advertise

نخ پنبه فلامنت

نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

نخ پنبه فلامنت چیست؟

نخ پنبه فلامنت یکی از پرکاربردترین نخ‌های بازار نخ و الیاف می‌باشد. حافظ بافت به عنوان یکی از بزرگترین مراجع خرید عمده نخ BCF (نخ بی سی اف) در ایران، از برترین عرضه کنندگان نخ پنبه فلامنت می‌باشد. کاربردهای نخ پنبه فلامنت در صنعت نساجی بسیار زیاد می‌باشد. در این مقاله به صورت کامل با نخ پنبه فلامنت آشنا خواهید شد. بدون شک این مقاله مناسب آن دست از افرادی است که قصد خرید نخ پنبه فلامنت دارند. خوانندگان عزیز توجه داشته باشند که محوریت مطالب ذیر، بیشتر بر روی پاشنه واژه‌هایی چون پنبه، کشت پنبه و تولید نخ پنبه می‌چرخد؛ چرا که اعمال مذکور، سرمنشأ تولید نخ پنبه فلامنت هستند. حافظ بافت پس از پشت سرگذاشتن چندین سال تجربه موفق در بازار نساجی، حال قصد فروش نخ پنبه فلامنت را به صورت خرد و عمده دارد. لذا برای سفارش نخ پنبه فلامنت می‌توانید از طرق مراجعه حضوری، تماس تلفنی و پرکردن فرم استعلام در وب سایت، اقدام کنید. ما نیز تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما خوبان قرار دهیم. واضح است که  افراد به دنبال تهیه باکیفیت ترین نخ پنبه فلامنت هستند. حافظ بافت با اطلاع از این موضوع، سعی در پخش نخ پنبه فلامنت با بالاترین کیفیت داشته است.
به خاطر داشته باشید شرکت حافظ بافت با بیش از یک دهه تجربه شرکتی پویا، خلاق و در حال رشد و توسعه است که با هدف ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا و با قیمت مناسب، پا به صحنه نهاده است و از همان ابتدا صداقت، صمیمیت، خلاقیت و مشتری مداری را سرلوحه کار خویش قرار داده است. ارائه راهکار براساس نیاز مشتریان، تلاش در جهت تامین حداکثر رضایتمندی مشتریان و ارتقاء دائمی کیفیت از اهداف این شرکت می‌باشد. این مجموعه در نظر دارد در سریع‌ترین زمان ممکن، به بزرگترین مرجع خرید عمده نخ پنبه فلامنت در کشور تبدیل شود. امید داریم در این مسیر خطیر، شما نیز یار و یاور ما باشید و با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، تا سر حد امکان ما را راهنمایی کنید. آنچه که در ادامه می‌خوانید، جامع‌ترین اطلاعات ممکن در خصوص نخ پنبه فلامنت می‌باشد. در پایان انتظار می‌رود شما نیازی به منبعی دیگر برای شناخت نخ پنبه فلامنت نداشته باشید. به هر صورت اگر در انتها سوالی برای شما باقی ماند، حتما آن را با ما در میان بگذارید.
از زمان پیدایش نخ ها زمان زیادی می گذرد، نخ رشته های دراز و نازکی از الیاف طبیعی یا مصنوعی هستند که از آن ها استفاده های زیادی در صنعت می شود. صنایعی که از نخ استفاده می کنند، صنعت تهیه پوشاک، صنعت تهیه ابزار آلات پزشکی و … . نخ پنبه های فلامنت انواع مختلفی دارند. به صورت عمومی لازم است بدانید که نخ پنبه فلامنت پارچه برای دوخت روی لباس ها یا به عبارتی به عنوان روکار به کار می رود و به زیبا نشان دادن لباس کمک می کند. این نوع نخ در وزن های مختلف و با درجه ریز و درشت بودن نخ ها و موارد استفاده آن ها با هم تفاوت دارند. در ادامه مطالب در مورد نخ پنبه فلامنت و  کاربردهای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. الیاف نخ پنبه فلامنت، خاصیتهای شیمیایی و فیزیکی زیادی دارند که باعث مقاومت و استحکام زیاد نخها می شود. این الیاف ، در برابر مواد بازی (قلیایی) و حرارت، از خود مقاومت نشان می دهند اما مواد اسیدی باعث از بین رفتن و تجزیه آنها می‌شود. از دیگر خواص این الیاف این است که حشراتی مثل بید ، نمی توانند در آنها رسوخ کنند. این الیاف به صورت مجعد و فر دار هستند و دارای رنگ و ظرافت منحصر به فردی هستند که آنها را در بین الیاف مصنوعی و طبیعی ، بی رقیب کرده است.این الیاف در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به صورت زرد رنگ درمی‌آیند و می‌سوزند. الیاف نخ پنبه فلامنت، نسبت به همه‌ی الیاف طبیعی و مصنوعی، بیشترین کاربرد را در صنعت نساجی دارند این الیاف وقتی که به صورت نخ درمی‌آیند چون خاصیت جذب رطوبت بالایی دارند و همچنین پوششهای تولید شده از آنها راحتی منحصر به فردی دارند ، برای تولید لباس های نوزاد ، حوله ، لباسهای خواب شلوارهای جین ، دستمال کاغذی پارچه‌ های پانسمان و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

الیاف نخ پنبه فلامنت (الیاف نخی پنبه فلامنت)
هرگاه سخن از از الیاف نخی فلامنت به میان می‌آید در واقع مقصود همان الیاف طبیعی می‌باشد. در صنعت نساجی الیاف به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند : طبیعی و مصنوعی. هر یک از این الیاف به نوبه خود دارای زیر شاخه‌های متنوعی هستند. برای مثال الیاف نخ پنبه‌ای یکی از پرکاربردترین الیاف طبیعی است. از آنها برای تهیه پوشاک کودکان، ورزشکاران، ملحفه، روتختی و … استفاده می‎شود. در کنار آن الیاف طبیعی دیگری نیز وجود دارند که از آن جمله می‎توان به کتان، کنف و چتایی اشاره کرد. البته باید بدانید الیاف طبیعی دارای منشا حیوانی نیز هستند. در این راستا می‎توان به پشم و ابریشم اشاره کرد. به طور کلی لباس‎هایی که با الیاف نخ طبیعی تهیه می‎شوند، بیشتر مورد توجه قرار می‎گیرند. علت این امر به ویژگی‎های منحصربه‎فرد آنها مربوط می‌شود. الیاف نخ پنبه فلامنت از خواص فیزیکی و مکانیکی و مشخصه های مختلف کیفی برخوردار است که در رفتار فرایندی، راندمان تولید و بلاخره نخ و پارچه تاثیر بسزایی دارد علاوه بر این تغییرات مهم نخ مانند نمره تاب، استحکام، ازدیاد طول و عیوب نخ مخصوص برای نخ های بریده شده حتمی است این تغییرات در ویژگی های نخ در طول فرایند تولید و هم بعد از تولید خیلی دشوار است. بنابراین ارتباط بین این مشخصات برای جلوگیری از مشکلات باید به طور واضح معلوم گردد همچنین پیش بینی خصوصیات مهم کیفی نخ مانند خواص کششی، پرز و جرمی نخ پنبه فلامنت از ویژگی های مواد خام هدف اساسی بسیاری از محققان در دودهه گذشته بوده است.

نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

پنبه یک نوع محصول کشاورزی است که از الیاف پوشاننده دانه گیاه پنبه به دست می آید . پنبه تشکیل شده از الیافی نرم و پفدار است که درون کپسولی به دور تخمهای گیاه پنبه میروید. این الیاف از سلولز تشکیل شده اند و به دلیل ویژگی پوشانندگی، میتوانند تخمهای گیاه را با خود به مناطق دور ببرند و به گسترش گیاه کمک کنند . این محصول که به دلیل لقب گرفته است از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار است . برای این منظور، «طلای سفید» مبادلات وسیع تجاری اش الیاف آن را به شکل گسترده و رشته رشته درآورده تا دراز و پیچیده در هم شوند. نخ پدید آمده سپس برای تولید پارچه به کار گرفته میشود. قسمت اعظم رشد الیاف پنبه در بیست روز اول است بقیه در چهل الی پنجاه روز بعد رشد خواهد کرد. بعد از ان در کارخانجات پاک کردن پنبه که در ان محل الیاف پنبه را از پنبه دانه جدا می کنند که در ایران بیشتر رایج بوده و در دو منطقه گرگان و گنبد کاووس وجود دارد در این کارخانه ها از الیاف نخ پنبه ای درست می کنند که از این نخ استفاده های گوناگونی میتوان کرد مثل پارچه قالی و گلیم و زیلو. این الیاف پنبه ای که از سلولز تشکیل میشوند در بخش اقتصادی ان قدر با اهمیت است که به ان طلای سفید هم می گویند. کیفیت و مرغوب بودن این الیاف پنبه به شرایط اقلیمی و محیط پرورش آن ها بستگی دارد. بهترین و مرغوبترین نوع پنبه به رنگ سفید است.  از نخ پنبه فلامنت (cotton-yarn) به عنوان یکی از انواع الیاف طبیعی یاد می‎شود . استفاده از آن در طراحی و دوخت لباس‎های متنوع، رایج است. لباس‎هایی که از این الیاف تهیه می‎شوند سبک بوده و گزینه مناسبی برای روزهای گرم سال هستند. این الیاف به دلیل ویژگی‎های خاصی که دارند در صنعت نساجی بسیار مورد توجه قرار می‎گیرند. به طور کلی وقتی در بازار صحبت از پارچه نخی می‎شود، منظور همان نخ پنبه فلامنت است. نخ پنبه فلامنت از اهمیت اقتصادی فراوانی برخوردار است. این گیاه در تولید نخ و پارچه به کار برده می‌شود. برای این منظور، الیاف آن را به شکل گسترده و رشته‌رشته درآورده تا دراز و پیچیده در هم شوند. نخ پدید آمده سپس برای تولید پارچه به کار گرفته می‌شود. اگرچه این روش از دیرباز تاکنون مرسوم بوده است، این تنها اختراع دستگاه پنبه‌ریسی بود که هزینه تولید پارچه از این راه را پایین آورد و باعث بهره‌گیری گسترده از پنبه شد به گونه‌ای که امروزه پرکاربردترین الیاف به کار رفته در صنعت پوشاک است.


حافظ بافت
نخ پنبه فلامنت چیست؟ به‌صورت خلاصه :ماده ای طبیعی که در مزارع کاشته و برداشت می شود، پنبه نام دارد که پایه و مبنای آن از گیاهان به دست می آید. پنبه روی بوته های خود به شکل موی سر سفید به نظر می رسد. رشته های (الیاف) آن از دانه های بوته پنبه رشد می کنند. کوتاه ترین و بلندترین الیاف به ترتیب در حدود دو و شش سانتی متر هستند. بوته های پنبه فقط در مناطقی که سرتاسر سال، آب و هوای گرم و آفتابی داشته باشند رشد می کنند. برای جمع آوری الیاف پنبه از بوته های آن، برداشت محصول نامیده می شود، ماشین های پنبه چینی، در مزارع پنبه حرکت می کنند و الیاف بوته ها را بیرون می کشند. الیاف پنبه، نازک تر از موهای سر ولی تا حدودی محکم تر هستند، از این الیاف، نخ پنبه فلامنت درست می شود و به رنگ سفید یا خاکستری روشن قابل مشاهده هستند. نخ پنبه فلامنت، نوعی از پارچه است، که دارای کیفیت خوب و جنسی بسیار مناسب برای تهیه محصولات پارچه ای است. در تهیه الیاف نخ پنبه از خواص فیزیکی، مکانیکی و مشخصه های متنوع کیفی استفاده شده است. که در اعمال فرایندهای مختلف، راندمان تولید و بالاخره نخ و پارچه تاثیر بسزایی خواهد داشت. الیاف پنبه با قابلیت جذب رطوبت و زیردست نرم راحتی مطلوبی را برای کالای تهیه شده از این محصول فراهم می کنند. رنگزای به کار رفته در این نخ با تشکیل پیوند شیمیایی قوی (کوالانسی) ثبات شستشویی، سایشی و نوری بالایی را بر روی الیاف پنبه ای ایجاد می کند. برای خرید نخ پبه فلامنت با حافظ بافت تماس حاصل فرمایید.

لیف پنبه
پنبه یک لیف گیاهی دانه ای بر پایه سلولز است که دارای ساختار چندلایه می باشد و متشکل از دیوار ثانویه، دیواره اولیه و کانال لومن است. خصوصیات های پنبه بر اساس ویژگی های دیواره سلولزی یا دیواره ثانویه است، هرچه این دیواره ضخیم تر باشد به این معنی است که پنبه رسیده تر است و از خواص مکانیکی و شیمیایی مطلوب تری برخوردار است. پنبه را می توان از نظر رسیدگی به سه دسته تقسیم کرد؛ الیاف سخت (الیافی که رسیدگی بالای هشتاد و چهار درصد دارند) الیاف ضعیف ( رسیدگی زیر شست و هفت درصد) الیاف متوسط (از شست و هشت تا هفتاد و شش درصد). این لیف یک ساختار ترموست دارد ، به این معنی که در حرارت بالا به جای ذوب شدن تخریب میشود و هنگام سوختن بوی کاغذ سوخته میدهد. لیف پنبه، الگوی الیاف نساجی است و بر روی سطح پنبه دانه در درون غوزه پنبه، از بوته ای که گاه به بلندی آن به یک متر می رسد، رشد می کند (به طور متوسط هر بذر دارای چهار هزار لیف است و حداکثر بیست هزار لیف از آن استحصال می شود) و در تامین نیازهای انسان نسبت به پوشاک، بسیار سودمند است. این لیف از پنج هزار سال پیش در هند پرورش می یافته و کشت وسیع پنبه برای استحصال و استفاده در ریسندگی اولین بار در مصر انجام شد؛ اسپانیایی ها هنر ریسندگی پنبه را در قرن هشتم آغاز و بعد از آن چین و ژاپن نیز آغاز نمودند. برخی پنبه را به قاره آمریکا منتسب می دانند، در پرو پارچه تاری پودی مربوط به چهار هزار و پانصد سال پیش وجود دارد و در سال یک هزار و هشتصد مهم ترین محصول آمریکا بوده است (به دلیل ساخت دستگاه جداسازی الیاف از غوزه) پارچه های پنبه ای مطلوب ترین و پرمصرف ترین منسوج در جهان است و روز به روز، زمینه ارائه خدمات آن به انسان افزایش می یابد. در تمام موارد نظیر مصرف های پوششی (از جوراب تا کاله و لباس زیر و رو ) ، بهداشتی (حوله ها، گلوله های پنبه جهت جلوگیری از صدا تا باند زخم ها و جاذب رطوبت بهداشتی) و صنعتی (از بند کفش تا تور ماهیگیری و طناب های متوقف کننده اضطراری وسایل سنگین) نقش ارزشمند لیف مشاهده می شود. گوناگونی این لیف، بسیار وسیع است و تنوع آن از عوامل طبیعی مثل خاک، رطوبت، وضعیت آب و هوای منطقه، کود و عوامل مشابه دیگر ناشی می گردد. مرغوبیت پنبه بر اساس پارامتر های رنگ، ظرافت، طول، استقامت و قدرت آن پایه گذاری می شود. پنبه تنها لیفی است که هرچه مرطوب تر گردد بر استقامتش افزوده می شود، این امتیاز، شستشوی منسوجات پنبه ای را راحت تر می کند. با افزایش رطوبت طول آن بلند تر و بر ظرافتش افزوده می شود. به عبارتی، کاهش رطوبت در الیاف پنبه، از قد و ظرافت آن کاسته آن را زبر و شکننده تر می نماید. الیاف پنبه در طول بین دو و سه دهم تا پنج ممیز شست و سه صدم میلی متر و قطر پانزده تا بیست میکرون مشاهده می شود (طول پنبه جهت ریسندگی دو ممیز بیست و دو صدم تا هشت ممیز سی و یک صدم) و دارای ساختمان لایه لایه است. این ساختار استثنایی، لیف پنبه را مقاوم و متفاوت از بقیه الیاف ساخته است. لیف پنبه در جهت طول تابدار و در مقطع، لوبیایی_کلیوی شکل است. همچنین، سطح لیف به دلیل الیه ای بودن در جهت طول، ناهموار و موج دار است. مجموعه این صفات توان ریسیده شدن لیف را نسبت به بقیه الیاف طبیعی، مطلوب تر و زیردست آن را برجسته تر می کند. پنبه خاصیت کشسانی بسیار ناچیر دارد و به راحتی چروک می شود، سازگار با بدن و دهنده احساس مطلوب به انسان است. اگر لایه چربی روی لیف از آن گرفته شود، جاذب رطوبت خوبی است. در مقابل مواد قلیایی آسیب پذیر نیست و تحت عمل مرسریزلسیون، براق، شفاف و قوی تر می شود . پارچه پنبه ای بعد از شستشو، جمع یا کوتاه می گردد. منسوجات پنبه ای، تحت اثر نور خورشید قرار می گیرد و اگر به مدت طوالنی در مقابل حرارت نور خورشید واقع شود، به زردی می گراید و از استقامت آن کاسته می شود. همچنین، در شرایط مرطوب، حالت پوسیدگی پیدا می کند . عملیاتی که در تکمیل پارچه پنبه ای ( بر اساس مورد مصرف نهایی ) به کار گرفته می شود، نشانگر صفاتی دیگر از لیف پنبه است. به همین دلیل، ذکر بعضی از آن ها دور از فایده نیست. لیف پنبه به علت سفید نبودن، سفیدگری کامل می شود و جهت کسب استقامت کافی و براقیت و جذب رنگ، مرسریزه می گردد. برای به دست آوردن براقیت لازم، کالندر و برای جذب آب بیشتر عمل گرفتن روغن طبیعی انجام می شود. به منظور جلوگیری از چروک شدگی، عمل ضد چروک صورت می پذیرد.


خصوصیات میکرو ساختار لیف نخ پنبه فلامنت :
شکل سطح مقطع لیف پنبه لوبیایی شکل می باشد. سطح طولی لیف پنبه دارای پیچ و تاب است. اما به چه علت پنبه در تجارت نساجی بسیار حائز اهمیت است. پنبه لیفی جاذبه الرطوبه است و رطوبت بازیافتی آن هفت الی هشت درصد است که این ویژگی باعث شده این لیف جذب رنگ و جذب رطوبت و راحتی پوشش مطلوبی داشته باشد. پنبه دارای شست و پنچ الی هفتاد درصد مناطق بلوری است که حضور مناطق بلوری در این لیف باعث شده که خواص استحکامی مناسبی را از خود نشان دهد و ازدیاد طول آن حداکثر تا ده درصد است. لازم به ذکر است پنبه در حالت تر بیست درصد استحکامش نسبت به حالت خشک بیشتر است. لیف سلولزی پنبه قابلیت ترکیب با دیگر الیاف مانند پلی استر را دارد و به روش های مختلفی می تواند رنگرزی شود. تمامی خواص گفته شده باعث شده که این لیف در بازار جهانی توجه زیادی را به خود جلب کند و جزء پرمصرف ترین الیاف قرار بگیرد.

خصوصیات ماکرو ساختار نخ پنبه لیف :
طول : این لیف جزء الیاف بریده بریده یا staple است. طول این لیف بستگی به نژاد و شرایط رشد آن دارد و جزء الیاف کوتاه به حساب می آید و با افزایش طول پنبه قطر آن کاهش و از ظرافت بیشتری برخوردار است. طبقه بندی طول الیاف پنبه به شرح زیر است: الیاف بلند و مرغوب : بیست و شش تا شست و پنج میلی متر، الیاف با طول متوسط : دوازده تا سی‌وسه میلی متر و الیاف با طول کوتاه و نامرغوب : نه تا بیست‌وشش میلی متر قطر لیف پنبه با افزایش طول آن کاهش میابد و قطر با ظرافت رابطه عکس دارد. طبقه بندی قطر الیاف پنبه طبق زیر است : ظریف و مرغوب : ده تا پانزده میکرومتر، متوسط : دوازده تا هفده میکرومتر و ضخیم و نامرغوب : سیزده تا بیست‌ودو میکرومتر. پنبه لیفی نیمه شفاف و به علت حضور ناخالصی ها و رنگدانه ها دارای ته رنگ هستند و میتواند به رنگ های سفید ، سفید مایل به زرد و خاکستری یافت شود. الیاف پنبه بر روی سطح خود دارای نیم تاب هستند که باعث شده درخشندگی این لیف کاهش پیدا کند.


نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

پنبه پرمصرف ترین لیف گیاهی است که به دلیل داشتن خواص ویژه، از قبیل استحکام و جذب رطوبت زیاد، بیشترین کاربرد را در صنایع نساجی و پوشاک دارد. پنبه جزء الیاف گیاهی دانه ای است. ارتفاع گیاه پنبه گاهی به ۳ متر میرسد.برگ های آن دارای بریدگی است و گلهای آن به رنگ سفید، زرد و صورتی است. میوه گیاه پنبه به غوزه معروف است. دانه های پنبه (پنبه دانه ها) درون غوزه قرار دارند و الیاف پنبه به صورت انبوه در سطح پنبه دانه ها رشد میکنند. چیدن پنبه به روش ماشینی یا دستی صورت می گیرد .در روش ماشینی، ماشین مخصوصی الیاف پنبه را از غوزه جدا و جمع آوری می کند، بدون اینکه به گیاه پنبه آسیبی برسد. در روش دستی، این کار توسط کارگر صورت می گیرد. امروزه در کشورهای پیشرفته چیدن پنبه به روش ماشینی رواج دارد، در حالی که در کشورهای در حال توسعه هنوز از روش دستی استفاده می شود. پس از چیدن پنبه، با استفاده از ماشین پنبه پاک کنی ، دانه های پنبه را از الیاف پنبه جدا می کنند. پس از پنبه پاک کنی، الیاف پنبه را به صورت به هم فشرده به شکل بسته های مکعب مستطیل، که به آن عدل می گویند، آماده می کنند و روی آن را با پارچه کنفی یا چتایی می پوشانند. سپس به منظور تبدیل الیاف به نخ، عدل ها را به کارخانجات ریسندگی منتقل می کنند. الیاف پنبه کیفیت های مختلف و متنوعی دارد. عامل تعیین کننده کیفیت الیاف پنبه، طول و ظرافت الیاف است. هر چه الیاف پنبه بلندتر وظریفتر باشد استحکام و نرمی آن بیشتر و کیفیت آن بالاتر است. پنبه جزء الیافی است که مقاومت آن در برابر حرارت زیاد است. اگر پنبه در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار گیرد پس از گذشت چند ساعت رنگ آن زرد می شود و در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تجزیه می شود.


کیفیت نخ پنبه فلامنت

کیفیت نخ پنبه فلامنت نسبت به سایر انواع نخ ها عالی و مقرون به صرفه می باشد. نخ پنبه فلامنت دقیقا همان جنسی است که ما انتظارش را داریم . بادوام و نرم و راحت است. به خاطر منافذش به راحتی هوا در آن جریان دارد و کمتر در آن عرق می کنید. در زندگی روزمره به راحتی می توان از آن استفاده کرد. مراقبت از آن بسیار ساده می باشد و برای محیط زیست مناسب است.  ضد حساسیت بودن: یکی از مواردی که باعث بالاتر رفتن کیفیت نخ پنبه می‌شود، این است که این محصول از مواد کاملا ارگانیک تشکیل شده است به همین دلیل این محصول برای بدن هیچ گونه حساسیتی ایجاد نمی کند و برای پوست نازک کودکان نیز مناسب است. جریان کامل هوا: پارچه هایی که از نخ پنبه تولید و روانه بازار می شوند، جریان کامل هوا در داخل آنها جریان خواهد داشت، زیرا این نخ دارای قابلیت تنفس و انتقال جریان هواست. استقامت: نخ پنبه از استقامت نسبتاً بالایی برخوردار است و به همین دلیل نمی توان آن را به راحتی با استفاده از دست به دو تکه تقسیم کرد و برای بریدن آن حتماً باید از چاقو و یا قیچی استفاده شود. رنگ ثابت: این نوع نخ دارای رنگ ثابت و کاملاً ماندگار می باشد‌. همین موضوع باعث می‌شود در هنگام شستشوی لباس رنگ نخ به هیچ عنوان تغییر پیدا نکرده و به حالت اولیه خود باقی بماند.

کیفیت نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

مزایای استفاده از نخ پنبه فلامنت

مزایای استفاده از نخ پنبه فلامنت شامل چه مواردی می شود؟ چون از الیاف طبیعی پنبه برای تولید این نخ استفاده شده است هیچگونه حساسیتی برای پا ایجاد نمی‌کند و اگر قصد تولید جوراب دیابتی دارید حتما از رنگ سفید این نخ استفاده نمایید تا لکه خون رو سریع نشان دهد. رنگبندی بسیار کاملی دارد. برای مثال جوراب بافته شده با آن بسیار شیک و زیبا دیده می‌شود. لباس‎هایی که از نخ پنبه تهیه می‎شوند، به راحتی رطوبت بدن را تنظیم می‎کنند. این امر به دلیل روزنه‎های ریزی است که در الیاف آن وجود دارد. به این ترتیب پوست به راحتی تنفس کرده و رطوبت اضافی بر روی آن وجود نخواهد داشت. از سویی دیگر این الیاف، به خوبی قادر به جذب رطوبت و عرق هستند و به همین دلیل از آن برای تولید لباس‎های ورزشی استفاده می‎شود. اگر پوست حساسی دارید، لباس‎های نخ پنبه می‎تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند. آنها به ندرت باعث آلرژی خواهند شد، این الیاف مقاومت و استحکام بالایی در شرایط مختلف آب و هوایی را دارند، به راحتی شسته می‎شوند و شکل و ظاهر خود را از دست نمی‎دهند.، نرم و راحت بوده و خاصیت کشسانی دارند. نخ پنبه در واقع از الیاف گیاه پنبه به دست می آید، این الیاف در طول دو ماه یا کمی بیشتر به وجود می آیند و بعد از آن این دانه های حاوی الیاف پنبه را چیده و به کارخانجات مخصوص می برند تا در آن جا پنبه را از داخل این دانه ها خارج کنند، این روش در دو شهر گنبد و گرگان بیشتر رایج است و مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نخ پنبه به دست آمده در تولید پارچه گلیم بافی، قالی بافی و زیلو می باشد. 

مزایای نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

از مزایای استفاده از این نوع نخ این است که دارای استحکام خوبی می باشد و این استحکام از طریق تابیدن به دست می آید، بید به آن نمی زند و در برابر حرارت و مواد قلیایی مقاومت و پایداری خوبی دارد ولی در برابر مواد اسیدی تجزیه می شود. این محصول از نظر طول و رنگ و قطر دارای تقسیم بندی های متفاوتی می باشد، استفاده از هر کدام از این ها بنابر نیاز و سلیقه افراد روی لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نخ پنبه در پارچه برای کنترل رطوبت بدن بیشترین تولید نخ پنبه در ایران می باشد بیشترین استفاده از آن هم در خود ایران می باشد، بسیاری از نخ ها در صنعت پارچه استفاده می شوند و یا در ترکیب با سایر نخ ها در تولید پارچه های پشمی، جین کشی و انواع دیگر لباس که در زمستان مناسب می باشد استفاده می شوند. نخ پنبه جزو الیاف طبیعی می باشد، این نوع الیاف به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شود و نیاز به دستکاری انسانی نیست در حالی که الیاف مصنوعی ساخته دست بشر می باشد، الیاف طبیعی به دو دسته الیاف طبیعی گیاهی و حیوانی تقسیم بندی می شوند، الیاف طبیعی حیوانی همچون پشم و پوست حیوانات است و الیاف طبیعی گیاهی همچون پنبه و کتان، این محصولات باید به کارخانه برده شوند و پس از تغییرات روی آن ها تبدیل به نخ شوند. علاوه بر نخ هایی که گفتیم یک دسته دیگر هم وجود دارد که از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی به دست می آیند، مثل نخ های پلی آستر پنبه. 

مزیت نخ پنبه فلامنت

اهمیت این محصول در اقتصاد بسیار زیاد است و به همین دلیل به آن نام طلای سفید داده اند، مرغوبیت این نوع محصول به محل پرورش و اقلیم منطقه بستگی دارد و بهترین آن به رنگ سفید می باشد. همانطور که گفته شد نخ پنبه در قالی بافی مورد استفاده قرار می گیرد و مورد استفاده آن در تهیه نخ چله و تار و پود آن می باشد.  ضد آلرژی بودن نخ پنبه نخ پنبه به علت طبیعی بودن ضد آلرژی می باشد و برای افرادی که به الیاف مصنوعی واکنش نشان می دهند انتخاب مناسبی می باشد. الیاف پنبه از پرمصرف ترین منسوجات در جهان می باشد و روز به روز مقدار مصرف آن بیشتر می شود، در زمینه های پوشش مثل جوراب و لباس زیر و رو، بهداشتی مثل حوله ها و باند، صنعتی از بند کفش تا تور ماهیگیری از این نوع نخ تولید می شوند. این نوع پارچه های نخی در طولانی مدت در مقابل خورشید تغییر رنگ می دهند و خراب می شوند، در آب و رطوبت کیفیت بهتری از خود نشان می دهند ظرافت آن بیشتر است و در صورت کاهش رطوبت از این کیفیت و ظرافت پارچه کاسته می شود و کوتاه تر می شود. این نوع الیاف علاوه بر اینکه در زمستان و با ترکیب با سایر الیاف می تواند برای دوخت لباس مناسب باشد برای دوخت لباس در فصل تابستان هم می تواند مفید باشد و علت آن این است که به راحتی هوا را از خود عبور می دهد و باعث خنک شدن می شود، همچنین لکه ها از روی این نوع پارچه به راحتی پاک می شود و هم اینکه مقاومت پارچه های نخ پنبه بالا می باشد و فرسایش و ساییدگی آن به نسبت پایین است. نخ پنبه در پارچه برای جذب رطوبت بسیار خوب است، همانطور که گفتیم این نوع نخ را با نخ های مصنوعی ترکیب می کنند و از آن ها در تهیه محصولاتی همچون لباس نوزادان، دستمال کاغذی، کالای خواب، پانسمان ها و شلوارهای جین و حوله و خیلی محصولات دیگر استفاده می کنند، دلایل استفاده از الیاف نخ بخاطر راحتی پوشش، جذب رطوبت و موجود بودن می باشد.

نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

کاربرد نخ پنبه فلامنت

آیا با کاربرد نخ پنبه فلامنت آشنایی دارید؟ از نخ پنبه در زمینه‎های زیر استفاده می‎شود: تولید و طراحی پوشاک ورزشی، تولید و دوخت لباس کودکان، تولید محصولات پزشکی مانند انواع گاز و باند، تولید و طراحی انواع لباس زیر و زیرپوش، تولید جوراب وتولید ملحفه و روتختی.


نخ پنبه فلامنت برای تولید جوراب
پنبه بهترین نخ ممکن برای تولید جوراب درجه یک در ایران است به نسبت نخ هندی حدود ۳۰% گران تر است اما کیفیت بسیار بالایی دارد. برای تولید آن از الیاف ۱۰۰% پنبه استفاده می‌شود و هیچ نا خالصی ندارد.


نخ پنبه فلامنت برای تمیزکاری
از نخ پنبه برای تمیز کردن تجهیزات و پاک کردن انواع روغن های صنعتی در مکان ها زیادی استفاده می شود، از قبیل : انواع شرکت های خدماتی، صنعتی، صنایع فلزی، صنایع پترو شیمی، عمومی، خانگی، رستوران ها، کارواش ها و ... از جمله مصرف کنندگان نخ پنبه به حساب می آیند که یکی از موارد بسیار پرکاربرد در اینگونه مشاغل بشمار خواهد آمد. محصولات زیادی برای تمیزکاری ابزار و تجهیزات صنعتی و پاک کردن چربی ها و سیاهی های روی سطوح و تمیز کردن درون دستگاه ها وجود دارند، از جمله : پارچه دم قیچی ، پارچه تنظیف، نخ پنبه و ... . فروش انواع ضایعات نخ پنبه مورد نیاز شرکت های صنعتی برای تمیزکاری دستگاه ها و روغن به همین منظور صورت می گیرد. انواع سر نخ پنبه برای تمیز کاری دستگاه های صنعتی فروش سرنخ حاشیه پارچه برای پاک کردن انواع کثیفی وروغن های صنعتی وپارچه دست پاک کنی در اندازها وقیمتهای مناسب تحویل در اسرع وقت و سرویس رایگان اماده قبول سفارش از کلیه ابزار فروشها وکارخانجات صنعتی


نخ پنبه فلامنت در فرش
نخ پنبه مصارف زیادی دارد که یکی از این مصارف کاربرد ان در فرش است که در نخ چله و پود فرش از ان استفاده میشود. الیاف پنبه خصوصیت های زیادی دارد مانند خواص شیمیایی و فیزیکی و مانند ان ها که از استحکام زیادی برخوردار بوده و الیاف پنبه توسط تابیدن استحکام می یابد البته در اندازه های استاندارد. الیاف پنبه در برابر حرارت و مواد قلیایی مقاومت و پایداری خوبی دارد و اسیدهای غلیظ و قوی باعث میشود که الیاف تجزیه شوند. حشرات بید هم روی ان تاثیری ندارند. از عوامل کیفی پنبه طول، ظرافت و رنگ ان است. دارای طول و قطرهای متفاوتی است. ولی به طور معمولی بین۱/۵/۷ سانتیمتر طول و بین ۷/۱۵ میکرون قطر دارند. هرچه طول الیاف بلندتر و بیشتر باشد و قطر ان نازک تر باشد الیاف پنبه بهتر و مرغوب تری خواهیم داشت. حافظ بافت تولید کننده و عرضه کننده نخ های پنبه با نمره ۳۰ ، ۲۰ ، ۱۰ و نخ های اسپان با نمره ۱۶ ، ۲۰ ، ۳۰ است ، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موجود در سایت ، تماس حاصل نمایید.


استفاده از نخ پنبه فلامنت در پارچه برای کنترل رطوبت بدن
بیشترین تولید نخ پنبه در ایران می باشد بیشترین استفاده از آن هم در خود ایران می باشد، بسیاری از نخ ها در صنعت پارچه استفاده می شوند و یا در ترکیب با سایر نخ ها در تولید پارچه های پشمی، جین کشی و انواع دیگر لباس که در زمستان مناسب می باشد استفاده می شوند. نخ پنبه جزو الیاف طبیعی می باشد، این نوع الیاف به صورت طبیعی در طبیعت یافت می شود و نیاز به دستکاری انسانی نیست در حالی که الیاف مصنوعی ساخته دست بشر می باشد، الیاف طبیعی به دو دسته الیاف طبیعی گیاهی و حیوانی تقسیم بندی می شوند، الیاف طبیعی حیوانی همچون پشم و پوست حیوانات است و الیاف طبیعی گیاهی همچون پنبه و کتان، این محصولات باید به کارخانه برده شوند و پس از تغییرات روی آن ها تبدیل به نخ شوند. علاوه بر نخ هایی که گفتیم یک دسته دیگر هم وجود دارد که از ترکیب الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی به دست می آیند، مثل نخ های پلی آستر پنبه. نخ پنبه در پارچه برای جذب رطوبت بسیار خوب است، همانطور که گفتیم این نوع نخ را با نخ های مصنوعی ترکیب می کنند و از آن ها در تهیه محصولاتی همچون لباس نوزادان، دستمال کاغذی، کالای خواب، پانسمان ها و شلوارهای جین و حوله و خیلی محصولات دیگر استفاده می کنند، دلایل استفاده از الیاف نخ بخاطر راحتی پوشش، جذب رطوبت و موجود بودن می باشد.


حوله نخ پنبه فلامنت
الیاف نخ پنبه از خواص فیزیکی و مکانیکی و مشخصه های مختلف کیفی برخوردار است که در رفتار فرایندی، راندمان تولید و بلاخره نخ و پارچه تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این تغییرات مهم نخ مانند نمره تاب، استحکام، ازدیاد طول و عیوب نخ مخصوص برای نخ های بریده شده حتمی است این تغییرات در ویژگی های نخ در طول فرایند تولید و هم بعد از تولید خیلی دشوار است. براساس این ویژگی ها حوله نخ پنبه ای که تولید میشود نیز ویژگی های متفاوتی خواهد داشت. حوله نخ پنبه ذاتا لطیف و آبگیر هستند.

کاربردهای نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

فروش عمده نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

فروش عمده نخ پنبه فلامنت

نخ پنبه محصول ارگانیک و طبیعی است که در مراکز خرید این محصول به صورت عمده و یا جزئی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. مراکز خرید نخ پنبه این محصول را در رنگ های متنوع و گوناگون به بازار عرضه می‌کنند در این مراکز خرید می توانید نخ پنبه را با کیفیت های متفاوت و قیمت های گوناگون خریداری نمایید و همین موضوع باعث می شود مقایسه قیمت و کیفیت برای شما راحت تر باشد. فروش عمده نخ پنبه فلامنت اپن اند از طریق سایت اینترنتی حافظ بافت در هر ساعت از شبانه روز به صورت عمده با کمترین قیمت نرخ روز محصول انجام می پذیرد که این فروش عمده نخ پنبه به دلیل کیفیت بالای محصول تولیدی شرکت و تقاضای فراوان بازار به دلیل کاربرد فراوان محصول با رونق چشمگیری همراه می باشد. نخ پنبه اپن اند به دلیل کاربردهای فراوان به ویژه در صنایع نساجی داخل کشور و حتی کشور دوست و هم سایه، تورکیه از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد زیرا که کشور تورکیه دارای صنعت نساجی بسیار قدرتمند در سطح جهانی می باشد که بالطبع به دلیل استفاده بیش از حد نخ پنبه، به نخ پنبه های با کیفیت تولیدی جغرافیای ایران نیز نیاز مبرم خواهد داشت که این عوامل موجب رونق روز افزون و چشم گیر این صنعت در بین تجار گردیده است که موجبات ارز آوری هر چه بیشتر شده است. کانال های توزیع نخ پنبه در کشور بسیار می باشد، ولی بهترین روش برای تهیه نخ پنبه خرید از نمایندگی ها می باشد و پیدا کردن این نمایندگی ها هم در اینترنت به راحتی قابل اجرا است. معمولا شرکت های تولید کننده هر محصول سایت هایی را معرفی می کنند تا خریداران با خیال راحت خرید خود را انجام دهند، این سایت ها زیر نظر همین شرکت های تولیدی کار می کنند و قابل اعتماد هستند و می توان محصول را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب و از طریق اینترنت تهیه کنید. لباس ها و پارچه هایی که از نخ تولید شده اند به علت کیفیت و مطلوبیت خوب در بازار قیمت های بالاتری دارند و مردم و فروشنده ها آن را با نام لباس یا پارچه نخی می شناسند. مراکز فروش بهترین نخ پنبه همانطور که گفته شد توسط کارخانه های تولید الیاف پنبه حافظ بافت معرفی می شوند، این مراکز با حذف واسطه ها سعی دارند محصول را مستقیم به دست خریدار بدهند با قیمت مناسب.


فروش عمده نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

حذف واسطه ها از توزیع نخ پنبه : نخ پنبه به تولیدکنندگان پارچه با ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می شود با هدف حذف واسطه ها و نظارت بیشتر بر عرضه مستقیم مواد اولیه با قیمت متعادل تنظیم بازار، تحویل سهمیه نخ پنبه ۱.۳۰ وارداتی تولیدکنندگان پارچه و تریکو با یک درصد مشخص، کمتر از قیمت بازار توسط کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک در تاریخ مشخصی استارت خورد شد. از این پس این نخ پنبه وارداتی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف تهران و اتحادیه پوشاک با نظارت مستقیم سازمان تعزیرات حکومتی، توسط کارگروه تامین مواد اولیه پوشاک به قیمت مصوب حمایتی به تولیدکنندگان عرضه می شود. در این مرحله با حضور نمایندگانی از اتحادیه های کشبافان، پوشاک، خیاطان، پیراهن دوزان، معتمدین بازار تهران و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هر تولید کننده پارچه و تریکو یک تن نخ پنبه با قیمت حمایتی تحویل می شود که در کاهش قیمت مواد اولیه در بازار و قیمت پوشاک بسیار تاثیرگذار خواهد بود. فروش نخ پنبه ای رنگی و خام به صورت عمده و به ارزان ترین قیمت در کشور عرضه می گردد. تولید نخ پنبه به طور مداوم و ۲۴ ساعته برای تامین تمام نیاز تولید کنندگان در سطح کشور و حتی خارج از کشور می باشد. کار ما تولید و فروش نخ پنبه ای خام و رنگی به صورت تخصصی است، و به نخ پنبه های ۱۰۰% معطوف می شود. برای سفارش نخ پنبه می توانید با مدیر فروش ما تماس گرفته، و کالای خود را سفارش دهید.


قیمت نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

قیمت نخ پنبه فلامنت

پنبه یک الیاف طبیعی و از نوع الیاف گیاهی است. امروزه ارزش تجاری این محصول بیش از ۶ میلیارد دلار در سال است. نخ پنبه ای هم که مستقیما از پنبه و بدون اضافه کردن دیگر الیاف ها به دست می آید یک محصول بسیار ارزشمند است که کاربرد فراوانی در صنعت نساجی دارد. قیمت نخ پنبه ای رنگی مانند نوع بی رنگ آن با توجه به کیفیت و ضخامت محصول در بازار متفاوت است. کارخانه هایی که نخ پنبه ای تولید می کنند، فروشندگان اصلی این محصول هستند بعد از کارخانه ها، عمده فروشی هایی که محصولات خود را به طور مستقیم از کارخانه ها خریدار ی می کنند بهترین فروشنده نخ پنبه ای هستند. قیمت محصولات فروشی عمده فروشی ها، با توجه به اینکه دست سود جوی واسطه ها از محصولات کوتاه است، نسبت به فروشنده های دیگر بسیار منصفانه تر است. خریدار اصلی نخ پنبه ای در کشور ما، همانند سایر کشورها کارخانه های تولید پوشاک است. تجارت پنبه و همپنین نخ پنبه ای یک تجارت میلیارد دلاری است، برای همین کشورهای توسعه یافته با تخصیص یارانه های دولتی به کشاورزان، آنها را برای کشت این محصول به شدت تشویق می کنند. متاسفانه در کشورهای در حال توسعه به علت برخی مشکلات، از جمله عدم توانایی رقابت با کشورهایی همچون هند، چین و آمریکا و برخی از کشورها که رتبه های برتر تولید این محصول را دارند، حمایت های مناسبی صورت نمی گیرد. در کشور ما هم علی رغم اینکه همیشه تقاضا برای این محصول در بازار های جهانی وجود دارد اما چند سالی است که تولید پنبه به علت عدم حمایت کافی از پنبه کاران، کاهش یافته است. قیمت روز نخ پنبه ای در بازار، با توجه به کیفیت آن، ضخامت و رنگی یا غیررنگی بودن آن متفاوت است. برای اطلاع از قیمت نخ پنبه فلامنت و دریافت قیمت نخ BCF ما شرکت حافظ بافت تماس حاصل فرمایید.

تولید نخ پنبه فلامنت

تولید نخ پنبه فلامنت

اکثر افراد وقتی پنبه را می بینند که به پیراهن یا پارچه تبدیل شده است اما نمی دانند که چه مراحلی را طی میکند تا به دستشان برسد. مراحل تولید نخ پنبه، برداشت پنبه از مزارع، کاردینگ (در این مرحله که به آن می پردازیم توده های پنبه ای که از مزارع آمده وارد دستگاه کاردینگ می شود تا علاوه بر خارج کردن پوسته ها از پنبه آنها را به صورت یک دست و موازی خارج کند) ، شانه کردن، تاب دادن و رنگرزی. شرکت حافظ بافت با به کارگیری دپارتمان تحقیق و توسعه به منظور بهره گیری از دانش روز در تولید نخ پنبه فلامنت و از طرفی نیازسنجی بازارهای جهانی با هدف تولید انواع نخ پنبه فلامنت مطابق با نگرش مشتریان و خواسته های شرکای تجاری نسبت به تولیدات نهایی در جهت توسعه پایدار و مستمر خطوط تولید و کسب سهم بیشتری از بازار هدف، فعالیت های خود را پیش می‌برد. به طور معمول شرکت های تولید نخ پنبه ابتدا پنبه های برداشت شده از مزارع کشاورزی را خریداری می نماید و سپس پنبه ها را به صورت کامل از شاخه های خشکیده جدا می کند. در شرکت تولید پنبه های خالص با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات خاص به نخ پنبه تبدیل می شوند و سپس در رنگ های متفاوت به بازار عرضه می گردند. یکی از مزایای خرید محصول از شرکت تولید نخ پنبه این است که این محصول در شرکت تولید به صورت مستقیم به بازار عرضه می‌شود و به نوعی می توان گفت محصولات از تولید به مصرف هستند و به همین دلیل قیمت تمام شده محصولات برای خریداران مناسب تر خواهد بود. در مرحله نخ رسی، اکثرا بیشتر پنبه به نخ پنبه ای تولید میشود. پنبه ها را به کارخانه های ریسندگی نخ میبرند و در کارتون هایی که عدل نام دارد قرار میدهند، بعد از بردن پنبه به کارخانه این بسته ها را باز میکنند و الیاف پنبه را شانه میزنند تا بتوان ان ها را به خوبی دسته بندی و مرتب کنند بعد از ان با پیچاندن و تاباندن به رشته های بلند و باریک تبدیل میکنند.


حافظ بافت
در نخ های ریسیده بیشتر عیوب نخ ناشی از الیاق مورد استفاده و عملیات ریسندگی آن می باشد. این نخ ها دارای الیاف طبیعی بوده که میزان نوسان در ویژگی آنها زیاد است. این عیوب در نخ ها باعث بروز مشکل در فرآیند های بعدی به خصوص تولید پارچه می شود. به طور کلی دو شیوه اصلی مانند روش های آماری و روش های تحلیلی و تئوریکی در بررسی های گذشته مورد استفاده قرار گرفته شده است. ویژگی دیگر نخ پنبه ازدیاد طول نخ تا حد پارگی است که این خصوصیت نیز روی کارایی نخ ها در پیچی و بافندگی تاثیر گذار می باشد. ازدیاد طول نخ نیز به خواص الیاف، تاب نخ و نمره نخ بستگی دارد. یکنواخت نبودن نخ نیز فاکتور مهمی در کیفیت و کارایی نخ و پارچه است. تغییرات تعداد الیاف در سطح مقطع نخ عامل اصلی یکنواخت نبودن ان است همچنین پارامترهای ماشین. روش ریسندگی. نمره نخ پنبه فلامنت و بعضی مشخصه های دیگر الیاف نخ اثر مستقیمی روی یکنواخت نبودن ان دارند.

نخ پنبه فلامنت شانه
در ریسندگی پنبه ایی خارج کردن الیاف کوتاه از فتیله چندلا در طی یک مرحله بیشتر توسط ماشین شانه انجام می پذیرد. الیاف در اثر شانه شدن تمیز تر می گردند. در مقایسه با نخ های کارد شده ، نخ های شانه شده زیر دست نرم تری را دارا میباشند. نخ های تهیه شده در ریسندگی پنبه ایی دارای مقاومت کششی تا حدودی زیاد و زیردست مناسب میباشند.

نخ پنبه فلامنت کامپکت
یکی از مزایای ادعا شده در سیستم ریسندگی کامپکت امکان رسیدن به استحکام برابر با نخ های تولید شده در سیستم ریسندگی رینگ با ۲۰ درصد تاب کمتر است. این کار موجب تولید نخی با زیردست نرمتر شده و موجب افزایش تولید کاهش مصرف انرژی می شود.


نخ پنبه فلامنت کارد
بعد از آنکه توده الیاف از هم باز ، تمیز و در صورت لزوم در مرحله اول مخلوط شدند بروی ماشین کارد به حالت الیاف جدا از هم در آمده و سپس در کنار هم جمع می گردند تا فتیله کارد را تشکیل دهند.در مرحله بعدی تعدادی از فتیله های کارد به واحد کشش دهنده یک ماشین چند لاکنی تغذیه می شوند .کشش باعث کم شدن جرم الیاف در طول هر فتیله می شود . بدنبال آن فتیله هایی که وزنشان کم شده باهم جمع گردیده تا فتیله چندلا بدست آید. در مقایسه با فتیله کارد ، الیاف داخل فتیله چندلا بهتر در امتداد محور طولی فتیله قرار گرفته اند و نسبت بهم موازی تر هستند.

تولید نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

تولید نخ پنبه فلامنت

چله کشی و آهارزنی نخ پنبه فلامنت
با استفاده از دستگاه های مخصوص، و ترکیب مواد آهار طبیعی و مصنوعی فرایند آهار زنی را بی نقص انجام می دهد تا در سیستم بافندگی کمترین نخ پارگی را ایجاد نماید. همچنین پساب این کارخانه با سیستم مکانیزه تصفیه می شود تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند.

رنگرزی نخ پنبه فلامنت
انواع نخ رینگ، شانه، اپن اند و کامپکت (متشکل از الیاف طبیعی و مصنوعی) را دارد. در این مجموعه از رنگزاهای راکتیو (الیاف سلولزی پنبه/ویسکوز)، دیسپرس (الیاف پلی استری) و بازیک (اکریلیک) استفاده می شود تا ثبات شستشویی، سایشی و نوری بالایی همزمان با زنده بودن رنگ و جلا بهتر را برای محصول نهایی فراهم کند. برای رنگرزی پنبه از رنگ‌های راکتیو استفاده می‌شود که ثبات شستشویی بسیار بالایی دارد و جوراب بافته شده با آن رنگ پس نمی‌دهد.


نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

قیاس و سنجش بین نخ کارد و شانه شده:
از لحاظ شستن پارچه گردباف و ثابت بودن نور که از نخ شانه یا کارد تولیدشده باشد تفاوت چندانی با هم ندارند. پارچه های گرد باف تولید شده از نخ شانه یا کارد از نظر ثبات سایشی در برابر ثبات رنگ تفاوت کمی در ان وجود دارد. در نمره های یک اندازه نخ، نخ شانه و کارد قطعا ویژگی های متفاوتی با هم دارند که بر روی پارچه تاثیر می گذارد. نوع جنس نخ شانه و کارد بر روی وزن پارچه بسیار مناسب است و در نمره های یکسان نخ وزن نخ کارد کمتر از نخ شانه است. نخ شانه از نخ کارد یکنواخت تر و صاف و بهتر است، پیچ و تاب نخ شانه شده از نخ کارد کمتر میباشد.، پرز و نپ در نخ کارد بیشتر دیده میشود، درخشندگی و زیبایی نخ شانه شده بیشتر از نخ کارد میباشد، نخ شانه شده از تولید نخ کارد تهیه و به تدریج پیشرفت و به انجام میرسد، در پارچه گردباف نخی که از نخ شانه شده تهیه میشود ریزش کمتری دارد و باعث میشود که این پارچه بعداز اتمام کار وزن کمتری داشته باشد، پارچه ای که از نخ شانه بافته شده تمایل به پیلینگ (پرزدانه) کمتر و مقاومت سایش بالاتری خواهد داشت، نخ شانه از نخ کاردگران تر است، استفاده از نخ شانه در بافت پارچه باعث میشود که پارچه لطافت بیشتری داشته باشد، پارچه ای که از نخ کارد بافته میشود اب رفت بیشتری دارد و در نخ هایی با نمره یکسان نخ کارد استحکام کمتری از نخ شانه دارد.

روش تولید نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

مرسریزه کردن نخ پنبه فلامنت

مرسریزاسیون نوعی تکمیل نخ های پنبه است که طی یک فرآیند قلیایی خواص نخ پنبه ای را بهبود می دهد. پارچه های مرسریزه (بافته شده با این نخ) دارای شفافیت و براقیت، رنگ پذیری و استحکام بیشتری نسبت به پارچه های پنبه ای است و آبرفت کمتری دارند. همچنین عملیات مرسریزاسیون باعث باز شدن خلل و فرج کالای سلولزی می شود که در نتیجه رنگپذیری کالا را بهبود می بخشد. رنگزای به کار رفته در این نخ با تشکیل پیوند شیمیایی قوی (کووالانسی) ثبات شستشویی، سایشی و نوری بالایی را بر روی الیاف پنبه ای ایجاد می کند. مرسریزاسیون نخ پنبه در واقع قرار دادن نخ یا پارچه های پنبه ای در محلول های قوی قلیایی مثل سود (سدیم هیدروکسید)، هیدروکسید لیتیوم، آمونیاک و پتاس است و اولین بار توسط جان مرسر کشف شد که به افتخار او این عمل به اسم خودش نام گذاری شد وی به طور اتفاقی متوجه شد که هنگام عبور دادن محلول سود از پارچه پنبه‌ای غلظت این محلول کاهش می یابد و پارچه نیز به طور قابل توجهی جمع می‌شود بعدها فردی به نام هوراس لو در حین عبور محلول از پارچه، آن را تحت کشش قرار داد تا از جمع شدن پارچه جلوگیری کند و متوجه شد که شفافیت پارچه به طور قابل توجهی افزایش یافته است و همین عمل مبنای مرسریزاسیون قرار گرفت. پس تا این جا متوجه شدید که انواع مرسریزاسیون شامل مرسریزه با کشش و بی کشش می باشد در مرسریزه نخ پنبه فلامنت

با کشش استقامت و استحکام نخ بیشتر شده، رنگ و رطوبت بیشتری جذب می کند، اما در نوع بی کشش فقط جذب رنگ، درخشندگی و ماندگاری نخ بهبود پیدا می کند. مراحل مرسریزه کردن نخ پنبه: خیس کردن نخ پنبه در آب با دمای بالا و به کارگیری نفوذ دهنده. تماس با محلول سود کاستیک ۳۲ درجه بومه. شستشوی نخ با اسید رقیق به منظور خنثی سازی. در مرسریزه کردن بدون کشش ۱۰۰ میلی لیتر سود سوزآور را تهیه و دمای آن را در ۱۵ درجه سانتی گراد تنظیم می کنند و نخ را که از قبل در آب خیس شده بود و آب اضافه آن گرفته شده بود در این محلول قرار می‌دهند و بعد از یک دقیقه از محلول خارج می کنند سپس عمل آبکش کردن با یک دستکش پلاستیکی انجام می شود. در مرسریزه کردن تحت کشش نخ یا پارچه باید در معرض کشش باشد برای این کار نخ را خیس کرده و آب اضافی آن را می گیرند سپس در حالی که نخ ها را با دست تحت کشش قرار می دهند بر روی قابی از جنس آهن، آلومینیوم یا چوب قرار داده به طوری که در اطراف آن سوزن های نوک تیزی به فاصله ۰/۵ تا ۱ سانتی متر باشد بعد از آن محلول سود به همراه ۲ درصد خیس کننده را آماده کرده و قاب را درون محلول قرار می دهند به طوری که کاملا نخ یا پارچه را بپوشاند و به مدت ۱ دقیقه در محلول قرار گیرد در ضمن دمای محلول باید ۱۵ درجه سانتی گراد باشد. شرکت حافظ بافت یکی از مجریان مرسریزه کردن نخ فلامنت پنبه در ایران می‌باشد.


عوامل مؤثر در مرسریزاسیون نخ پنبه فلامنت :
غلظت محلول سود یا قلیای دیگر، درجه حرارت، مدت زمان عملیات، نفوذ دهنده مناسب. غلظت سود با توجه به درجه الیاف پنبه، نوع بافت و نمره نخ از ۱۷ درجه بومه تا ۲۵ درجه بومه می تواند باشد. واکنش سود با الیاف سلولز گرمازا می باشد و در درجه حرارت پایین میزان شفافیت نخ افزایش می یابد هم چنین با افزایش حرارت مرسریزاسیون کاهش یافته و اگر دما بالا برود آسیب الیاف پنبه در غلظت بالای محلول سود بیشتر می شود در ضمن بهترین دما برای عملیات ۳۰ - ۱۸ درجه سانتی گراد است. زمان مناسب برای مرسریزه کردن بین ۲ تا ۵ دقیقه می باشد پس از آن باید نخ خنثی گردد تا وارد مرحله پخت و سفیدگری شود.

نخ های پنبه فلامنت - حافظ بافت

خواص فیزیکی و شیمیایی نخ پنبه فلامنت

به نظر شما خواص فیزیکی و شیمیایی نخ پنبه فلامنت شامل چه مواردی می‌شود؟ برش الیاف پنبه در زیر ذره بین به شکل قلوه است. الیاف به صورت مجعد میباشد. دردمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به بالا زرد شده و سوزانده میشود. اسیدهایی مثل اسید سولفوریک و اسید کلریدریک سلول های پنبه را از بین میبرد. اسیدهای قلیایی غلیظ سلول های پنبه را متلاشی کرده اما اسیدهای قلیایی رقیق روی ان تاثیر زیادی ندارد. به جز الیاف طبیعی پنبه الیاف دیگری وجود دارد که ساخته دست انسان است و مصنوعی میباشد برای جداکردن الیاف طبیعی پنبه از مصنوعی ان بایداز روش های تشخیص فیزیکی و شیمیایی استفاده کنیم.


تشخیص فیزیکی نخ پنبه فلامنت :
اگر الیاف پنبه طبیعی باشد در مقابل حرارت به سرعت اتش گرفته و میسوزند و بعد از این که اتش خاموش شد از ان دود تیره رنگ خارج میشود و بوی کاغذ سوخته میدهد و خاکستر بسیار نرمی تولید میشود.

خواص نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

خواص نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

تشخیص شیمیایی نخ پنبه فلامنت :
اگر ۵ گرم از الیاف پنبه را در ۱۰۰ میلی لیتر اسید سولفوریک ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه ان را بجوشانیم الیاف پنبه در اثر حرارت و گرما و اسید به صورت رشته درامده و در کل حالت اولیه خود را از دست داده و کاملا در ان حل میشود و بعد از ان محلول را ازکاغذ صافی که از قبل وزن شده بود عبور دهیم و سپس وزن کاغذ صافی را از وزن قبلی ان کم کنیم رقم باقیمانده مربوط به الیاف پنبه است و اگر این مقدار بیشتر از یک درصد باشد پنبه ناخالصی داشته است. از نخ پنبه میتوان استفاده های زیادی کرد و در برطرف کردن نیازهای بشرن قش اساسی و مهمی دارد از جمله مصارف نخ پنبه میتوان به مصارف خانگی و صنعتی و... اشاره داشت .


راه های تشخیص نخ پنبه فلامنت
یکی از سوالات رایج در زمینه خرید پوشاک این است که چطور بفهمیم الیاف لباس واقعا از نخ پنبه تهیه شده است. لباس‎هایی که از این الیاف تهیه می‎شوند، معمولا رنگی مات دارند، مگر اینکه مرسریزه باشند. الیاف مرسریزه از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. در غیر این صورت باید گفت لباس‎هایی که در آن از الیاف پلی استر استفاده شده است، خاصیت براق بودن دارند. این الیاف هنگام سوختن بویی شبیه کاغذ سوخته خواهند داشت. همچنین پس از سوختن خاکستر بسیار نرمی از آنها بجا خواهد ماند.

فرش ماشینی نخ پنبه چیست؟

در این قسمت می خواهیم به شرح توضیحات مختصری در باب موضوع فرش ماشینی نخ پنبه بپردازیم.  جنس نخ های موجود در فرش های ماشینی موجود در بازار از دو جنس الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی می باشد. نخ فرش های الیاف مصنوعی از مواد نفتی تولید می شوند، این نخ ها عبارت اند از نخ نایلون، نخ پلی استر، نخ اکریلیک، نخ پلی گروپلین. نخ های اکریلیک معمولا در قسمت نخ خواب فرش استفاده می شوند و باعث زیبایی، نرمی، دوام و شستشوی راحتر فرش می گردند. نخ های الیاف طبیعی همانطور که از نامش مشخص است از مواد طبیعی مانند الیاف حیوانی شامل پشم و ابریشم و الیاف گیاهی مانند جوت و پنبه ساخته می شوند. نخ پنبه در حقیقت نخ طبیعی از گیاه پنبه است. فرش ماشینی نخ پنبه استحکام بالایی دارد و در برابر حرارت و نور خورشید بسیار مقاوم می باشد. فرش ماشینی جاذب بالای رطوبت می باشد و از ظرافت و تنوع رنگ بسیاری برخوردار است. هر چه الیاف نخ بلندتر قطر نخ نازک تر و در نتیجه کیفیت الیاف نخ بهتر خواهد بود و نسبت به شستشوی فرش ماشینی متفاوت است.

فرش ماشینی نخ پنبه - حافظ بافت

از کجا بفهمیم فرش ما نخ پنبه فلامنت است؟
فرش های ماشینی موجود در بازار معمولا یک برچسب یا در واقع شناسنامه دارند که در گوشه یکی از قسمت های فرش قرار گرفته است. در این برچسب اطلاعاتی مانند تراکم طولی و عرضی فرش، تعداد رنگ های به کار رفته در فرش، جنس الیاف موجود در فرش ذکر شده است. یکی از راه های تشخیص جنس فرش ماشینی توجه به برچسب فرش و استناد به آن می باشد. یکی دیگر از راههای تشخیص جنس الیاف به کار رفته در فرش ماشینی، لمس قسمت بالای فرش می باشد. اگر قسمت بالای فرش خشن باشد، قطعا فرش از الیاف مصنوعی مانند نایلون یا اکریلیک ساخته شده است. فرش های نخ پنبه، جنس لطیف و نرمی دارند. الیاف نخ در برابر آتش به سرعت آتش گرفته و دوده تیره تولید می نمایند. فرش ماشینی نخ پنبه را چگونه می توان تشخیص داد؟ این فرش ها عموما در بازار شناخته شده هستند و به فرش های ماشینی جان دار معروفند که در واقع شناسنامه دارا‌ می باشند. و این شناسنامه معمولا در کناره یکی‌از بخش های فرش قرار گرفته میباشد. در آن نیز اطلاعاتی مانند : تراکم طولی و عرضی فرش، تعداد رنگ های به فعالیت رفته در فرش و.. نام برده می شود.


فرش ماشینی نخ پنبه - حافظ بافت

نکاتی در خصوص شست‌وشوی فرش ماشینی نخ پنبه
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، فرش های نخ پنبه از استحکام بالایی برخوردارند و در برابر مواد قلیایی از خود مقاومت نشان می دهند. اما اسید هایی مانند اسید سولفوریک یا اسید کلرید ریک باعث نابودی سلول های بافت پنبه ای می گردند. شستشوی این نوع فرش ها مانند شستشوی فرش ماشینی اصول خود را دارد. فرش های پنبه ای به شدت جاذب رطوبت هستند و خیسی و رطوبت را به خود جذب نموده و خیلی دیر خشک می شوند. این فرش ها جاذب لکه بوده و لکه ها را به علت جاذب رطوبت بودن در خود نگه می دارند، بنابراین پاک نمودن لکه از روی فرش ها ی نخ پنبه کار آسان و ساده ای نمی باشد. شستشوی فرش ماشینی نخ پنبه نیاز به تجربه و مهارت خاص خود دارد. دانستن چگونگی پاک کردن لکه از روی این فرش ها و خشک نمودن اصولی فرش های نخ پنبه از جمله نکاتی است که می بایست در هنگام شستشوی فرش های نخ پنبه به آن توجه نماییم. چنانچه در منزل فرش ماشینی نخ پنبه ای دارید و قصد شستشوی آنها را دارید با توجه به ویژگی های ذاتی پنبه و حساسیت پذیری آنها، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات مراکز قالیشویی است. قالیشویی هایی را انتخاب نمایید که علاوه بر داشتن کارشناسان با تجربه و حرفه ای از خدمات کامل قالیشویی مانند لکه برداری، رفوگری، رنگبرداری، ترمیم فرش و … برخوردار باشند. همچنین داشتن سیستم مجهز ابگیری و خشک نمودن فرش نیز از دیگر ایتم هایی است که در هنگام انتخاب قالیشویی برای فرش های نخ پنبه ای می بایست حتما در نظر داشته باشیم.

نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

اثر تهویه بر خواص نخ پنبه فلامنت

طی پروسه ریسندگی، عملیات مکانیکی مختلفی روی پنبه و سایر الیاف انجام می شود. برای تولید بهترین محصول ممکن و به حداقل رساندن میزان تلفات بهتر است که مکان مخصوص انجام هر یک از عملیات ریسندگی اعم از حلاجی، کاردینگ، چندلا کنی، نیم تاب و تمام تاب را مانند آپارتمان از هم تفکیک کنیم. طبق مطالعات انجام شده با تغییر رطوبت نسبی از ۲۵ به ۶۵ درصد در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، فرکانس پیچش الیاف به دور غلتک تغییر می کند. حداکثر سرعت پیچش الیاف به دور غلتک در رطوبت نسبی ۶۵ درصد بدست می آید. در رطوبت نسبی ۵۰ درصد، سرعت پیچش پنبه خالص به دور غلتک کمتر است. به طور کلی با افزایش رطوبت، سرعت پیچ الیاف به دور غلتک نیز افزایش می یابد. اما اگر ترکیبی از پنبه و پلی استر داشته باشیم؛ حتی در رطوبت ۳۵ درصد نیز می توانیم به سرعت بالایی دست پیدا کنیم. علاوه بر این، کنترل سیستم تهویه در اتاق کاردینگ هم الزامی است. رطوبت پایین در اتاق کاردینگ می تواند منجر به پاره شدن الیاف شود. پاره شدن الیاف نیز همراه با تولید زیاد پرز و پیچش آن ها روی غلتک دافر است. البته اگر مقدار رطوبت در اتاق کاردینگ بیش از حد باشد؛ الیاف تاب برداشته و روی استوانه اره ای و سیلندر جمع می شوند. میزان رطوبت نسبی مطلوب برای اتاق میکس ۶۰ تا ۶۵ درصد، برای اتاق های حلاجی، کاردینگ، چندلا کنی و نیم تاب ۵۰ تا ۵۵ درصد، برای اتاق رینگ ۵۰ تا ۶۰ درصد و برای اتاق پیچش ۶۰ تا ۶۵ درصد است. پنبه آب دوست است؛ بنابراین اگر میزان رطوبت کمتر از حد استاندارد باشد؛ الیاف به طور کامل خشک می شود و از کیفیت نخ می کاهد. میزان رطوبت موجود در نخ یکی از عوامل موثر بر سطح کیفیت محصول است. تعداد ماشین های کنترل تهویه نخ موجود در بازار اندک است؛

ماشین هایی که استقامت و طول الیاف را به ترتیب ۱۰ و ۳۰ درصد افزایش می دهند و میزان پرز تولیدی را تا ۴۰ درصد می کاهند. علاوه بر این، حد مطلوب بخار آب از پیچیدن و تاب خوردن الیاف طی فرآیندهای غیرپیچشی جلوگیری می کند. کنترل رطوبت در مراحل پشت سر هم اعم از دولا تابی، چله کشی، بافندگی و کشبافی اهمیت بسزایی دارد. ماشین آلات کنترل تهویه نخ مبتنی بر تکنولوژی بخار اشباع شده هستند. کارایی این نوع ماشین آلات در دماهای پایین بهتر از ماشین آلات مبتنی بر آب است زیرا در تماس با هر حجم از ماده سریعتر کاهش می یابد. ماشین کنترل رطوبت شبیه به اتوکلاو است؛ یعنی فقط به حد معینی از بخار اجازه خروج می دهد. در این ماشین، مخروط هایی تعبیه شده که با توجه به نسبت بخار به الیاف گرم می شوند. کنترل میزان رطوبت محیط با استفاده از ماشین آلات مذکور را “ایر واشینگ” می نامند زیرا رطوبت موردنیاز به طور کامل و یکنواخت داخل کل نخ گردش پیدا می کند. اتوکلاوهای جدید تحت خلا کار می کنند. وجود خلا باعث می شود که اتوکلاو برخلاف اتوکلاوهای قدیمی به کیفیت نخ آسیب نزند. همچنین خلا از جمع شدن حباب در ماسوره جلوگیری می کند؛ از طرف دیگر احتمال ایجاد قطرات آب را کاهش می دهد. قطرات آب عامل وقوع واکنش های بیوشیمیایی هستند؛ واکنش هایی که به رشد قارچ و سایر میکرو ارگانیسم ها می انجامند. اگرچه استفاده از سیستم تهویه منجر به بهبود کیفیت نخ می شود؛ اما میزان نقص موجود در نخ را هم افزایش می دهد. به طور معمول عملیات مکانیکی بخصوص سایش نخ بر روی سطوح خارجی سبب ظهور نقص می شوند اما این اتفاق در سیستم تهویه رخ نمی دهد. بنابراین باید دید که چه عاملی منجر به افزایش نقص در هنگام استفاده از سیستم تهویه می شود و چگونه می توان این مشکل را رفع کرد.


لباس نخ پنبه فلامنت

امروزه، بیشتر البسه تولیدی در جهان عمدتا از جنس نخ پنبه فلامنت می باشد و این حجم، عمدتاً برای تولید پارچه های نخی استفاده می‌شود. طبق نظر شورای ملی پنبه آمریکا، دیگر بخش‌های گیاه پنبه نیز به خوبی مورد استفاده قرار گرفته و در تولید مواد غذایی، پلاستیک و محصولات کاغذی استفاده می‌شوند. علاوه بر طبیعی بودن پنبه، شیوه‌ی تبدیل آن به نخ و لباس نیز موجب می‌شود تا از مزایای حداکثری آن، مانند قابلیت کنترل رطوبت، راحتی، دوام و … برخوردار شویم. *مزایای لباس‌های نخ پنبه که باید بدانید : علاوه بر طبیعی بودن پنبه ، نحوه تبدیل آن به نخ و لباس نیز فوایدی از جمله کنترل رطوبت ، راحتی ، دوام و … را در اختیار شما قرار می دهد. در این قسمت نکاتی در مورد لباس نخ پنبه فلامنت ارائه می دهیم.

مزایای لباس نخ پنبه فلامنت

دوام لباس نخ پنبه فلامنت
لباس با جنس نخ پنبه فلامنت دارای استحکام کششی بالایی است که آن را قوی و بادوام می‌کند، به طوری که به ندرت شکافته یا پاره می‌شود. جالب است بدانید که در هنگام خیسی، حتی ۳۰ درصد قوی‌تر هم می‌شود! مزیت آخر در مورد این الیاف، دوام و پایداری خوب آن در شستشو با آب گرم است.

نرمی و راحتی لباس تخ پنبه فلامنت
شاید مهم ترین ویژگی این الیاف از نظر کاربران، قابلیت کشسانی، نرمی و راحتی ایده‌آل آن باشد. قطعاً این مهم ترین دلیل استفاده از نخ  پنبه فلامنت در لباس های زیر و زیرپوش‌ها است.

مقاوم در آب و هوای مختلف
علاوه بر همه‌ی موارد گفته شده، جالب است بدانید که لباس‌های نخ-پنبه ، به دلیل استقامت فوق‌العاده‌ای که دارند، به عنوان یک جزء، در ساختار لباس‌های مقاوم در آب و هوای گوناگون به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.


کنترل رطوبت بدن
لباس‌های نخ پنبه فلامنت ( Cotton )، کنترل رطوبت را به ۲ شیوه انجام می‌دهد. اول اینکه به دلیل داشتن روزنه‌های ریز، بر خلاف بسیاری از الیاف مصنوعی، در تنفس پوست خللی ایجاد نکرده و اجازه می‌دهد تا پوست آزادانه نفس بکشد! این جریان هوا، مانع از تجمع رطوبت روی پوست و ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود. همچنین این الیاف به دلیل انسجام اجزاء، همچون یک حوله، با جذب عرق و رطوبت، آن‌ها را از بدن دور کرده و به همین دلیل گزینه‌ی مناسبی برای فعالیت‌های ورزشی است. انجمن بین المللی ترویج نخ پنبه ( IFCP ) در این باره می‌گوید، این پارچه می‌تواند رطوبتی به اندازه‌ی یک پنجم وزن خود بدون ایجاد احساس خیسی در فرد جذب کند.


ضد آلرژی (حساسیت)
پارچه‌های نخ پنبه فلامنت به ندرت باعث واکنش‌های آلرژیک شده و پوشیدن لباس‌های ساخته شده از آن، برای کسانی که آلرژی‌های پوستی دارند، توصیه می‌شود. خاصیت عدم تحریک کنندگی پوست توسط این الیاف، موجب استفاده‌ی آن در محصولات پزشکی مانند باند ، گاز و … می‌شود. همچنین، زمانی که صحبت از لباس کودک باشد، نخ پنبه در صدر گزینه‌ها خواهد بود.

عایق
لباس‌های نخ پنبه با به دام انداختن هوا در بین بافت‌های خود، نوعی عایق حرارتی را در گرمای تابستان و سرمای زمستان ارائه می‌دهند. در واقع این لباس‌ها ترموستات خوبی برای بدن به شمار می‌آیند. پس بهتر است از این به بعد بیشتر درصدد خرید لباس نخ پنبه فلامنت باشید.

نکاتی در خصوص شستشوی لباس های نخ  پنبه فلامنت
به طور کلی پیشنهاد می‎شود لباس نخ پنبه با دست شسته شود. اما احتمالا افراد زیادی با این روش موافق نبوده و لباسشویی را ترجیح می‎دهند. بنابراین بهتر است به برچسب شستشوی لباس دقت داشته باشید. برای شستشو حتما از آب سرد استفاده نمایید. آب گرم بافت پارچه را از بین خواهد برد. در صورتیکه به حرارت نیاز دارید، دمای آب را در حدود ۳۰ درجه تنظیم کنید. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. در صورتیکه لباس دارای لکه است، ابتدا سعی کنید به روشی صحیح لکه لباس را از بین ببرید.


لباس نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

پارچه نخ پنبه فلامنت

پارچه نخ پنبه فلامنت به چه پارچه ای می گویند؟ چیزی به اسم پارچه جنس نخی وجود ندارد؛ بلکه درست آن، پارچه پنبه ای است. نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود. در واقع تمامی پارچه های بافته شده، نخی هستند. این نخ می تواند از الیاف مختلفی ساخته شده باشد. پارچه های جنس نخی اصطلاحا به پارچه هایی گفته می شوند که الیاف ویسکوز یا پنبه بیشتری در بافت آن ها موجود است و جزو الیاف طبیعی محسوب می شوند (الیاف طبیعی شامل: پنبه، کتان، پشم، ابریشم و ویسکوز هستند). پارچه های جنس نخی (پنبه ای) انواع مختلفی دارند. یکی از انواع پارچه هایی که در میان عامه مردم به پارچه جنس نخی شهرت دارند، پارچه های کودری یا کدری هستند که به صورت تخت بافت تار و پودی با الیاف ویسکوز در عرض های مختلف به صورت ساده یا طرح دار توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند. در مطلب «پارچه کودری نخی؛ شناخت و راهنمای خرید» به این نوع پارچه، انواع، ویژگی ها و نحوه خرید آن پرداختیم. برای توضیحات کامل تر در این مورد می توانید به این مطلب مراجعه کنید. منظور فروشندگان از جنس نخی این است که پارچه یا لباس از نخ تهیه شده است، اما منظور مردم از جنس نخی، جنس پنبه ای است، ولی فروشندگان از این ترفند استفاده می کنند تا دروغ نگفته باشند و فروش بیشتری داشته باشند. البته صرفا پنبه ای بودن پارچه، دلیل مناسبی برای خوب بودن پارچه نیست؛ به خصوص در ایران که هنوز از نخ های پنبه ای با تکمیل های سنتی استفاده می شود.


پارچه نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

راه تشخیص پارچه پنبه فلامنت
روش فهمیدن این که جنس پارچه یا پوشاک مورد نظر از پنبه است یا خیر احتیاج به تجربه فراوان دارد. ضخامت و نوع نرمی و زبری ربطی به جنس نخ ندارد، بلکه این ویژگی ها به نوع بافت مربوط می شود. یکی از راه هایی که گاهی می توان از طریق آن پنبه ای بودن پارچه یا لباس را فهمید، براق بودن محصول است. نخ های پنبه ای به غیر از مرسریزه، مات هستند. معمولا منسوجات براق از پلی استر یا در اصطلاح مواد تشکیل شده اند. البته پنبه های مرسریزه نیز براق هستند که معمولا می توان آن ها را از قیمت بالایی که دارند، تشخیص داد. برای این کار بهتر است از نکاتی که کارشناسان شرکت حافظ بافت در اختیارتان قرار می دهند بهره ببرید.


مزیت پارچه نخ پنبه فلامنت
رد و بدل آسان هوا،این مزیت باعث میگردد که در فصل تابستان بدن در لباس نسبت به الیاف های دیگر تعرق کمتری داشته باشد، گوله نشدن، ایجاد نکردن حساسیت، خنک بودن، سازگاری با پوست، لطافت، لباس هایی با الیاف پنبه ­‌ای، ضخیم­‌ تر و گرم‌­ تر هستند و در سرما بدن را گرم می‌کنند.

پارچه نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

انواع پارچه‌های نخ پنبه فلامنت

در صنعت پارچه، نخ پنبه فلامنت یا همان پنبه یکی از جنس‌هایی است که در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند بافت‌ها و ضخامت‌های مختلفی داشته باشد. از آنجایی که این پارچه مقاومت بالایی در برابر کشش دارد و بسیار بادوام است، کمتر پاره شده و راحت شسته و خشک میشود؛ به همین دلیل پارچه ی بسیار محبوبی می باشد. حال بیاید با انواع پارچه‌های نخ پنبه فلامنت آشنا شویم.


پارچه تریکو فرانسوی (French terry) یک پارچه با بافت مشابه پارچه ژرسی و کاملا نرم. از این پارچه پنبه‌ای در انواع سوییشرت‌ها و لباس‌های خواب راحتی استفاده می‌کنند. وزن این پارچه متوسط می باشد و چون جاذب رطوبت است توانایی خنک نگه داشتن شما را دارد.

پارچه چینو (Chino) یک پارچه نخی و بادوام که در زمان های گذشته برای تولید لباس ارتش ایالات متحده و ارتش انگلیس از آن استفاده شده است؛ چرا که این پارچه مقاومت بسیار بالایی داشته و در واقع ۱۰۰ درصد از نخ پنبه فلامنت بوده است.


پارچه فلانل (flannel) هم یک پارچه نخی با وزن متوسط است که دو طرف آن بافت کرکی دارد. این پارچه نخ پنبه برای گرم ماندن در روزهای سرد سال بهترین راهکاره ممکن می باشد. معمولا فلانل را با نقش و نگارهای شطرنجی بین پارچه‌ها مشاهده می کنید.

Cotton lawn که به آن پارچه پاتیست (پاتیس) نیز گفته می شود. یک پارچه نخ پنبه فلامنت نازک، شفاف و با تعداد الیاف زیاد. این پارچه چون که با نخ‌های ریز زیادی تولید می شود، بافت محکمی دارد. پاتیست یکی از انتخاب‌های عالی برای روزهای گرم سال است.


پارچه شیرشکری یا Seersucker یکی از انواع پارچه‌های پنبه‌ایست که عموما نیازی به اتو کردن ندارد و برای افرادی که دنبال پارچه سبک و بدون دردسر اتو هستند، بهترین گزینه محسوب میشود. از این پارچه معمولا برای کت‌وشلوارهای راحت تابستانی یا شلوارک‌ها استفاده می‌کنند. این پارچه بافت نازکی دارد.

پارچه ژرسه (Cotton jersey) به پارچه کشباف هم معروف است که نرمی و کشش، دو ویژگی مخصوص این پارچه هستند. تیشرت‌های نخی را معمولا با این پارچه تولید می‌کنند. یکی از مزایای این پارچه این است که می توان در تولید هر پوشاکی از آن استفاده کرد. ژرسه‌های ضخیم برای زمستان و نازک‌ها برای تابستان عالی هستند.


پارچه شمبری (Chambray) معمولا از ترکیب الیاف طبیعی مثل نخ پنبه، لینن و برخی مواقع الیاف دیگر به دست می‌آید. بافت شمبری نازک‌تر و نرم‌تر از جین بوده و برای انواع لباس‌ها استفاده قابل استفاده است. این پارچه رنگ‌های مختلفی دارد، اما رایج‌ترین رنگ آن آبی روشن (شبیه به جین) است.

پارچه پوپلین (Cotton poplin) بافت ساده‌ای دارد و کاملا سبک است. بیشتر برای تولید پوشاک مختلف از آن استفاده می شود. از پوپلین بخاطر نرمی و چین و چروک کمش معمولا در لباس‌های مردانه استفاده می‌کنند. در لباس‌های زنانه هم لباس‌های ورزشی و بارانی‌ها معمولا از این پارچه تولید می‌شوند.

شال و روسری نخ پنبه‌ فلامنت
با نزدیک شدن به فصل گرم سال تقاضا برای خرید شال و روسری‌هایی مناسب گرما بیشتر میشود. شال و روسری‌های نخی پنبه­ ای، حریر، سوپر نخ و…برای فصول گرم سال عالی هستند. به تازگی در فروشگاه‌های اینترنتی یا به صورت حضوری شال و روسری‌هایی تبلیغ میشوند با جنس نخ پنبه. شاید برای شما هم سؤال شده باشد که شال و روسری نخی پنبه‌ای چطور شال و روسریهایی هستند؟ شال و روسری نخ پنبه‌ای از پارچه پنبه‌ای تولید میشوند. پارچه پنبه‌ای یک پارچه نرم و راحت است که هوا به خوبی از آن عبور میکند. عمر شال و روسری نخ پنبه‌ای بالاست و به الیافشان به راحتی آسیب نمی بینند. روسری و شال‌های نخی پنبه‌ای برای فصل‌های گرم سال و حتی پاییز نیز مناسب هستند. در واقع خنک و سبک بودن آنها باعث میشود که سر کمتر عرق کند و مدل موها زیر آن ها خراب نشود. بیشتر این روسری و شال‌ها تک رنگ هستند. شال نخی پنبه‌ای کمتر لیز میخورد و راحت روی سر قرار میگیرد. لبه‌های روسری نخی پنبه‌ای نازک می باشد و شما اگر میخواهید روسری بر روی سرتان فرم خوبی داشته باشد بهتر است از طلق استفاده کنید یا اینکه از کلاه حجاب بهره ببرید.

لباس نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

پارچه ی نخ پنبه فلامنت در لباس ورزشی
در باشگاه‌های بدنسازی یا در محیط‌های باز مانند پارک‌ها و… این که چه لباسی با چه جنسی بر تن می‌کنید، از جهات مختلفی می‌تواند در کیفیت تمرینات شما اثر گذار باشد و از این رو باید برای خرید لباس ورزشی به این موارد توجه کنید. به طور کلی برای خرید لباس ورزشی با جنس‌ها و طرح‌های مختلفی روبه‌رو هستید که هر کدام از آن‌ها دارای مزیت‌های خاص به خود هستند و می‌توانید بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده کنید. اما باید گفت که در بین تمامی آن‌ها، لباس‌هایی که از نخ پنبه طراحی و تولید شده باشد می‌تواند مزیت‌های مختلفی را برای شما در زندگی روزمره یا در هنگام ورزش به وجود آورد.

حافظ بافت

پارچه‌های نخ پنبه فلامنت چه فوایدی در ورزش دارند؟
به طور کلی می‌توان گفت که پارچه نخ پنبه به عنوان یکی از بهترین پارچه‌های موجود در بازار معرفی می‌شود که چه برای لباس‌های رسمی و چه لباس ورزشی می‌تواند بسیار مناسب باشد. از این رو فروشگاه شرافیت انواع مختلفی از لباس‌هایی که با نخ پنبه تولید شده‌اند را در فروشگاه خود جای داده و می‌توانید از لباس ورزشی مردانه شرافیت نخ پنبه استفاده کنید. اما دلیل محبوبیت این پارچه چیست و چرا افراد علاقه دارند که در باشگاه‌های ورزشی از این نوع لباس‌ها استفاده کنند؟

لباس نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

تعرق کمتر با استفاده از لباس ورزشی نخ پنبه فلامنت
یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که در باشگاه‌های ورزشی یا در هنگام ورزش کردن در پارک‌ها در روز‌های گرم سال با آن روبه‌رو هستیم، تعرق بیش از اندازه بدن است. راهکار‌های مختلفی برای این امر وجود دارد، به عنوان مثال افرادی که وزن زیادی دارند، بدن آن‌ها بیشتر عرق می‌کند اما افراد لاغر اندام کمتر دچار عرق‌های زیاد می‌شوند. از این رو تناسب اندام در کاهش تعرق نقش بسیار زیادی دارد. اما برای کاهش تعرق بدن راهکار‌های مختلفی دیگری نیز وجود دارد که از جمله راحت‌ترین این موارد می‌توان به خرید لباس نخ پنبه اشاره کرد. معمولا آقایان بیش از بانوان دچار عرق‌ بدن می‌شوند و از این رو می‌توان با خرید لباس ورزشی مردانه عرق بدن را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. از طرفی بانوان روی یک موضوع بیش از آقایان حساس هستند و آن‌ هم بوی بد بدنشان است و از این رو از موارد مختلفی استفاده می‌کنند تا به هیچ عنوان بدن آن‌ها در باشگاه بدنسازی عرق نکند. به طور کلی باید گفت هنگامی که از لباسی که از جنس مواد است استفاده می‌کنید، در صورت عرق کردن بدن، لباستان بوی بدی به خود می‌گیرد. اما باید گفت که لباس نخ پنبه دارای الیاف کاملا طبیعی است و از این رو استفاده از آن می‌تواند در کاهش بوی بدن لباس‌ها تاثیر گذار باشد. از این رو اگر می‌خواهید در باشگاه بدنسازی بدنتان بیش از اندازه بو نگیرد تا خود و اطرافیان را اذیت کند، بهترین راهکار استفاده لباس ورزشی زنانه ای است که از جنس نخ پنبه باشد. به طور کلی می‌توان گفت که لباس نخ پنبه نه تنها تعرق بدن را کم می‌کند، بلکه سبب کاهش بوی بد بدن می‌شود.


خنک بودن؛ یکی از مزیت‌های لباس نخ پنبه فلامنت در تابستان
در فصل‌های گرم سال اینکه از چه جنس لباسی استفاده می‌کنید، بسیار اهمیت پیدا می‌کند، اگر از لباس‌هایی استفاده کنید که جنس مناسبی نداشته باشد، سبب گرما زدگی می‌شود و علاوه بر آن مشکلات دیگری را نیز به وجود می‌آورد. به عنوان مثال فرض کنید با لباس نامناسبی در باشگاه بدنسازی حاضر شده‌اید و مشغول انجام حرکات سخت و نفس گیری هستید. این تمرینات به نوبه خود انرژی بسیار زیادی را از شما می‌‌گیرد و بدن شما را کم کم ضعیف می‌کند در این مواقع اگر از لباس نامناسب استفاده کنید، بدنتان به مرور گرم می‌شود و این گرما نیز انرژی دوچندانی را از بدن شما می‌گیرد و سبب شده تا بی حال و کسل شوید. از این رو مجبور خواهید بود که باشگاه را ترک کنید. اما اگر لباس‌های خنک را در باشگاه مورد استفاده قرار دهید نه تنها باعث تحلیل انرژی نمی‌شود بلکه بهره گیری از آن‌ها به دلیل خنک شدن بدن، احساس شادابی را بیش از پیش می‌کند. از این رو اگر می‌خواهید در باشگاه بدنسازی نشاط و انرژی مناسبی داشته باشید علاوه بر خوردن مکمل‌ و انرژی‌ زا‌ها از لباس ورزشی شرافیت نیز استفاده کنید.


برای جلوگیری از حساسیت پوستی از لباس‌های نخ پنبه فلامنت استفاده کنید
برخی از افراد پوست حساسی دارند و در صورت استفاده از لباس‌هایی که جنسشان مواد باشد، به مرور زمان پوستشان قرمز شده و یا به مرور دچار التهاب پوستی می‌شوند. همچنین برخی از افراد هنگامی که به طور عادی از این لباس‌ها استفاده می‌کنند مشکلی با آن ندارند اما به محض آن که در باشگاه بدنشان عرق کرده، دچار خارش و قرمزی پوست می‌شوند. معمولا خانم‌ها پوست حساس‌تری از آقایان دارند و از این رو بهتر است که با استفاده از لباس ورزشی زنانه نخ پنبه خود را از این مشکلات در امان نگه دارند. همچنین آقایانی که در باشگاه بیش از اندازه عرق می‌کنند، می‌توانند با استفاده از لباس ورزشی مردانه نخ پنبه علاوه بر کاهش عرق، از آسیب‌های پوستی جلوگیری کنند.


آیا می‌توان از لباس‌‌های نخ پنبه فلامنت در روز‌های سرد سال استفاده کرد؟
لباس‌های نخ پنبه از جمله لباس‌هایی است که پوشیدن آن‌ها همانطور که گفته شد در روز‌های گرم سال می‌تواند سبب خنکی بیش از پیش بدن شود. اما آیا این نوع لباس‌ها برای روز‌های سرد سال نیز مناسب هستند یا خیر؟ به طور کلی باید گفت همانطور که می‌توانید در فصل بهار و تابستان از لباس نخ پنبه به دلیل خنک کردن بدن استفاده کنید، از آن‌ها می‌توانید در فصل پاییز و زمستان برای گرم کردن بدن نیز بهره بگیرید. لباس‌هایی که از جنس نخ پنبه هستند، بسیار ضخیم و گرم بوده و این موضوع سبب می‌شود تا در روز‌های سرد سال با استفاده از آن‌ها احساس گرمای بیشتری کنید.


حافظ بافت
لباس‌های نخ پنبه مزیت های بسیار زیادی دارد و استفاده از آن‌ها در باشگاه‌های بدنسازی به دلیل کاهش تعرق، خنک بودن و… بسیار مناسب است. اما با این وجود در برخی از موارد نیز مانند سریع چروک شدن، گشاد شدن و… می‌تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد.
نخ پنبه فلامنت - حافظ بافت

نکات  تکمیلی در خصوص پارچه نخ پنبه فلامنت و لباس نخ پنبه فلامنت
صنعت نساجی و پوشاک یکی از بزرگترین، مهمترین و قدیمی‌ترین صنایع جهان است که به دلیل اشتغالزایی بالا و نقش صنعتی، اقتصادی و اجتماعی فوق‌العاده، بسیار مورد توجه اغلب کشورها و اقتصادهای بزرگ دنیا قرار دارد. مزایای متنوع آن از جمله قدرت اشتغال‌زایی بالا، ارزآوری، تولید ثروت ملی، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع و ارزش افزوده بالا، موجب شده است که بسیاری از کشورها در جهان صنعتی شدن خود را صرفا از صنایع نساجی و پوشاک آغاز کنند. در پارچه های نخ پنبه رنگرفت و آبرفتی وجود ندارد و میتوانید با خیالی آسوده آنرا هربار که پوشیدید بشورید و نگران کهنه شدن آن نشوید. لازم به ذکر است که جنس نخ بعد از مدت طولانی تحت تاثیر شستشوی مداوم قرار می گیرد اما استفاده از آن و پوشیدن آن به دلیل جنس مرغوب و خنک در برابر گرما آنرا ارزشمندتر کرده است. یکی از بحث‌های اصلی استفاده از تی‌شرت پنبه تمام در موارد چاپی و تبلیغاتی محدودیت آن در چاپ طرح و عکس است که به طور معمول یا طرح به صورت تک رنگ در آن چاپ می‌شود یا چاپ طرح‌های چند رنگ به صورت لیبل انجام می‌شود و روی پارچه چسبیده می‌شود که این نوع چاپ ماندگار نخواهد بود و بعد از چندبار شستشو چاپ یا ازبین می‌رود یا افت کفیت پیدا می‌کند. لاکرا برای ساخت گونه های مختلف لباس به طور معمول با پنبه یا پلی استر ترکیب خواهد شد و یک پارچه که دارای بافت بسیار محکمی است تولید می شود.همینطور پنبه به علت طبیعی بودن، در درون الیاف آن منافذی یا منفذ هایی به وجود می آید که هوا به وسیله آن ها در آن رفت و آمد می نماید و این مورد سبب خارج شدن گرما از بدن فرد و به وجود آمدن عایق های حرارتی در بافت پارچه خواهد شد. این روز ها دیگر همه از ضررهای پارچه های الیاف مصنوعی آگاهی دارند و به طور معمول همه مردم آگاهی دارند که چه صدماتی بر بدنشان به وجود خواهد آمد،این مورد سبب شده نگاه بیشتر انسان ها به بهره بردن از پارچه های پنبه یا همان نخی بیفتد که باید در این مورد گفت که نکات مثبت بسیار زیادی دارد این مورد سبب شده است که تعداد زیادی از انسان ها در پی پارچه پنبه ای یا نخی بگردند و این مورد سبب زیاد شدن تقاضاها شده و به همین علت بسیاری از تولید کنندگان پارچه تریکو اقدام به تولید پارچه های مختلف پنیه ای کردند. پارچه نخ پنبه یکی از بهترین و لطیف ترین پارچه های موجود در بازار می باشد لازم به ذکر است این پارچه بسیار مناسب برای پوستهای حساس است و مصارف بسیار زیادی دارد همچون ملحفه جات پرده رومیزی لباس و...


نخ پنبه فلامنت را از کجا ارزان بخریم ؟

نخ پنبه فلامنت را ارزان تر از همه جا می توانید از کارخانه حافظ بافت خریداری کنید و از کیفیت محصولات آن نیز مطمئن باشید. زیرا در این کارخانه از بهترین الیاف پنبه موجود در بازار استفاده می شود، تا بهترین نخ پنبه را به دست تولیدکنندگان در سراسر کشور برسانیم. برای خرید از این کارخانه میتوانید با تیم فروش ما تماس بگیرید، و همچنین با مشوت گرفتن از افراد ما در این شرکت استفاده کنید تا بتوانید کالای مناسب و مدنظر خود را برای محصول خود انتخاب کنید.

چرا نخ پنبه را از حافظ بافت خریداری کنیم؟

استانداردهای بین المللی :
تولید انواع نخ پنبه با بالاترین استانداردهای جهانی با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه تولید شده از طریق تست مواد اولیه در آزمایشگاه های مجهز و کنترل کیفیت محصول نهایی و همچنین بهینه سازی فرایندهای تولید ، حمل و بسته بندی مطابق با استانداردهای روز دنیا به منظور افرایش راندمان، کاهش ضایعات و در نهایت تولید محصولی با کیفیت و مطابق خواست بازار هدف


تکنولوژی پیشرفته تولید :
بهرمندی از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه تولید انواع نخ پنبه و استفاده از ماشین آلات مدرن و دستگاه های مکانیزه‌ با کمترین دخالت نیروی انسانی درخطوط تولید جهت به حداقل رساندن خطاهای انسانی و ایجاد ضایعات کمتر در خطوط تولید از برندهای مطرح جهانی در زمینه پیاده سازی و راه اندازی خطوط پیشرفته تولید نخ پنبه


تنوع تولید و شخصی سازی :
تولید انواع نخ پنبه با ویژگی های مختلف و با توجه به نیازهای مختلف بازار و استفاده از نخ های پنبه در صنایع گوناگون و همچنین امکان تولید نخ های پنبه به صورت سفارشی براساس نیازهای خاص مشتریان و شرکای تجاری


قیمت های رقابتی نسبت به رقبا :
قیمت نخ پنبه فلامنت با توجه به معیار های مختلفی هم چون نوع و کیفیت مواد اولیه به کاررفته در تولید نخ و یا حجم سفارش و نوع سفارش نرخ های متفاوتی دارد. ویژگی های خاص نخ پنبه بر اساس نیاز مشتری نیز در قیمت تمام شده تاثیر مستقیمی دارد اما با در نظر گرفتن رقبای جهانی این صنعت وجود قیمت های رقابتی ضمن حفظ کیفیت بالای تولید نخ یکی از مزیت های رقابتی اصلی در این بازار محسوب می شود.