advertise

دستگاه تولید نخ بیسی اف

دستگاه تولید نخ بیسی اف - حافظ بافت

معرفی دستگاه تولید نخ بیسی اف

در این مقاله قصد داریم برخی از دستگاه‌های تولید نخ بیسی اف را خدمت شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم. توجه داشته باشید که دستگاه‌های نخ بیسی اف معرف شده، نمونه‌های خاصی هستند و توضیحات ارائه شده، حالت عمومی ندارند. معرفی دستگاه تولید نخ بیسی اف توسط شرکت حافظ بافت صورت می‌پذیرد.
محققان یک شرکت دانش‌بنیان در یکی از استان های ایران برای اولین بار در کشور موفق به طراحی، ساخت و اجرای خط کامل تولید پارچه نخ فلامنت با دستگاه تولید نخ بیسی اف شدند. این نخ، دارای محدوده وسیع کاربرد در صنعت نساجی و فرش است. طبق گزارشات به دست آمده، مجری این طرح و دارنده رتبه سوم پژوهش‌های توسعه‌ای بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در خصوص ماشین‌آلات تولیدی می‌باشد. این طرح برای نخستین بار است که در کشور انجام و بومی‌سازی شده است و شایان‌ذکر است که این تولیدات به دوره بلوغ خود ار نظر فناوری در کشور رسیده و در حال تولید انبوه است. الیاف پلی‌پروپیلن بعد از پلی‌استر و پنبه، سومین الیاف مطرح و متداول در صنعت نساجی است و از همین طریق نیز قیمت نخ فیلامنت را به دست می آورند. این الیاف از طریق پلیمریزاسیون پروپیلن به‌صورت یک پلیمر خطی تهیه و به‌اختصار پی.پی نامیده می‌شود و در نهایت به نخ بی سی اف پلی پروپیلن تبدیل می شود. امروزه خصوصیات منحصربه‌فرد این الیاف سبب رشد سریع آن در دنیا شده است و الیاف و نخ‌های نواری (دو کاربرد پلی پروپیلن) نیز به‌آسانی و به روش ذوب ریسی تهیه می‌شوند. گاهی اوقات نیز برای تولید نخ فیلامنت پلی استر این کار انجام می شود. این نوع نخ‌ها در انواع زیراندازها، فرش ماشینی، موکت، رومبلی، گلیم فرش‌ها و انواع پارچه‌های خاص کاربرد دارند. این محصول تولیدی علاوه بر فروش داخلی، در حوزه صادرات نیز خودنمایی نموده است و قیمت نخ فیلامنت پلی استر بسیار مناسب محاسبه شده است. تولید نخ فیلامنتی به‌نوعی زیرشاخه پایین‌دستی نفت محسوب می‌شوند لذا با توجه به اهمیت در تولید این ماشین‌آلات به‌جای صادرات به‌صورت خام فروشی در کشور با تولید ماشین‌آلات این نوع نخ در کشور می‌توانیم علاوه بر اشتغال زایی در بازار های بین‌المللی نیز سوددهی بالایی را رقم بزنیم. این دستگاه با استفاده از دو سیستم جدید جت تغییر فرم دهنده یکپارچه و همچنین سیستم تزریق مواد چهار کاناله، امکان تولید نخ باکیفیت، باقدرت رنگ همانندی بالا و همچنین سرعت بالا را به تولیدکننده می‌دهد. تا کنون این شرکت در راستای بررسی و ایجاد تحولات در خط تولید، موفق به فروش نخ بی سی اف اصفهان در بیشترین مقدار ممکن نیز شده است. حافظ بافت توانسته است با ایجاد فضای رقابتی در بازار داخلی و همچنین بالا بردن کیفیت و راندمان کاری خود با نمونه‌های برتر بین‌المللی در بازار به رقابت بپردازد. این شرکت توانسته است با تلاش‌های خود در زمره تعداد محدود تولیدکننده این ماشین آلات قرار بگیرد و بازار مناسبی را در منطقه ایجاد کند و ارائه کننده مناسب ترین قیمت نخ BCF در سراسر ایران باشد.

دستگاه تولید نخ بیسی اف حافظ بافت نیاز به ترند چند رنگ را برآورده می‌کند. یک شرکت خارجی پیشرو در ساخت ماشین آلات خطوط تولید الیاف مصنوعی با استفاده از ماشین نخ فرش کارآمد دستگاه تولید نخ بیسی اف در نسخه‌های تک رنگ و سه رنگ، روش مناسبی را برای مشتریان خود ارائه داده است و حافظ بافت نیز با همین فرمول به یکی از قدرترین تولیدکنندگان نخ بیسی اف در ایران بدل گشته است. راه‌حل آنها بار دیگر در کانون توجه نمایشگاه آسیایی سال های قبل که در تاریخ  بیست و چهارم تا بیست و ششم ماه مارس سال دو هزار و بیست و یک در شانگهای برگزار شده بود قرار گرفتند. نساجان حرفه‌ای آنها می‌توانستند مزایای این سیستم را در غرفه نمایشگاهی مورد مشاهده قرار دهند. بررسی موردی روش کار دستگاه تولید نخ بیسی اف با هدف تولید نخ بیسی اف : چه در حالت تگ رنگ و چه در حالت سه رنگ، داده‌های عملکرد و جزئیات تکنولوژیکی نسخه‌های دستگاه تولید نخ بیسی اف در بسیاری از نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین المللی تأثیر زیادی بر بازدیدکنندگان خود گذاشته‌اند: با حداکثر هفتصد فیلامنت در هر نخ، دستگاه تولید نخ بیسی اف به طور قابل توجهی بهتر از رقبای خود عمل می‌کند. دستگاه تولید نخ بیسی اف پیشرفته، همچنین تولید رشته‌هایی تا ظرافت دو و نیم دی پی اف را تضمین می‌کند. علاوه بر این، سرعت پردازش پیچنده این دستگاه های جدید بیش از هر زمان دیگری و با سرعت سه هزار و هفتصد متر در دقیقه است و در مقایسه با فناوری‌های قبلی، توان عملیاتی تا پانزده درصد را فراهم می‌کند. در صورت استفاده از روغن نخ بیسی اف، بهره‌وری سیستم حدود نود و نه درصد و همچنین امکان صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا پنج درصد برای هر کیلوگرم نخ فراهم است. نسخه دستگاه تولید نخ بیسی اف برطرف کننده تمام نیاز شماست. از حالت ملانژ گرفته تا جدایی دقیق . روند بازار به سوی چندین رنگ برای تولید فرش ادامه دارد. گزینه‌های تمایز محصول با توجه به نسخه‌های انعطاف‌پذیرتر مخلوط رنگی دستگاه تولید نخ بیسی اف ، بیش از گذشته در دسترس تولید کنندگان نخ فرش بی سی اف قرار دارد. بیش از دویست هزار شید رنگی مختلف و مشتق شده از سه رنگ، توسط مولفه اصلی فرآیند و در حال ثبت اختراع واحد فشرده سازی رنگ پاپ، فراهم شده است.

دستگاه تولید نخ بیسی اف - حافظ بافت

دستگاه تولید نخ بیسی اف - حافظ بافت

سرمایه گذاری قابل توجه یک شرکت خارجی در توسعه تولید نخ های دستگاه تولید نخ بیسی اف : یک گروه صنعتی واقع در کشور عربستان که از شرکت های بسیار بزرگ و معتبر عربستان در زمینه تولید انواع کف پوش ها و نخ های مولتی فیلامنت به شمار می رود به تازگی قرارداد خرید پنج پلنت تولید نخ دستگاه تولید نخ بیسی اف مدل اس پلاس را با یک شرکت آلمانی منعقد کرده است. ظرفیت تولید این پنج دستگاه اس پلاس بالغ بر سیزده هزار تن نخ مولتی فیلامنت در سال است که با بالاترین استانداردها و کیفیت تولید می شود. طبق اعلام مدیر بخش الیاف مصنوعی در گروه همان شرکت در حال حاضر نود درصد حجم بازار فرش ماشینی و انواع کف پوش ها در جهان به الیاف مصنوعی اختصاص دارد و در این بازار نخ پنبه فلامنت دستگاه تولید نخ بیسی اف به شدت در حال رشد هستند و همواره با رشد تقاضا همراه هستند. چرا که هزینه تولید آن ها در مقایسه با سایر الیاف مصنوعی کمتر است و ویژگی های بسیار قابل توجهی در تولید فرش دارد. در سال دوهزار دوازده حدود هشتاد درصد نخ های دستگاه تولید نخ بیسی اف تولید شده در جهان متعلق به سیستم های تولید نخ دستگاه تولید نخ بیسی اف اورلیکون نیومگ بوده است. ماشین اس پلاس در واقع آخرین تکنولوژی تولیدی شرکت اورلیکون نیومگ است که به طور قابل توجهی هزینه های تولید نخ مونوفیلامنت را کاهش می دهد. در واقع مدل اس پلاس مجموعه ای از بهترین ویژگی ها و قابلیت های دو مدل دیگر نیومگ یعنی سای تکنو و اس پنج است. گروه عربستانی در حال حاضر از بزرگترین تولید کنندگان فرش های تافتینگ و ماشینی در جهان است. این گروه صنعتی که در شهر ریاض عربستان واقع شده است مجموعه کاملی از تولید نخ و ریسندگی تا تکمیل نهایی فرش را در اختیار دارد. یک شرکت خارجی در حال حاضر روزانه بالغ بر صد و بیست و پنج تن انواع نخ فیلامنت ایرانی تولید می کند. مدیر گروه سرمایه گذاری شرکت خارجی می گوید با نصب ظرفیت های جدید و ماشین آلات اس پلاس شرکت خارجی قطعا توان ما در بازارهای جهانی بیش از پیش بالا خواهد رفت. طبق این قرارداد سه  ماشین به علاوه دستگاه تولید نخ بیسی اف اس برای تولید نخ های فرش پلی پروپیلن و دو ماشین به علاوه دستگاه تولید نخ بیسی اف اس پلاس جهت تولید نخ های فرش پلی استر تا پایان سال دوهزار و بیست دو توسط شرکت آلمانی تحویل داده می شود و در اوایل سال دوهزار و بیست و پنج میلادی تولید خود را آغاز خواهد کرد. شرکت حافظ بافت با رصد کردن این قبیل خط تولیدهای پیشرفته، درصدد ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی خود می باشد و بنا دارد در آینده ای نزدیک، پیشرفته ترین دستگاه تولید نخ بیسی اف را از آن خود کند.

ویژگی های دستگاه تولید نخ بیسی اف

در این قسمت به بررسی برخی از ویژگی های دستگاه تولید نخ بیسی اف که تولید ایران محسوب می شوند، خواهیم پرداخت. ۱- طراحی و تولید کلیه قسمت های ماشین آلات تولید نخ دستگاه تولید نخ بیسی اف در داخل کشور ۲- اجرا و راه اندازی خط کامل تولید نخ دستگاه تولید نخ بیسی اف ۳- ارائه کلیه خدمات فنی و مشاوره ایی به تولیدکنندگان ۴- طراحی و تولید دستگاه جدید بوبین پیچ ویندر با سرعت بالا دوهزار و پانصد متر بر دقیقه در مقایسه با نمونه های خارجی موجود در بازار.(دارای ثبت اختراع) ۵- طراحی و تولید سیستم جدید تزریق مواد دوسینگ چهار واحدی با افزایش دقت رنگ همانندی در تولید الیاف رنگی با مکانیسم سرو موتور که امکان تزریق مواد در مقادیر بسیار کم را امکان پذیر مینماید(دارای ثبت اختراع) ۶- طراحی و تولید دستگاه جدید جت تکسچره دو کاناله، سه کاناله و چهار کاناله یکپارچه جهت دستیابی به بالاترین میزان تغییر فرم و پایداری آن(دارای ثبت اختراع) ۷- تولید فن های دمنده و مکنده یا دور بالا ۸- تولید انواع مختلف رشته ساز های مناسب جهت کاربرد در صنایع ریسندگی( ذوب ریسی و محلول ریسی)

دستگاه تولید نخ بیسی اف - حافظ بافت

دستگاه تولید نخ بیسی اف - حافظ بافت

دستگاه تولید نخ بیسی اف فرش

امروزه بیش از هشتاد و هشت درصد کل نخ های فرشی که در جهان تولید می شوند از الیاف مصنوعی هستند و با دستگاه تولید نخ بیسی اف فرش تولید می شوند. نخ های فرش دستگاه تولید نخ بیسی اف معمولاً از جنس پلی آمید، پلی استر و یا پلی پروپیلن تولید می شوند. نخ های فرش امروزه به صورت فیلامنت و استیپل وجود دارند که به صورت استیپل می توانند به صورت مخلوط با الیاف طبیعی نیز مصرف شوند. اما آنچه مسلم است اینکه نخ های فرش فیلامنتی در جهان بسیار محبوب تر هستند حتی برای تولیدکنندگان نخ فرش، چرا که فرآیند تولید آن ارزان تر است، فرش تولید شده نیاز به مراقبت کمتری دارد و به ویژه ضد آلرژی و پرز هستند. معمولاً نخ های فرش از دسته ای از صد و چهل و چهار فیلامنت تشکیل شده اند که جمعاً نمره ای بین هزار تا سه هزار دنیر دارند. که در مرحله بعد در گودت ماشین تحت کشش قرار می گیرند. و این عمل موجب تولید نخی بسیار ظریف و در عین حال بسیار مستحکم خواهد شد. در مرحله بعدی این نخ وارد مرحله تکسچرایزینگ شده و تکسچره می شود. در انتها نیز نخ توسط وایندرها پیچیده می شود. سرعت پیچش تحت تاثیر نمره نخ و نوع پلیمر است اما برای یک نخ پلی پروپیلن به طور استاندارد سیصد متر بر دقیقه است. نخ های فرش دستگاه تولید نخ بیسی اف ویژگی منحصر به فردی در فرش ایجاد می کنند که مهمترین آن ها همان حجیم بودن و بالکی بودن است.

سخن پایانی

امروزه نساجی یک صنعت است و با شکل سنتی آن، تفاوت‌های غیر قابل انکاری دارد. وجود ماشین‌آلات پیشرفته و مدرن، به کلی صنعت نساجی را دگرگون کرده است که حتی با چند دهه‌ی قبل از این نیز بسیار متفاوت گشته است و سبب به وجود آمدت خطوط تولید پیشرفته نخ BCF (نخ بی سی اف) شده است. امروزه صنعت نساجی به وسیله دستگاه تولید نخ بیسی اف، با تحولات عظیم و گسترده‌ای روبرو شده است. هدف ما از به رشته تحریر درآوردن این مقاله در وب سایت حافظ بافت، آشنایی شما همراهمان عزیز با دستگاه تولید نخ بیسی اف و اثرات آن بر این حوزه بود. امید است در پایان توانسته باشیم به بهترین نحو ممکن شما را با این تکنولوژی آشنا کرده باشیم.

دستگاه تولید نخ بیسی اف - حافظ بافت