارچه اضافه کند که به آن نخ لاکرا میگوییم و بافنده پارچه بنا به سفارش خود از آن در بافت پارچه استفاده میکند و نخ لاکرا را میتوان به هر پارچه ای اضافه کرد تا کشسانی پارچه را بالا ببرد و به دو صورت یک درمیان و تیپ استفاده میشود . بعد از اتمام کار ریسندگی و تولید نخ بعضی از نخ های تولید شده به کارخانه های بافت پارچه ارسال میشوند تا کار بافت پارچه خام شروع شود اما برخی دیگر به کارخانه های رنگرزی نخ فرستاده میشوند تا محصول نهایی نخ رنگی باشد که مشتریان و مصارف مخصوص خود را میطلبد، از جمله مصارف نخ رنگی میتوان به جوراب بافی ها و یا پارچه رینگر اشاره کرد . و بدلیل اینکه رنگرزی نخ به مراتب از رزنگرزی پارچه خام سخت تر و گرانتر است پس پارچه تولید شده با نخ رنگی ماننده همان رینگر گرانتر از پارچه خام رنگ شده با همان جنس خواهد بود. حال حتما از خود میپرسید که چگونه بفهمیم که در پارچه ای که میخریم از نخ رنگی استفاده شده و یا پارچه بعد از بافت رنگ شده. خب خیالتان راحت باشد که هیچ تولید کننده عاقلی وقتی میتواند پارچه را بعد از بافت رنگ کند که هم از لحاظ ریسک کار و هم از لحاظ اقتصادی برای خودش و هم خریدار مقرون به صرفه باشد ، از نخ رنگی استفاده نمیکند ، مگر اینکه هدف خاصی را در بافت پارچه دنبال کند . ماننده طرح و نقش انداختن به روی پارچه در مرحله بافت یا بافتن پارچه راه راه رینگر و غیره. هر نخ شامل چند سایز نخ ، که اصطلاحا به آن نمره نخ میگویند میباشد که دوباره در اینجا یک جنس نخ که برای یک برند و از یک الیاف تولید شده میتواند نسبت به نمره نخ قیمت متفاوتی داشته باشد . و اگر بخواهیم توضیح مختصر و کلی راجب نسبت نمره نخ و قیمت آن بدهیم این است که هرچه نخ استفاده شده در پارچه نازک تر و ظریف تر باشد قیمت آن بالا تر است و در بازار معمولا از دو نمره نخ رایج سی ممیز یک دهم و چهل ممیز یک دهم استفاده میشود که تقریبا حد وسط نمرات نخ میباشد .

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

- کمپانی تولید کننده نخ ریسندگی نخ جزو اولین صنایعی است که انسان به آن پی برد و به مرور زمان در طی قرن ها روز به روز پیشرفت کرده و با ساخت ماشین الات ریسندگی به صورت صنعتی کلان شکل گرفت . ماشینهای به کار گرفته شده در ریسندگی، بسته به نوع نخی که تولید می‌کنند، کاملاً باهم متفاوت اند. به عنوان مثال، ماشین‌هایی که برای تولید نخهای پنبه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند قادر به تولید نخ‌های از جنس پشم یا ابریشم نیستند از این جهت سیستم ماشین‌های ریسندگی، یا به اصطلاح خط ریسندگی، کاملاً به نوع نخ تولیدی بستگی دارد. هر کدام از این ریسندگی ها از ماشین های مخصوصی در خط تولید استفاده می کنند. در حال حاضر شرکت های بیشماری در داخل و خارج کشور در حال تولید نخ میباشند که قیمت محصول تولیدی آنها نسبت به کیفیت نخ هایشان که به آن مشهور اند متفاوت میباشد و خوشبختانه کیفیت نخ های تولید شده ایرانی در اکثر موارد از نخ های خارجی بهتر و دارای قیمت بیشتری میباشد . پس شما میتوانید با آگاهی پیدا کردن از کارخانه تولید کننده نخ پارچه قیمت و کیفیت محصول نهایی از آن نخ را برآورد کنید. عمده نخ های موجود در بازار ایران از تولیدات کارخانجات کشورهای ایران ، هند ، تاجیکستان ، ازبکستان و چین میباشد .


حافظ بافت
خرید از تولیدی های نخ عمده باعث می شود تا قیمت نخ ارزان باشد. برای افرادی که تولیدی لباس یا کارخانه نساجی دارند و به دنبال خرید نخ ارزان و عمده هستند بهترین راه خرید از تولید کنندگان نخ عمده است. همچنین بافندگان فرش می توانند نخ مورد نیاز خود را از تولید کنندگان این سایت با قیمتی ارزان تهیه نمایند. اگر شما هم می خواهید برای نساجی خود یا برای خیاطی خود نخ تهیه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به سایت های معتبر و فروش و عرضه انواع نخ مثل حافظ بافت مراجعه کنید و قیمت عمده نخ فیلامنت در نمایندگی های سراسر کشور را مشاهده کنید.

قیمت نخ خیاطی :
قیمت نخ خیاطی با توجه به مواردی چون جنس، ضخامت، رنگ و ... می تواند نوساناتی داشته باشد از این رو برای اطلاع از قیمت دقیق آن می توان به صورت حضوری یا آنلاین، به فروشگاه های معتبر فروش نخ مراجعه نمود. در برخی فروشگاه های اینرتنتی انواع نخ خیاطی با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه شده است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش آن‌ها در ارتباط باشید.


قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت

تاثیر قیمت نخ فیلامنت بر قیمت فرش

بررسی تاثیر قیمت نخ فیلامنت بر قیمت فرش به سبب تاثیر مستقیمی که بر این بازار دارد، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. نخ مورد استفاده در بافت فرش، علاوه بر تاثیر آن در دوام و لطافت فرش، در تعیین قیمت آن نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. در بافت فرش، دو دسته الیاف طبیعی و غیر طبیعی استفاده می شوند. الیاف طبیعی مانند ابریشم و پشم که بیشتر در بافت فرش های دستباف استفاده می شود. به دلیل تولید کمتر، از هزینه بیشتری برخوردارند و استفاده از آنها در بافت فرش، قیمت آن را افزایش خواهد داد. نوع دیگری از الیاف مورد استفاده در بافت انواع فرش دستباف و ماشینی، الیاف مصنوعی یا غیر طبیعی هستند. این الیاف، عموما بر پایه انواع پلیمرها ساخته می شوند. الیاف مصنوعی مانند پلی استر، پلی پروپیلن، اکریلیک و نایلون، به دلیل ظرافت و درخشندگی زیادی که دارند، در بافت انواع فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرند. در بین این الیاف، نخ های اکریلیک معمولا از قیمت بالاتری در مقایسه با سایر نخ های مصنوعی برخورداند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی قیمت نخ فیلامنت پرداختیم. پس اگر به دنبال بهترین قیمت نخ فیلامنت بوده باشید،این مقاله کاملا برای شما کاربردی بوده است. همین طور به شما گوشزد کردیم که قیمت نخ فیلامنت عمده به چه صورت حساب می‌شود. حال که عوامل موثر بر قیمت نخ فیلامنت را می دانید، راحت تر می توانید خرید خود را به سرانجام برسانید. اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که برای تولید محصولات خود دغدغه خرید نخ عمده و نخ ارزان را در سر می پرورانید با مراجعه به سایت حافظ بافت می توانید با تولید کنندگان نخ ارزان در سراسر کشور ارتباط برقرار نمایید و اقدام به معامله یا خرید کنید. خرید نخ ارزان و عمده از تولید کنندگان به صرفه اقتصادی است. همچنین اگر تولید کننده انواع نخ هستید و قصد فروش تولیدات نخ خود را دارید با مراجعه به این سایت می توانید به جمع دیگر تولید کنندگان که به فروش نخ عمده و ارزان مشغول هستند، بپیوندید. در این سایت کلیه تولیدکنندگان و فروشندگان نخ از سراسر ایران گرد هم جمع شده اند تا با یک تشکل یکپارچه به معامله خوب و دو طرفه بپردازند. یکی از دغدغه های خریداران نخ، همواره خرید نخ عمده و نخ ارزان و با کیفیت است. با پیوستن به این سایت دیگر نه تولید کنندگان نخ عمده و کیلویی دغدغه فروش خواهند داشت و نه خریداران نخ ارزان دغدغه خرید را یدک خواهند کشید. خرید از تولیدی های نخ عمده باعث می شود تا خرید نخ ارزان باشد. برای افرادی که تولیدی لباس یا کارخانه نساجی دارند و به دنبال نخ ارزان و عمده هستند بهترین راه خرید از تولید کنندگان نخ عمده است. همچنین بافندگان فرش می توانند نخ مورد نیاز خود را از تولید کنندگان این سایت با قیمتی ارزان تهیه نمایند. شرایط خرید و فروش آنلاین در این سایت این امکان را برای همه فراهم کرده است تا در هر کجایی که باشند بدون حضور واسطه ها به خرید و فروش نخ ارزان مبادرت کنند. همین الان برای دسترسی به بانک اطلاعاتی فروشندگان و خریداران نخ در ایران با ما در ارتباط باشید.

قیمت نخ فیلامنت - حافظ بافت