advertise

پارچه نخ فلامنت

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت چیست؟

در این  مقاله به صورت جامع و کامل به معرفی پارچه نخ فلامنت خواهیم پرداخت. پارچه‌های نخ فلامنت، کاربردهای متنوعی در صنعت نساجی دارند و از این رو بهتر است حتما با این مدل پارچه آشنا باشیم. برای رسیدن به پاسخ سوال پارچه نخ فلامنت چیست، الیاف فیلامنت چیست و ...، بهتر است نگاهی کلی و جامع به ساختار پارچه داشته باشیم.
پارچه ها کلاً از نظر نوع الیاف در سه دسته پارچه های الیاف طبیعی با منشاء گیاهی، پارچه های الیاف طبیعی با منشاء حیوانی و پارچه های الیاف مصنوعی وجود دارند. پارچه فلامنت در دسته پارچه های الیاف مصنوعی قرار می گیرد با این تفاوت که درصدی از الیاف مصرفی در تولید آن را الیاف پنبه ای تشکیل می دهد. واضح است امکان تغییر درصد الیاف مصنوعی و طبیعی و همچنین نخ فلامنت در تولید پارچه فلامنت وجود دارد. فارغ از مبحث بیان شده به خاطر داشته باشید که حافظ بافت مرکز پخش نخ BCF (نخ بی سی اف) در ایران می‌باشد که به عرضه انواع نخ بی سی اف با بهترین قیمت میپردازد.شما میتوانید برای خرید خ bcf و دریافت مشاوره رایگان جهت خرید محصول با کارشناسان ما در این مجموعه تماس حاصل فرمائید.

فیلامنت چیست؟

الیاف فلامنت

جنس پارچه فلامنت چیست؟ مستحضر هستید که پارچه‌ها از بافت تار و پود به یکدیگر به‌وجود می‌آید. جنس الیافی که به عنوان تار و پود مورد استفاده قرار می‌گیرد تعیین کننده جنس پارچه تولید شده، کیفیت و ویژگی‌های آن است. از جمله الیافی که در تولید پارچه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به پنبه، پلی استر، فلامنت، ویسکوز و غیره اشاره کرد.
میزان استفاده از هر یک و درصد الیاف مورد استفاده در بافت پارچه می‌تواند در نوع پارچه تولید شده تأثیر گذار باشد. به طور مثال پارچه فلامنت از ترکیب درصدی از الیاف فلامنت با الیاف دیگر تولید می‌شود. استفاده از الیاف فلامنت – ویسکوز، فلامنت – فلامنت و غیره منجر به تولید پارچه فلامنت با درصدهای مختلف می‌شود. 
هر چه درصد نخ فلامنت مورد استفاده در بافت این پارچه بیشتر باشد پارچه فلامنت تولید شده نرم‌تر و لطیف‌تر است. در صورتی که برای تولید پارچه‌های لطیف و نرم تنها از پنبه استفاده شود پس از مدتی مقاومت و ایستایی خود را در برابر شست و شو و غیره از دست می‌دهند.
اما در صورت استفاده از نخ فلامنت در بافت پارچه میزان مقاومت آن در برابر شست و شو، سایش و کشش افزایش می‌یابد و طول عمر محصولات تولید شده با این پارچه‌ها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین می‌توان گفت فلامنت یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین پارچه‌ها است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

جنس پارچه فلامنت چیست؟ - حافظ بافت

کاربرد الیاف فلامنت

از جمله کاربردهای این پارچه می‌توان به مواردی از قبیل تولید البسه، تولید پارچه‌های یکبار مصرف برای استفاده‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها به عنوان گان، لباس بیمار، ماسک و غیره، تولید روتختی بیمارستان‌ها، ملحفه، روتختی منازل، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، چادر نماز، لباس‌های بچه گانه، لباس‌های ورزشی، تولید لباس زیر زنانه و مردانه، مایو شنا، لباس راحتی زنانه و مردانه و غیره اشاره کرد. کاربرد نمونه ساده این پارچه نیز بسیار گسترده بوده. این پارچه در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود.
کیفیت طرح‌های چاپ شده روی این پارچه‌ها بسیار بالا بوده و با شست و شو از بین نمی‌رود. با توجه به الیاف استفاده شده در تولید این پارچه هیچ گونه حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند بنابراین برای تولید ملحفه، روتختی و البسه کودکان و بیماران بسیار مناسب می‌باشد. بافت این پارچه بسیار متراکم بوده و از انسجام بالایی برخوردار است. بافت لطیفی دارد و در تماس با پوست زبر به نظر نمی‌رسد. قیمت پارچه فلامنت در مقایسه با نمونه‌های مشابه مناسب و مقرون به صرفه می­باشد و برای تولید عمده بسیار مناسب است. فلامنت یک رو بافته شده است و از الیاف ویسکوز و فلامنت در بافت آن استفاده می‌شود. در صورتی که از لاکرا در بافت آن استفاده شود نمونه دیگری از پارچه فلامنت با نام فلامنت لاکرا تولید می‌شود. این پارچه همان تریکو است که دارای کاربرد بسیار زیادی در صنایع تولید پوشاک می­باشد.


این پارچه کمی حالت کشی دارد و بسیار راحت است. میزان مقاومت این پارچه هم در برابر سایش و شست و شوی زیاد بسیار بالا می باشد؛ بنابراین طول عمر محصولات تولید شده با آن بالا است. این پارچه با توجه به نوع مصرف در دو نوع براق و مات قابل تولید است.
همچنین پارچه‌ای چهار فصل می­باشد و در فصل‌های مختلف برای تولید پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از رنگ‌های تولید شده دارای کاربرد بیشتری در تولید محصولات مختلف هستند؛ بنابراین برخی از رنگ‌ها به مقدار بیشتر و برخی دیگر به دلیل کم بودن تقاضا کمتر تولید می‌شوند. برای بیشتر آشنا شدن با ساختار پارچه نخ فلامنت، بهتر است ابتدا نخ مونوفیلامنت را بشناسید.

حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت (یا فیلامنت)

شاید برای شما این سوال پیش آید که جنس فلامنت چیه؟ پارچه نخ فلامنت (یا فیلامنت) پارچه ای تک رو است که از نخ پلی استر با درصد فلامنت مختلف بافته می شود. لطافت و نرمی پارچه فلامنت به درصد فلامنت نخ وابسته است به طوریکه هر چه فلامنت بیشتر باشد پارچه نرم تر خواهد بود. پارچه فلامنت قابلیت بافت با لاکرا را دارد و از آنجاییکه پارچه فلامنت لاکرا یکی از انواه پارچه تریکو است حالت کشسانی بسیار مناسبی به پارچه می دهد.
در نتیجه کشسانی و نرمی که از ویژگی اصلی این نوع پارچه است، البسه تولید شده از پارچه فلامنت حس راحتی و آرامش خوشایندی را به مصرف کننده منتقل می کند. شاید تجربه کرده باشید که لباسی را که خیلی دوست دارید و هزینه قابل توجهی برای آن پرداخت کرده اید به دلایلی چون شست و شو و استفاده مکرر دچار سایش، پرز و رنگ پریدگی شده و حالت اولیه خود را از دست داده باشند.
مصرف کنندگان پارچه فلامنت درکی از این حس ناخوشایند ندارند چرا که این پارچه با توجه به کیفیت نخ مصرفی، مقاومت بالایی در برابر سایش و رنگ پریدگی دارد. در نتیجه لباس هایی که از پارچه فلامنت تولید شده است طول عمر بالایی دارد و حالت اولیه خود را از دست نمی دهد. عدم آبرفت پارچه، مقاومت بالا و در نتیجه عدم جا انداختن یا زانو انداختن به خصوص در پوشاکی مانند شلوار و لگ و همچنین عدم لول شدن پارچه نخ فلامنت از جمله مواردی است که باعث شده این پارچه طرفداران زیادی داشته باشد. زیر کار پارچه فلامنت مرغوب و درجه یک بسیار نرم و لطیف است.
در شست و شو رنگ نمی دهد و یکنواختی عرض پارچه در طول آن و عدم لات و درصد پایین زدگی در پارچه فلامنت بسیار مشهود است. پارچه نخ فلامنت یا پارچه نخ فیلامنت از لحاظ قیمت بسیار مناسب است و به همین دلیل بیمارستان ها مراکز و ارگان های دولتی بیشتر از این پارچه استفاده می کنند. ناگفته نماند که ارزان بودن این پارچه به هیچ عنوان دال بر بی کیفیت بودن آن نیست بلکه تنها به این دلیل که صد در صد تولید کارخانجات نساجی ایران است دارای قیمت مناسب می باشد.
خالی از لطف نیست که به این نکته اشاره کنیم که پارچه فلامنت از نظر دوام و طول عمر در برابر نور خورشید و استحکام پارچه در شست و شو، بسیار مناسب است. دوام این پارچه و ضد چروک بودن آن از دیگر ویژگی های این پارچه است. بیشتر بیمارستان های دولتی این پارچه را جایگزین پارچه تترون می کنند. به علت آنکه نخ رنگ شده مورد بافت قرار می گیرد رنگ پارچه در نخ نهفته است و در مقابل انواع شستشو ها دارای دوام رنگ می باشد.

پارچه نخ فلامنت در ملحفه

استفاده از پارچه های ملحفه ای به خصوص در تهیه روتختی در منسوجات از الیاف مختلفی مانند پنبه صد در صد پنبه – پلی استر ، فلامنت – ویسکوز ، فلامنت – فلامنت و تعدادی الیاف مختلف دیگر تهیه می شوند نوعی از الیاف پارچه نخ فلامنت می باشد که با ترکیب نخ پلی استر با درصد فلامنت پارچه های فلامنت مختلفی تهیه می شوند و کیفیت و نرمی پارچه نیز به میزان فلامنت استفاده شده در آن بستگی دارد یعنی هرچه فلامنت نخ بیشتری به‌کاررود پارچه نرمتر می شود از آنجا که پارچه های استفاده شده در البسه و یا کالای خواب به دلایل مختلف باید در معرض شست و شوی زیاد قرار بگیرند.
پس از مدتی انسجام بافتی اولیه خودرا از دست می دهند اما پارچه های فلامنت تریکو باکیفیت مقاومت بالایی در برابر سایش داشته و طول عمر بالایی دارند از این رو به راحتی حالت اولیه خود را از دست نمی دهند. نخ فیلامنت ایرانی از دیگر محصولات عرضه شد توسط حافظ بافت است.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت سنتی

این پارچه بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال خرج کار یا پارچه برای دوخت مانتو هستند.

پارچه دستمالی جنس نخ فلامنت پنبه

تولیدی های سرویس آشپزخانه که به دنبال پارچه زنبوری قیمت مناسب برای تولید محصول ارزان هستند بهتر است از پارچه های دستمالی جنس فلامنت پنبه استفاده کنند.

پارچه چادرنمازی جنس نخ فلامنت پنبه

برخی از پارچه‌ چادر نمازی در دو عرض صد و ده سانت و صد و پنجاه سانت با جنس فلامنت پنبه تولید می شوند.


پارچه نخ فیلامنت چرمی

این پارچه به هیچ عنوان ترک ترک نمیشود، در شستشو کیفیت خود را ازدست نمیدهد، مناسب خرج کار و لباس زیر های فانتزی، بسیار کاربردی، نرم و سبک وزن دارای حالتی چرمی براق، زیبا و دارای تنوع رنگ بسیار مانند ابی کاربنی قرمز سرمه ای مشکی و ….، مناسب انواع شلوار مجلسی و ست های نیم تنه تاپ شلوارک و …، در عرض صد و پنجاه می‌باشد
قابلیت استفاده برای داخل کفش و کفی، قیمت بسیار مناسب با توجه به کیفیت بالا و این پارچه بسیار با دوام بوده و به هیچ عنوان در کشش حالت براقی و چرمی خود را از دست نمیدهد. توجه داشته باشید که نخ برس مونوفیلامنت هم در این قسمت کاربرد دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مجموعه حافظ بافت در تماس باشید تا شما را راهنمایی کنند.

پارچه نخ فیلامنت فلورسنت

مناسب انواع خرج کار و...، پارچه فلامنت در رنگ های سبز فلورسنت زرد فلورسنت و صورتی نارنجی فلورسنت، پارچه مخصوص تولید انواع لباس ورزشی و ست های اسپورت، رنگ سفید این پارچه مخصوص چاپ سابلیمیشن می باشد، بسیار کاربردی میتوان روی این پارچه میلوین ها طرح و چاپ اجرا کرد،
نرم و سبک وزن دارای حالتی کشی دو طرفه بسیار عالی، مناسب انواع شلوار ورزشی و ست های نیم تنه تاپ شلوارک و …، در عرض صد و پنجا می‌باشد، قابلیت استفاده برای داخل کفش و کفی، قیمت بسیار مناسب با توجه به کیفیت بالا و این پارچه بسیار با دوام بوده و به هیچ عنوان در حرارت بالای چاپ کیفیت و کشسانی خود را از دست نمیدهد.


پارچه نخ فیلامنت سابلیمیشن

بسیار کاربردی میتوان روی این پارچه میلوین ها طرح و چاپ اجرا کرد، نرم و سبک وزن دارای حالتی کشی بسیار عالی، مناسب انواع شلوار ورزشی و ست های نیم تنه تاپ شلوارک و …، در عرض صد و پنجاه می‌باشد، قابلیت استفاده برای داخل کفش و کفی، قیمت بسیار مناسب با توجه به کیفیت بالا و این پارچه بسیار با دوام بوده و به هیچ عنوان در حرارت بالای چاپ کیفیت و کشسانی خود را از دست نمیدهد.


پارچه شال و روسری نخی فلامنت

پارچه شال و روسری نخی فلامنت از جنس نخ فلامنت است که پارچه نخی همان پارچه نخ پنبه فلامنت است که در زبان عامیانه میان مردم به آن پارچه نخی گفته می شود. از جمله خصوصیات پارچه می توان به مواردی همچون عبور هوا از میان تار و پود آن، خنک بودن، نرمی، گوله نشدن، عدم ایجاد حساسیت و انتقال حررات بدن به بیرون اشاره کرد. به همین دلیل پارچه نخی برای فصول گرم، پارچه ی مناسبی است. نکته ی دیگری که در مورد پارچه نخی باید به آن اشاره کنیم این است که پارچه نخی دارای رنگ ها و طرح های متنوعی است که شما می توانید از میان این همه رنگ و طرح، رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اما در مورد الیافی که در پارچه نخی به کار می رود باید بگوییم که الیافی که در پارچه نخی استفاده می شوند به سه دسته ی الیاف طبیعی، مصنوعی و مخلوط تقسیم می شود.جالب است بدانید که یکی از انواع پارچه ی کودری یا پارچه کدر که در میان مردم شناخته شده است نوعی پارچه نخی است و به صورت تخت بافت است که با استفاده از الیاف ویسکوز به صورت تار و پودی و در عرض های مختلف و به صورت ساده و طرح دار توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند. پارچه فلامنت یا فیلامنت غالبا بنام فلامنت بیشتر مشهور می باشد فلامنت جزو الیاف مصنوعی میباشد و بصورت عادی در طبیعت موجود نیست، در زمان تولید پارچه الیاف فلامنت با الیافی همچون پنبه ،ویسکوز که جزو الیاف طبیعی هستند ترکیب میشوند .فلامنت را به دو گروه لباس های ورزشی و فلامنت برای لباس ها از جمله پارچه شال و روسری طبقه بندی میکنند ،بافته ی از جنس فلامنت دارای بافتی لطیف است در برخی حالت ها دارای براقیت میباشد و کشسانی آن خوب است.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

حافظ بافت
فلامنت جزو الیاف مصنوعی می باشد و بصورت عادی در طبیعت موجود نیست. در زمان تولید پارچه، الیاف فلامنت با الیافی همچون پنبه و ویسکوز که جزو الیاف طبیعی هستند ترکیب میشوند. فلامنت را به دو گروه لباس های ورزشی و فلامنت برای لباس ها طبقه بندی می کنند، الیاف فلامنت ورزشی نسبت به فلامنت لباسی درشت تر است. فلامنت لباسی دارای بافتی لطیف است در برخی حالت ها دارای براقیت میباشد و کشسانی آن خوب است. نخ مولتی فیلامنت نیز به همین ترتیب است.

پارچه نخ فلامنت گیاهی چیست؟

به پارچه های فلامنتی که با الیاف طبیعی تولید می شوند و منشا گیاهی دارند به پارچه فلامنت گیاهی معروفند. اگر پارچه فلامنت ۱۰۰ درصد از الیاف گیاهی و طبیعی ساخته شده باشد، به آن فلامنت گیاهی گفته می‌شود. برای مثال یک شلوار دوخته شده با نخ فلامنت گیاهی بسیار نرم و لطیف ساخته شده و خنک و مخصوص تابستان میباشد و با ساختار نخ بی سی اف پلی پروپیلن تفاوت دارد.

انواع پارچه نخ فلامنت

برای آشنایی با انواع پارچه نخ فلامنت باید بدایند که فلامنت یا فیلامنت واژه‌ای است به معنی الیافی بلند یا الیاف پیوسته، این کلمه متضاد شتیپل به معنی توده پشم یا توده نخ است. تنها فلامنت طبیعی موجود همان ابریشمی است که توسط کرم ابریشم تولید می‌شود.
بقیه فلامنت‌های موجود در بازار ساخته شده از الیاف مصنوعی می‌باشد و از آنجا که قیمت این الیاف مصنوعی پایین است پارچه فلامنت تولید شده از این نوع الیاف نیز قیمت مناسبی دارد و این باعث گسترش موارد استفاده از پارچه فلامنت گردیده است. انواع مختلفی از فلامنت که در بازار وجود دارد عبارتند از:
مورد اول : فلامنت پرده‌ای مورد دوم : فلامنت ورزشی مورد سوم : فلامنت لباس‌های معمولی جهت تولید تیشرت، سویشرت، شلوار زنانه و... مورد چهارم : فلامنت بیمارستانی که خود دارای دو نوع فلامنت ساده و فلامنت پنبه‌ای است مورد پنجم : فلامنت لاکرا: این نوع فلامنت دارای الیاف لاکرا بوده و این نوع از الیاف باعث می‌شود
ویژگی‌های زیر در این نوع فلامنت وجود داشته باشد.
الف ـ افزایش کشسانی این نوع فلامنت ب ـ افزایش براق بودن پارچه و درنتیجه افزایش چشم‌نواز بودن این نوع فلامنت جهت کاهش میزان سایش پارچه در طول زمان استفاده افزایش میزان مقاومت پارچه هنگام شستشو و درنتیجه افزایش عمر پارچه قابلیت چاپ طرح‌ها و عکس‌های مختلف برروی این نوع پارچه (در هنگام تولید پارچه نخ فلامنت، روغن نخ بیسی اف بر روی دستگاه اعمال  می‌شود)

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

حافظ بافت
پارچه نخ فلامنت ساده
پارچه فلامنت ساده به عنوان پرفروش ترین نوع پارچه فلامنت در بازار فروش کالیته رنگ متنوعی از آن وجود دارد. پارچه فلامنت ساده در مصارف گوناگون کاربرد دارد برای مثال در دوخت پشت پرده ای و برخی از لباس ها از آن استفاده می شود. البته بیشترین استفاده از پارچه فلامنت ساده در بیمارستان ها و مراکز درمانی است.

پارچه نخ فلامنت لاکرا

پارچه نخ فلامنت لاکرا، پارچه ایست که قدرت کشسانی خوبی دارد و بسیار راحت و لطیف می باشد. فلامنت لاکرا بعلت وجود الیاف لاکرا به شما احساس راحتی و رضایت مندی می بخشد و لباس هایی با این ترکیب در برابر سایش و پرز شدن بسیار مقاوم است همچنین پارچه ی فلامنت لاکرا در شستشو مقاوم است و دارای ماندگاری بالایی است به همین علت هنگام پروسه شستشو، هیچگونه تغییری در آن دیده نمی شود.
در حالت اولیه این پارچه در زمان شستشو هیچ تغییری ایجاد نمی شود. یک تیشرت یا شلوار مردانه یا ست بلوز شلوار مردانه که در آن لاکرا بکار رفته باشد زانو نمی اندازد.


مشخصات پارچه تریکو نخ فلامنت لاکرا

مشخصات پارچه تریکو فلامنت لاکرا یکی انواع این منسوج پارچه فیلامنت لاکرا است. همانطور که اطلاع دارید اگر پارچه ای که در لباس شما حالت کشی داشته باشد. در هنگام استفاده به شما احساس راحتی و رضایت مندی به شما می بخشد. این پارچه به علت استفاده از لاکرا در آن از حالت کشی بسیار خوبی برخوردار است و البسه به علت کارهای روزمره بسیار در فشار و سایشهای متفاوت است. به همین علت لباسی را که استفاده می کنید توجه به مقاومت در برابر سایش حائز اهمیت است.
این امر باعث دوام بیشتر البسه می شود پارچه تریکو فیلامنت مقامت بالایی در سایش دارد و هیچگونه مشکلی در استفاده روز مره برای این منسوج پیش نمی آید. یکی دیگر از عوامی که معمول خانمهای گرامی به آن توجه می کنند. مقاومت در شستشو و ماندگاری در حالت اولیه است به گونه ای که در هنگام انجام دادن پروسه شستشو هیچگونه تغییری در آن دیده نشود این پارچه در زمان شستشو حالت اولیه آن هیچ تغییری ایجاد نمی شود. پارچه فیلامنت دارای زیردست بسیار نرم و لطیف است.
در پروسه شستشو رنگ نمی دهد و در هنگام دوخت لول نمی شود. برای دوختن سوییشرت و شلوار مناسب هستند. پارچه فیلامنت ورزشی پیشنهاد مناسبی برای تولید البسه ورزشی و گرمکن می باشد و پارچه فیلامنت لباسی پیشنهاد مناسبی برای تولید انواع لباس زنانه و مجلسی میباشد. این پارچه از نخ کره ای درجه یک تولید شده و بافت ایران است و در رنگ های مختلف عرضه می شود.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

چاپ روی پارچه نخ فلامنت لاکرا

تعداد زیادی از مردم چاپ روی لباس را دوست دارند و این بیشتر مختص جوانان است. برخی از پارچه ها در هنگام چاپ بسیار دچار مشکل می شوند مانند پارچه ی پنبه ای که رنگ را بخوبی جذب نمی کند و گاهی پس می زند و برای چاپ آن باید بسیار دقت شود و اصولی عمل کرد (مانند پارچه از جنس نخ فیلامنت پلی استر) ولی عده کثیری از مردم علاقه زیادی به داشتن نقش و طرح بر روی البسه خود دارند و ایجاد طرحهای زیبا مستلزم چاپ نقوش زیبا روی البسه می باشد.
یکی از خاصیت های بسیار جالب پارچه فلامنت قابلیت بسیار خوب چاپ بر روی آن است. عده کثیری از مردم علاقه زیادی به داشتن نقش و طرح بر روی البسه خود هستند و ایجاد طرحهای زیبا مستلزم چاپ نقوش زیبا روی آن می باشد؛ ولی باید به این امر دقت کرد که پارچه ای که با آن این لباسها را تولید می کنند باید قابلیت چاپ بر روی آن را داشته باشد که شایان ذکر است که پارچه فلامنت یکی از خاصیت های بسیار جالب آن قابلیت بسیار خوب چاپ بر روی آن است.


پارچه نخ فلامنت بیمارستانی

پارچه نخ فلامنت بیمارستانی ترکیبی از پارچه فلامنت – فلامنت و یا فلامنت – پنبه می باشد ,که در عرض های یک مترو نیم تولید شده در نوع طرحدار , ساده و یا چهارخانه برای البسه , پارچه های یکبار مصرف و روتختی بیماران کاربرد دارد از نوع طرحدار این محصول برای ملحفه, پرده اتاق و یا چادر نماز و روتختی در منازل و هتل ها استفاده می شوداین نوع از لحاظ کیفیت چاپی و انسجام بافتی از مرغوبیت بالایی همچنین جلوگیری از حساسیت در پوست بدن , بافتی لطیف و ظریف دارند و از طرفی از قیمت مناسب برخوردار است.
در سال های اخیر صنعت نساجی پیشرفت قابل توجهی داشته است. به خصوص در حیطه خدمات پزشکی نساجی خدمات قابل توجهی داشته است. که همین امر موجب پیشبرد روند پزشکی نیز شده است. پارچه های متنوعی از جمله پارچه های بیمارستانی برای مصارف گوناگون تولید و عرضه می شود که برای مصارفی چون بافت های پیوندی مانند رگ، تاندون مصنوعی و ... استفاده می شود.
در منسوجات عمومی بیمارستانی از پارچه های بیمارستانی متنوعی استفاده می شوند که بسیار پرکاربرد هستند. برای مثال ماسک، گان، کلاه و لباس بیمار و ... از جمله پر مصرف ترین آن هاست. برای آگاهی از قیمت نخ فیلامنت و قیمت نخ BCF حتما با حافظ بافت در تماس باشید.


پارچه نخ فلامنت بیمارستانی از جنس کجراه

 پارچه فلامنت بیمارستانی کجراه مانند تترون از جنس پلی استر و ویسکوز بوده و تراکم بافت زیادی دارد به نحوی که بافت آن به صورت خط های کج دیده می شود. دلیل نام گذاری آن نیز همین است. این نوع پارچه فلامنت ضخامت و مقاومت خوبی دارد بنابراین برای لباس فرم کادر پزشکی بسیار مناسب است.

پارچه بیمارستانی از جنس نخ فلامنت پنبه

تار و پود پارچه بیمارستانی از جنس فلامنت پنبه ترکیبی از فلامنت و پنبه است. لطافت زیادی داشته و قیمت آن کمی از نوع فلامنتی آن بیشتر است. پارچه فلامنت بیمارستانی و پنبه ای که ترکیبی از فلامنت و پنبه هستند فقط در تار و پود با هم تفاوت دارند. پارچه فلامنت پنبه ای به خاطر داشتن الیاف طبیعی پنبه بسیار لطف بوده و در عین حال کمی گران تر از پارچه فلامنت ساده است.

پارچه بیمارستانی از جنس فلامنت

تار و پود پارچه فلامنت بیمارستانی از جنس فلامنت همان طور که از اسمش پیداست از الیاف فلامنت بوده و قیمت بسیار مناسب و ارزانی دارد. این نوع پارچه در طرح ها و رنگ های متنوعی موجود است. پارچه بیمارستانی از جنس فلامنت با توجه به ویژگی ها و قیمت ارزان به عنوان پارچه یکبار مصرف برای لباس بیمار استفاده می شود.

پارچه نخ فلامنت ورزشی

پارچه نخ فلامنت ورزشی اکثرا پارچه های فلامنتی می باشد که برای دوخت البسه و لباس های ورزشی مانند گرمکن ورزشی و..استفاده می شود .این نوع خاصیت کشسانی در حین ورزش و نسبت به نوع بیمارستانی براقیت بالایی دارند. پارچه های فلامنت ورزشی در کیفیت مرغوب و عالی باید چه مشخصاتی داشته باشند؟ علت پر کاربرد بودن این نوع منسوجات چیست؟ پارچه های فلامنت ورزشی انواع مختلفی دارند و هر کدام با مشخصات خاصی بافته و تولید می شوند.
آیا می دانید منظور از تراکم پارچه چیست و بر حسب چه فاکتورهایی انتخاب می شود؟ به نظر شما تفاوت پارچه های فلامنت با تترون و اسپان در چیست؟ بر حسب اینکه نیاز شما چیست و قصد تولید کدام نوع منسوجات ورزشی را دارید، می توانید از انواع پارچه های فلامنت، ویسکوز، کتان، فلامنت کجراه و … استفاده کنید. برای دوخت ست های ورزشی در هر فصل سال و با هر نوع آب و هوایی، باید مشخصات ویژه ای را برای پارچه های مورد استفاده در نظر بگیرید. بهتر است پروسه تولید نخ بیسی اف را مطالعه کنید تا بیشتر به این ویژگی‌ها پی ببرید.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

قیمت خرید پارچه نخ فلامنت سوزنی ورزشی

پارچه فلامنت سوزنی به عنوان نوعی از پارچه تریکو بیشتر در تولید لباس های ورزشی و انواع تیشرت فلامنت سوزنی کاربرد دارد. پارچه های فلامنت سوزنی ورزشی در انواع بسیار متنوعی تولید و عرضه می شوند. حالت کشسانی مناسب این پارچه سبب می شود ورزشکار در انجام حرکات و تمرینات ورزشی راحتی فوق العاده ای حس کند. در توضیح قیمت خرید پارچه فلامنت سوزنی ورزشی باید بگویم: قیمت پارچه فلامنت سوزنی ورزشی، در بازار به عوامل بسیار متعددی وابسته است. برخی عوامل تاثیرگذار در قیمت انواع پارچه های فلامنت به شرح زیر است:
عامل اول : کیفیت پارچه: مطمعناً کیفیت، جنس و مرغوبیت مواد اولیه به کار رفته در تولید پارچه مهم ترین عامل تعیین کننده در قیمت پارچه است.
عامل دوم : شرکت و برند تولید کننده پارچه: عمواملی چون کرایه حمل، گمرگ و ... باعث می شوند که پارچه های خارجی قیمت بالا تری نسبت به پارچه های ایرانی مشابه داشته باشند. در مراکز فروش پارچه خارجی و داخلی این تفاوت قیمت به وضوح قابل مشاهده است.
عامل سوم : روش خرید: خرید عمده و مستقیم، نسبت به خرید خرده و غیر مستقیم قیمت محصول را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.
عامل چهارم : نوع و جنس پارچه: مسلما نوع و جنس پارچه به طور مستقیم در قیمت پارچه اثر می گذارد. به طوری که مثلاً قیمت پارچه ویسکوز با قیمت فروش پارچه فلامنت، متفاوت است. بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت پارچه فلامنت و آستری با ما تماس بگیرید و یا اینکه در اینترنت سرچ کنید.


تفاوت پارچه نخ فلامنت ورزشی با پارچه نخ فلامنت لباسی

پارچه فلامنت تهیه شده از نخ پلی استر و جزء الیاف مصنوعی می باشد با ترکیب نخ لاکرا در الیاف آن حالت کششی پیدا کرده و در دو نوع براق و مات تهیه می شود این پارچه با عنوان پارچه فلامنت لاکرا در تهیه لباس های ورزشی , ست تاپ شلوارک زنانه و مردانه , ماسک صورت , مایو و…کاربرد دارد فلامنت بدون لاکرا دارای بافتی لطیف بوده و در, تهیه روتختی , لباس های مجلسی و….استفاده می شود . 
همان طور که قبلاً هم اشاره شد، پارچه فلامنت با درصدهای مختلف فلامنت تولید می شود. اگر در فرآیند تولید از نخ لاکرا یا همان کش استفاده شود دارای خاصیت کشسانی می شود. به علاوه نوع نخ مصرفی در جلوه پارچه فلامنت بسیار تاثیر دارد به طوری که حالت مات و براق آن در انواع مختلف متفاوت است.
عموماً از فلامنت لاکرا برای تولید لباس های ورزشی استفاده می شود. در حالی که فلامنت بدون لاکرا یا کش برای لباس های معمولی و مجلسی مناسب تر است. پس تفاوت عمده پارچه فلامنت ورزشی با پارچه فلامنت لباسی در میزان لاکرا (کش) استفاده شده در آن است.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

حافظ بافت
پارچه نخ فلامنت برای چه پوشاکی مناسب است؟
از آنجاییکه یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارچه فلامنت چهار فصل بودن آن است برای انواع لباس ورزشی زنانه، مردانه و بچگانه، لباس زیر زنانه، ماسک صورت و ... کاربرد دارد. بنابراین تولیدکننده ها و در نتیجه مصرف کنندگان بدون نگرانی از تغییر فصل می توانند از این پارچه استفاده کنند.

ویژگی‌های پارچه نخ فلامنت

عدم پرزدهی، ضد حساسیت، تنوع در ظاهر از نظر براق بودن و مات بودن، ثبات بالای رنگ و جنس در شستشو، ثبات نوری بالا، ماندگاری بالا در برابر فرسایش و سایش، نرمی و لطافت فوق العاده، ضد قارچ، مقاومت بالا در شرایط اسیدی، قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست، بدن نما نیست و چروک نمی شود.؛ تا حدودی مشابه ویژگی‌های نخ فرش بی سی اف.
برای خرید آگاهانه پارچه فلامنت با کیفیت دقت کنید ویژگی های زیر را داشته باشد: یک : نرم و لطیف باشد. دو: تغییر رنگ ندهد. سه : رنگ در طول پارچه یکسان باشد. چهار : عرض پارچه منظم و یکسان است. پنج : دچار پوسیدگی و لول شدگی نباشد. شش : در برابر سایش بسیار مقاوم باشد. هفت : تغییر حالت ندهد و دچار وارفتگی و آبرفتن نشود. به صورت خلاصه : نرم و لطیف هستند عدم رنگدهی و کدری پس از شست و شو همچنین بدون آبرفت می باشد، طول پارچه تغییر رنگ ندارد و هنگام دوخت لول نمی شود، در صورت استفاده دچار سایش نشده و حالت اولیه خودرا حفظ می کنند.
در لاکرای پارچه دررفتگی , پوسیدگی و یا لول شدگی زیاد وجود ندارد. پارچه فلامنت یا فیلامنت به خاطر وجود نخ ارزان قیمت فلامنت بسیار نرخ خوبی برای دوخت البسه ارزان قیمت از جمله البسه بیمارستانی دارد. دوام این پارچه و ضد چروک بودن آن از دیگر ویژگی های این پارچه است. مرسوم است از پارچه فلامنت بیمارستانی صورتی برای لباس بیماران خانم و از پارچه فلامنت بیمارستانی آبی برای لباس بیمار آقا استفاده شود. این موارد تنها بخشی ویژگی‌های پارچه نخ فلامنت بودند.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

رنگ بندی پارچه نخ فلامنت

اصولاً تولید کنندگان رنگ های پر طرفدار پارچه فلامنت را تولید می کنند. بنابراین ممکن است پیدا کردن رنگ های خاص این پارچه آسان نباشد. اما جای نگرانی نیست از آنجاییکه در بافت این پارچه محدودیتی از نظر رنگ بندی وجود ندارد می توانید طبق سلیقه خود پارچه مورد نظرتان را سفارش دهید.

قیمت دهی پارچه نخ فلامنت

قیمت پارچه نخ فلامنت به نوع و کیفیت نخ مصرفی و بافت، کیفیت رنگ و ... بستگی دارد. از قدیم هم گفتن هیچ ارزونی بی حکمت نیست، مسلماً هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت پارچه بیشتر خواهد بود.


خصوصیات پارچه نخ فلامنت

پارچه نخ فلامنت یا فیلامنت به خاطر وجود نخ ارزان قیمت فلامنت بسیار نرخ خوبی برای دوخت البسه ارزان قیمت از جمله البسه بیمارستانی دارد. دوام این پارچه و ضد چروک بودن آن از دیگر ویژگی های این پارچه است. مرسوم است از پارچه فلامنت بیمارستانی صورتی برای لباس بیماران خانم و از پارچه فلامنت بیمارستانی آبی برای لباس بیمار آقا استفاده شود.

پارچه نخ فلامنت خوب است؟

 بارها برای فروشندگان و توزیع کنندگان پارچه فلامنت پیش آمده که از آن ها سوال می شود پارچه فلامنت خوبه؟ با توجه به ویژگی های جذابی چون مقاومت بالایی در برابر سایش، قابلیت کشسانی، لطافت، براقیت و چهار فصل بودن و طول عمر بیشتر نسبت به پارچه های مشابه جواب این پرسش پر واضح است.


کاربرد پارچه نخ فلامنت

 پارچه پشت پرده ای یا آستری پرده ای، با رنگ بندی و جنس های مختلف و متنوعی دوخته می شوند؛ پارچه های پشت پرده ای با قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارد که این قیمت به نوع نخ، وزن پارچه، نوع رنگرزی و موارد بسیار دیگری بستگی دارد.

قیمت پارچه نخ فلامنت

در این قسمت می‌خواهیم نحوه تعیین قیمت پارچه نخ فلامنت را بررسی کنیم. در تمام بازارهای پارچه ایران و همچنین در کارخانه های تولید پارچه در ایران پارچه به چند روش قیمت گذاری میشود. روش های قیمت گذاری پارچه : نخست قیمت پارچه به صورت متری : در این روش پارچه به صورت متری حساب شده و قیمت گذاری میشود. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید این دسته از پارچه ها را داشته باشید باید آگاه باشید که قیمت طاقه ای پارچه به چه صورت به دست می‌آید تا بتوانید حساب کنید.
به عنوان مثال بیشتر پارچه های نساجی از جمله پارچه نخی پارچه لی پارچه جین پارچه های نخی مانتویی پارچه مجلسی پارچه مبلی پارچه پرده ای و… به صورت متری به فروش میرسه. اگر پارچه جین متری مثلا بیست هزار تومان باشد و هر طاقه حدود صد متر باشد قیمت طاقه پارچه میشود دو میلیون تومان. قیمت یک متر در طول طاقه ضرب میشود. (البته این حساب و کتاب، صرفا یک مثال برای نشان دادن نحوه محاسبات بود)

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

قیمت کیلویی پارچه نخ فلامنت

در ادامه قیمت پارچه به صورت کیلویی : پارچه های کیلویی بیشتر پارچه های کشی و تریکویی به صورت کیلویی به فروش میرسه.پرچه های مثل پارچه شلوار خانگی پرچه پنبه تیشرتی پارچه ریون فیلامنت ورزشی غواصی سورن تیپ لاکرا اینها پارچه هایی هستن که به صورت کیلو در طاقه فروخته میشن که در بیشتر مواقع هر طاقه بین پانزده تا بیست کیلو وزن دارد. به عنوان مثال اگر پارچه پنبه تی شرتی کیلویی صد هزار تومان باشد و طاقه بیست کیلو وزن داشته باشد قیمت یک طاقه پارچه پنبه میشود دو میلیون تومان.
بیشتر عمده فروشی های پارچه های گردبافت یا همان تریکویی کشی به صورت کیلویی پارچه میفروشند. ۳. قیمت پارچه به صورت یاردی : پارچه هایی که قیمت ان ها به یارد میباشد. بیشتر پارچه های خارجی هستند و بیشتر خریدار ها در اولین برخورد دقیقا اطلاع ندارند هر یارد پارچه یعنی دقیقا چه مقدار پارچه.
هر نود و دو سانت یک یارد به حساب می‌آید و زمانی که فروشنده پارچه به شما قیمت را به یارد میگوید یعنی قیمت نود و دو سانت از آن پارچه را به شما اطلاع داده. به عنوان مثال اگر پارچه ای یاردی بیست هزار تومان باشد و هر طاقه از آن پنجاه یاردی باشد قیمت یک طاقه از یک میلیون تومان میشود.


افزایش و کاهش قیمت پارچه نخ فلامنت

پارچه هایی که در ایران تولید میشود به صورت مستقیم تحت تاثیر قیمت ارز های خارجی میباشد. بیشتر مواد اولیه مثل نخ های الیاف طبیعی و مصنوعی . کش های مصرفی رنگ های تکمیل پارچه مواد شست شو نرم کننده و… وارداتی هستند. و از طرفی وسایل مصرفی تجهیزات بافندگی و رنگ تکمیل پارچه هم داخلی نیستن و برای خرید مثلا سوزن بافندگی قیمت ارزهای خارجی برسی شود.
در نتیجه با افزایش قیمت ارزهای خارجی قیمت محصولات افزایش و با کاهش قیمت مواد اولیه کاهش پیدا میکند. برخی از گروه‌های بافت و تکمیل پارچه به صورت روزانه و شفاف قیمت انواع پارچه نخ فلامنت را به طور جامع برای عموم به نماش گذاشته تا تولید کنندگان بدانند و آگاه شوند و مورد سو استفاده دیگر پارچه فروشان قرار نگیرند.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ فلامنت ارزان یا پارچه نخ فلامنت گران

پارچه ارزان با ارزان خریدن پارچه فرق دارد. پارچه ارزان بی شک کیفیت خوبی ندارد اما اگر بتوانید پارچه مورد نظر خود را  ارزان تر از قیمت بازار بخرید شما یک خرید موفق داشتید با حفظ کیفیت. البته حافظ بافت سایت فروش پارچه نمیباشد و نام و برند یک کارخانه تولید نخ میباشد که از طریق این سایت تلاش میکند با نشر اطلاعات درست در خصوص پارچه نخ فلامنت، شما را به سمت خرید مستقیم از کارخانه به تولیدی های پوشاک و لباس سوق دهد.
پیشنهاد می کنیم تمام محصولات موجود در لیست قیمت کارخانه های بافت و تکمیل پارچه را به دقت مشاهده کنید و قیمت عمده پارچه نخ فلامنت را مد نظر قرار دهید. یکی از دلیل هایی که قیمت پارچه های تریکویی در برخی فروشگاه ها ارزان تر هست هم همین موضوع که شما به صورت مستقیم از کارخانه خرید میکنید. پس یکی از راه های ارزان خریدن پارچه خرید به صورت مستقیم و بدونه واسطه از کارخانه های تولید پارچه نخ فلامنت می باشد.


حافظ بافت
قیمت پارچه نخ فلامنت به صورت خلاصه : قیمت پارچه فلامنت به نوع و کیفیت نخ مصرفی و بافت، کیفیت رنگ و ... بستگی دارد. از قدیم هم گفته شده که هیچ ارزانی بی حکمت نیست، مسلماً هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت پارچه هم بیشتر خواهد بود.

فلامنت پارچه‌ای چیست؟

همه انواع فلامنت از نظر شیوه تولید دارای تار و پودهایی می‌باشد که به‌صورت عمود ی و افقی در هم تنیده گردیده‌اند و به همین علت به آن آستری ساده می‌گویند. در مقابل آستری ساده واژه آستری تابیده قرار دارد که در این نوع آستری تار و پودها به همدیگر پیچیده شده‌اند (مانند پیچیدن کابل‌های برق به همدیگر) و باعث می‌گردد بافت پارچه متراکم‌تر و مقاوم‌تر گردد. در بازار ایران هر دو نوع آستری یعنی آستری ساده و آستری تابیده تولید می‌گردد.
که خود آستری تابیده به دو صورت آستری تابیده براق و آستری تابیده مات تولید می‌گردد. آستری ساده علاوه بر ویژگی‌های فوق معمولاً به دو صورت فلامنت یک‌رو و فلامنت دورو تولید می‌گردد که فلامنت دورو فقط مصارف صنعتی داشته مثلاً در تولید ساق‌بندهای اسب به کار می‌رود و آستری یک‌ رو ( پارچه پشت پرده ای ) با هدف حفاظت از سایر لایه‌های پرده در منزل به کار می‌رود. آستری یک‌ رو به علت تراکم پایین وقتی در مقابل آفتاب قرار گیرد بافت پارچه کاملاً مشخص می‌گردد که هر چقدر وزن آستر بالاتر باشد میزان عبور نور از آن کمتر می‌گردد. شرکت‌ های نساجی مختلف در ایران فلامنت را در وزن‌های گوناگون به بازار ارائه می‌دهند که شایع ‌ترین آن‌ ها وزن دویست و هشتاد گرم است و بعد از آن وزن‌ های دویست و نود گرم و سیصد گرم می‌باشد.
نساجی مدرن که به‌صورت تخصصی در زمینه آستری پرده و حریر ساده فعالیت می‌نماید فلامنت خود را در وزن دویست و هشتاد گرم به بازار ارائه می‌دهد که همه آن‌ها دارای عرض سه متر می‌باشند و دارای کیفیت بالا می‌باشند. از آنجا که نخ استفاده شده در محصولات نساجی رنگ شده می‌باشد، کلیه محصولات نساجی دارای رنگ ثابت می‌باشند و با شست‌ و شو و یا اطو شدن رنگ آن‌ ها از بین نمی‌رود .
الیاف به کار رفته در فلامنت با پنبه و ویسکوز ترکیب می‌گردد که این باعث افزایش کیفیت فلامنت‌ ها می‌گردد و باعث می‌گردد این نوع فلامنت دارای کمی براقیت باشد و همچنین کشسانی آن بالا رود. نخ بی سی اف اصفهان برای تولید فلامنت پارچه ای، ماده اولیه محسوب می شود.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت

حافظ بافت
عرض پارچه نخ فلامنت موجود در بازار چقدر است؟ با توجه به نوع کاربرد پارچه فلامنت در عرض های استاندارد و متفاوتی تولید می شود. عرض های یک متر، یک و نیم متر، یک متر و شصت سانت، دو متر و سه متر از جمله عرض های رایج این توع پارچه در بازار است.

پارچه نخ فلامنت - حافظ بافت
سخن پایانی

فروشگاه اینترنتی حافظ بافت با استفاده از تجربیات ارزشمند تیم باتجربه خود و با پیاده سازی سیستم کنترل کیفی، محصولاتی بااصالت، به روز و باکیفیت را براساس نیازهای مشتریان خود عرضه نموده و ارتقاء سبک و کیفیت زندگی هموطنان عزیز را اولویت مجموعه خود قرار داده است. حافظ بافت تلاش دارد با تولید مستقل و همچنین تامین محصولات از منابع معتبر، نقشی اثربخش در راه ارتقا تولید داخلی ایفا کند. تیم ما یقین دارد با سیستم منحصر بفرد کنترل کیفی، الهام بخش عرضه محصول با بالاترین میزان کیفیت به مشتریان خود میباشد. امید است که با حمایت شما مشتریان عزیز، بتوانیم نقشی بزرگ در راه سازندگی میهن عزیزمان و ایجاد اشتغال برای هموطنان عزیز داشته باشیم. حافظ بافت متعهد است که پاسخگوی تمامی مشتریان خود بوده و در صورت هر گونه مغایرت و عدم انطباق طرح و اصالت محصول، به صورت کاملا مسئولیت پذیرانه با این قضیه برخورد کند. حافظ بافت به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نخ بیسی اف و صاحب برترین دستگاه تولید نخ بیسی اف در ایران، برخود واجب دانست تا پیرامون موضوع پارچه نخ فلامنت، محتوایی درخورد آماده کند.