advertise

نخ برس مونوفیلامنت

نخ برس مونوفیلامنت - حافظ بافت

نخ برس مونوفیلامنت چیست؟

شرکت حافظ بافت با سابقه‌ای طولانی در زمینه تولید نخ برس مونوفیلامنت، در نظر دارد در این مقاله به صورت کامل شما را با نخ برس مونو فیلامنت آشنا کند. پیش از شروع لازم است توضیحاتی مقدماتی در مورد تاریخچه نخ به شما خوبان ارائه کنیم. نخ برس پس اگر شما هم قصد خرید نخ برس مونوفیلامنت را دارید، بهتر است تا پایان ما را همراهی کنید. شرکت حافظ بافت، مرجع فروش نخ BCF (نخ بی سی اف) در ایران بوده و محصولات خود را با بالاترین کیفیت ممکن روانه بازار کرده است. به طور حتم آشنایی با کاربرد نخ برس مونوفیلامنت، به شما کمک خواهد کرد که استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشید. حافظ بافت با داشتن یکی از استاندارترین خط تولید نخ برس مونوفیلامنت، نیاز شما به این محصول را به خوبی پاسخگو خواهد بود. اینک پس از بیان کردن شرحی مختصر از سوابق این مجموعه در راستای مبحث فروش نخ برس مونوفیلامنت، به سراغ منشأ تاریخی کشف و تولید نخ می‌رویم. چه پروسه‌ای در طول تاریخ طی شد که در نتیجه آن، نخ به وجودآمد؟ انسان های باستان، گیاهان، نی، برگ و ساقه آن ها را به عنوان پوشش بدن به کار می‌بردند. سپس نحوه ریسیدن الیاف را آموخته و آن ها را به نخ تبدیل کرده و پس از آن به تابانیدن نخ ها به دور یکدیگر به تولید پارچه پرداختند. هرچند مبحث پارچه و پارچه بافی، خود دنیای مجزایی دارد، اما در اینجا به ارائه همین میزان از اطلاعات بسنده می‌کنیم. در زمان‌های گذشته و پیش از استفاده مداوم از نخ برس مونوفیلامنت، پشم و کتان اولین الیاف مورد استفاده بوده و به دلیل سهولت در تاب دادن نسبت به پنبه به مقدار بیشتری به کار برده می شدند. آن ها گاهی از موی حیوانات نیز به عنوان بستر خود استفاده کرده و سپس با تابانیدن این مو به دور یکدیگر، پارچه تشکیل دادند. از آنجا که هنوز تکنولوژی پیشرفت چندانی نکرده بوده، لذا نخ برس مونوفیلامنتی هم تا آن زمان ریسیده نشد. پس از هزاران سال سرگردانی، انسان ها دریافتند که می توان در یک مکان همراه با سایر افراد زندگی کرد.از این رو جامعه ای که با نام جامعه زراعتی مشهور بود پدید آمد. حالا زمان پیشرفت فرا رسیده و انتظار تولید نخ برس مونوفیلامنت داده می‌شد. در این جامعه مردم آموختند که چگونه می توان با استفاده از قطعات گیاهان، نی، موی اسب و پوست رشته ای ممتد یا نخ تولید کنند. سپس آن ها کشف کردن که چگونه این رشته های ممتد یا به اصطلاح نخ را به یکدیگر بافته و به پارچه تبدیل نمایند. به همین سبب بشر با دقت بیشتری به اطراف خود نگریست و دریافت که برای این منظور می توان از پنبه، پشم، ابریشم و کتان نیز استفاده نمود. این الیاف تا کنون نیز در زمره مهم ترین و متداول ترین الیاف طبیعی موجود قرار دارند. در ادامه نیز با ظهور انقلاب صنعتی و راه افتادن کارخانجات نساجی، این صنعت روز به روز پیشرفت کرد و بهترین نخ های برس مونوفیلامنت تولید شد. اکنون و در روزگار امروز، شرکت حافظ بافت، یکی از مراجع فروش نخ مونوفیلامنت در کشور به شمار می رود و شما مشتریان عزیز، به سادگی می توانید سفارشات خود را در این وب سایت به صورت آنلاین ثبت نمایید. همچنین از طریق صفحه تماس با ما، می توانید با کارشناسان زبده ما در ارتباط باشید.

نخ مونوفیلامنت در برس

الیافPVC : این مدل از الیاف برای نخستین بار توسط یکی از مجموعه‌های داخلی تولید و به بازار عرضه شد. طراحی و روش تولید خاص این محصول آن را به یکی از بهترین الیاف برای تولید جارو بدل است. همان طور که می‌دانید جارو، از نخ برس منوفیلامنت ساخته می‌شود.
الیاف PET : این الیاف هم به مثابه الیاف پی وی سی نخستین بار توسط یک شرکت داخلی تولید شد. این الیاف به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش یکی از بهترین الیاف برای تولید جارو به خصوص نوع صنعتی آن شمرده می‌شود و مواد اولیه تشکیل دهنده آن، نخ برس منوفیلامنت می‌باشد.

نخ مونوفیلامت در برس - حافظ بافت

نخ مونوفیلامنت در برس - حافظ بافت

الیاف PE,PP : از آن دست محصولاتی محسوب می‌شوند که با کیفیتی متمایز و بینظیر حتی در مقام مقایسه با نمونه های غیر داخلی تولید میشوند. این نوع الیاف به دلیل نرمی و لطافت خاص خود در تولید جاروهای صنعتی جایگاه خاصی دارند. این الیاف نیز مانند الیاف PET به صورت صاف و دندانهای تولید میگردند و در ساختار آن ها از نخ منو فلامنت بهره برده شده است.
الیاف تخصصی : محصولات این گروه کاملا بصورت سفارشی و در پایه های PA۶۶,PA۶ پلی استر و نایلون تولید میگردند و لذا برای تهیه نخ برس منو فلامنت آن ها نیز باید از قبل با شرکت حافظ بافت هماهنگ کرد.

بررسی کاربرد نخ برس منوفیلامنت در برس های صنعتی

نخ برس مونوفیلامنت در برس سیلندری
عمده ترین برس های مورد استفاده در صنایع، برس سیلندری است که با نام‌های دیگری مانند برس استوانه‌ای یا غلطکی نیز در بین مصرف کنندگان شناخته می­شود. وظیفه این برس‌ها در موارد مختلف شست و شو، پولیش و یا جداسازی ذرات باقی‌مانده بر روی قطعات تولیدی و یا تجهیزات انتقال به‌وسیله حرکت دورانی است. این برس‌ها معمولاً به‌صورت استوانه‌ای توخالی هستند که روی استوانه با منوفیلامنت ها یا متریال هایی مثل سیم فولادی، سیم استیل، کنف، موی حیوانی (یال اسب) مواد پلی آمید، پلی‌پرولین، پت، نایلون ۶.۶، نایلون ۶، نایلون ۱۲-۶ پوشیده شده است. استوانه‌های توخالی با این الیاف پوشش داده می‌شوند و به صورت روتاری، در صنعت از آنها استفاده می‌شود که با چرخاندن این برس ها سطح کار تمیز می‌شود. بیس برس‌های سیلندری از پلی اتیلن، پلی آمید، پلی پروپلین، پی وی سی و سیلیکون کارباید ساخته می‌شود. برس‌های سیلندری از نظر طراحی معمولاً به صورت جناغی، مارپیچ (scrow)، جناغی پیوسته، شطرنجی، موازی، و مورب ساخته می‌شوند. برس سیلندری در استخر شنا و پرورش ماهی نیز کاربرد دارند. برس‌های سیلندری هم خاصیت ضد سایش دارند و هم عملیات شست و شو را به خوبی انجام می‌دهند. به همین دلیل به آنها فرچه‌ ضد سایش می­گویند. برس‌های سیلندری در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف ساخته شده و با توجه به ابعادشان مصارف گوناگونی دارند. از نخ فیلامنت ایرانی هم برای این کار می توان استفاده کرد.

نخ برس مونوفیلامنت - حافظ بافت

نخ برس مونوفیلامنت - حافظ بافت

نخ برس مونوفیلامنت در برس دیسکی
برس های دیسکی صفحات مدوری هستند که منوفیلامنت‌ها در کف صفحه دیسکی و روی مقطع دایره‌ای شکل آنها تافت (کاشت) می شوند. این برس‌ها در سایزهای مختلف تولید شده و پایه آنها اغلب از مواد فشرده شده، مقاوم و سبک ساخته شده و استحکام زیادی دارند تا بتوانند مدت‌های طولانی قابل استفاده باشند. الیاف و متریال های مورد استفاده در این برس شامل: سیم فولادی، سیم استیل، کنف، موی حیوانی (یال اسب) مواد پلی آمید، پلی پرولین، پت، نایلون و چوب و ام دی اف است. مهمترین کاربرد برس دیسکی در صنایع قالیشویی، شیشه های دوجداره، دستگاه های ماشین آلات نظافتی (scribber) ماشین آلات نساجی و مبل شویی است. فیلامنت این برس ها با طول عمر بالا انتخاب شده و بیشتر برای تمیزکردن سطوح صاف به کار می روند و در مواردی نیز برای واکس و جلادادن محصولات در مرحله بسته­ بندی استفاده می‌شوند. برای آشنایی هر چه بیشتر با نخ مونوفیلامنت، به مقاله اختصاصی آن مراجعه کنید.


نخ برس مونوفیلامنت در برس های پایه چوبی
مواد مورد استفاده در برس های پایه چوبی عبارتند از: منوفیلامنت های پلی پروپیلن، پت (PET)، پلی آمید و گاهاً موی طبیعی اسب. پایه این برس ها همان طور که از نام آن مشخص است از چوب راش، گردو، توسکا، چنار و عناب ساخته می شود. اگر شما هم قصد تهیه این مدل نخ را دارید، کافی است با شرکت حافظ بافت ارتباط برقرار نمایید. همکاران ما در بخش پشتیبانی، آماده پساخگویی به سوالات شما خواهند بود. (برای مراجعه حضوری به آدرس درج شده در فوتر سایت مراجعه کنید)

نخ برس مونو فلامنت قلم مو Pof Monofilament برای ساخت برس قلم مو
نخ قلم موی منفی فیلامنت PET برای ساخت قلم مو جاروبرقی ، ساخت برس قلم موی NTEC به طور گسترده ای برای تولید برس ، جارو استفاده می شود و به خوبی به اروپا ، آسیای جنوب شرقی و کشورهای خاورمیانه صادر می شود. عملکرد عالی در سختی ، کشش ، بهبود خم ، حساسیت به ضربه ، مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، سایش و گرما دارد.

حافظ بافت
حافظ بافت یکی از بزرگترین و پیشروترین نخ قلم مو مونو فیلامنت برای تولیدکننده و تامین کننده قلم مو در جارو است. با حدود ۱۵ سال تجربه در ساخت و صادرات محصولات ، می توانید اطمینان حاصل کنید که نخ قلم موی مونوفیلمنت ارزان قیمت برای ساخت برس قیر را با قیمت کم با ما خریداری کنید. پس بهتر است هرگونه اقدام، از قیمت نخ BCF مطلع شوید.

نخ برس منوفیلامنت در مسواک

حال بیایید به کاربرد نخ برس مونوفیلامنت در تولید مسواک نگاهی اجمالی داشته باشیم. به مشابه آنچه در تمام مباحث تا به حال انجام داده‌ایم، ابتدا سرگذشت و تاریخچه آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سپس به کاربرد نخ مونوفیلامنت در ساخت برس‌ها نگاه خواهیم انداخت. حافظ بافت، از معتبرترین مراجع فروش عمده نخ برس مونوفیلامنت در کشور می‌باشد. طرح مسواک و مواد بکار رفته در ساخت آن راه درازی را پیموده است. شکل های ابتدایی مسواک سابقه طولانی مدتی در تاریخ دارند. تمدن های باستانی از چوب مسواک (مسواک گیاهی) برای تمیز کردن دندانهایشان استفاده می کردند. این وسیله شامل ترکه نازک نوعی درخت بود که قسمت انتهایی آن الیاف سائیده شده داشت، چوب مسواک را روی سطوح دندانی می کشیدند و با حرکات مالشی غذا را از روی دندان تمیز می کردند. در سال‌های اخیر، مسواک ها با دسته های استخوانی، چوبی یا عاج فیل ساخته شده اند. پرزهای این مسواک ها، الیاف سخت و محکمی بودند که از خوک ها، گرازها و سایر حیوانات بدست می آمدند. مسواک با پرزهای نایلونی یعنی آنچه امروزه به عنوان مسواک می شناسیم در سال ۱۸۰۳ اختراع شد. حافظ بافت، جدیدترین نخ برس مونوفیلامنت مسواک را تولید می‌کند. کمتر دیده شده که از نخ ATY برای این کار استفاده شود.


نخ برس مونوفیلامنت در مسواک دستی
رایج ترین شکل مسواک موجود در خانه ها به طور معمول مسواک دستی است. چهار وجه متمایز کننده مسواک های دستی عبارتند از: سختی مویه مسواک، فرم سری مسواک، الگوی مویه مسواک و طراحی دسته. برای اکثر قریب به اتفاق مردم، مسواک با موی نرم راحت ترین و مطمئن ترین انتخاب خواهد بود. بر اساس میزان فشار دستان در هنگام مسواک زدن، مسواک های دارای برس سخت و سفت می توانند به لثه ها، سطح ریشه و مینای دندان آسیب زده و یا از آن محافظت کنند.

میزان سختی مویه یا نخ برس مونوفیلامنت مسواک دستی
مسواک دارای موی نرم برای اکثر افراد مناسب است، اما مسواک های با موی متوسط و محکم نیز موجود است. مزیت استفاده از مسواک سخت تر این است که مانع از شکل گیری پلاک می شوند و در مواردی که پلاک دندانی شکل گرفته به کاهش آن کمک می کند. اما اگر در انتخاب مسواک به میزان فشار دست بر دندان ها توجه نشود، ضخامت بیش از اندازه برس ممکن است لثه ها را تحریک و حتی مینای دندان را از بین ببرد. در بسیاری از موارد حساسیت های دندانی، ناشی از سختی بیش از حد برس بر دندان هاست.


شکل سری مسواک دستی و مزیت نخ برس مونو فلامنت در آن
سری مسواک های دستی به شکل متداول گرد یا مربعی هستند. از نظر انجمن دندانپزشکان مسواک های بیضی شکل و گرد از طراحی مناسب تری برای تمیزکردن فضای پشت و پهلوی دندان های آسیاب دارند. توجه داشته باشید که ممکن است در تولید این مدل مسواک، از نخ برس مونوفیلامنت ۶۱۰ بهره برده شود. برای تولید البسه، بیشتر از نخ پنبه فلامنت استفاده می‌شود.

الگوی مویه برس مسواک دستی با نخ برس مونو فلامنت
چندین الگو مختلف مویه برس مسواک دستی وجود دارد که در تمیز کردن دندان ها موثر است. انواع معمول آن شامل مویه های موج دار، کراس شکل، مخروطی و مویه های دایره شکل صیقل دهنده و پولیشی می باشد. در انتخاب مویه ها باید مطابق نظر دندانپزشک تصمیم گیری شود و میزان طراحی منطبق با رضایت فرد می بایست در نظر گرفته شود.

سخن پایانی

مجموعه حافظ بافت به لطف پروردگار و حمایت شما مصرف کنندگان گرامی درصدد رقم زدن بالاترین حجم تولید، بهترین کیفیت، استفاده از جدیدترین تکنولوژی و فن آوری روز دنیا و با بهره جستن از تجربه و تخصص نیروی کارآمد با هدف جلب رضایت مشتریان خود می باشد. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به یکی از تولید کنندگان بزرگ و معتبر نخ تک رشته (منوفیلامنت) به عنوان مواد اولیه برس، تبدیل شویم. حافظ بافت در بسیاری از حوضه ها شرکت نو آور بوده تا آنجا که با تولید نخ برس منوفیلامنت با دستگاههایی که توسط مهندسین خبره و کاربلد طراحی و تولید شده موفق به تامین نیاز نخ برس منوفیلامنت بسیاری از مشتریان خود شده است و این مهم را مدیون دلیل نو آوری و خلاقیت نیروهای کار خود می‌داند. این شرکت یکی از برترین تولید کنندگان این محصول در ایران محسوب می‌شود. حافظ بافت همچنین با توجه به مولفه هایی چون قیمت و کیفیت، تامین کننده نیاز مواد اولیه سایر کارخانه جات داخلی فعال در زمینه تولید انواع برس می‌باشد. جدیت در ارتقا کیفیت محصولات و توجه به اصل رقابت در بازار برای شرکت حافظ بافت مخاطبان جدید بسیاری بوجود آورده است. اعضا شرکت حافظ بافت با نزدیک به یک دهه تجربه و فعالیت مستمر، تلاش شبانه روزی را مهمترین عامل پیشرفت مجموعه و شهرت فراگیر محصولات تولیدی خود عنوان می‌کنند. خدمات نخ اینترمینگل نیز در این مجموعه ارائه می‌شود.

نخ های برس مونو فلامنت - حافظ بافت