advertise

نخ پلی استر چیست؟

خرید نخ پلی استر

نخ پلی استر نیز مانند سایر الیاف های مصنوعی، با تکنیک های صنعتی تولید می شوند و به لحاظ ویژگی هایی که دارند، جایگزینی مناسب برای الیاف طبیعی مثل پنبه به شمار می آیند. از ویژگی های این نخ ها می توان به ثبات ابعادی مناسب، استحکام بالا، برگشت پذیری، مقاومت در برابر مواد شوینده و نور خورشید اشاره کرد.
از این رو محصولاتی که در تهیه آن ها از الیافت پلی استر استفاده شده است، از دوام بالایی برخوردارند. الیاف پلی استر یا به صورت خالص و یا به صورت ترکیبی با سایر الیاف ها مثل پشم، پنبه و ویسکوز برای تولید انواع نخ و پارچه های پیراهنی، پرده ای، ملحغه ای، گردباف، کالای خواب مثل لحاف، فرش، تسمه های نقاله، برزنت، لایی، فیلتر و... مورد استفاده قرار می گیرد.
 مجموعه تولیدی حافظ بافت، تولید کننده انواع نخ BCF (نخ بی سی اف) با بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات می باشد. برای ثبت سفارش و خرید نخ مونوفیلامنت با ما تماس بگیرید.

نخ پلی استر چیست؟| حافظ بافت

خرید نخ پلی استر| حافظ بافت

کاربرد نخ پلی استر

برای تولید انواع منسوجات خانگی مثل روتختی، ملحفه، بالش، پرده و فرش بکار می رود. پلی استر فرم و شکل خود را به خوبی حفظ می کند، به راحتی شسته شده و خشک می شود، بنابراین برای پارچه لباس های رسمی نیز مناسب است. از نخ فیلامنت ایرانی هم می توان برای این کار بهره برد.
علاوه بر استفاده در تولید پارچه و لباس، کاربردهای دیگری هم دارند. به دلیل استحکام و تناسیتی که دارند، برای تولید طناب در صنعت نیز مناسب اند. برای ساخت موکت و فرش نیز مناسب اند. برای تهیه پارچه های رو مبلی نیز از این نخ پلی استر استفاده می شود. نخ برس مونوفیلامنت هم کاربرد صنعتی دارد.
از آن جایی که الیاف پلی استر در مقایسه با الیاف طبیعی قیمت بسیار مناسب تری دارند؛ برای کفپوش و محافظ کف خودرو نیز استفاده می شوند. استفاده در کارخانه عروسک سازی برای دوخت عروسک از دیگر کاربردهای نخ های پلی استر است. برای آشنایی بیشتر با کارایی انواع نخ های مورد استفاده در نساجی، پیشنهاد می شود مقاله نخ فلامنت چیست؟ را در همین وبسایت مطالعه فرمایید. ارائه قیمت نخ BCF نیز از خدمات این مجموعه محسوب می شود.


انواع نخ پلی استر

نخ پلی استر با توجه به مواد مصرف و کاربر به شش مدل تقسیم می شوند.
۱. نخ استیپل که از الیاف بریده شده فیلامنت در سیستم ریسندگی تولید می شود.
۲. نخ های POY که از ذوب کردن چیپس های گرانول تولید می شود.
۳. نخ اینترمینگل که این نخ ها از نخ های DTY بوجود آمده و در فواصل مشخص، نخ های DTY را به یکدیگر گره می زنند
۴. نخ های FDY که همان نخ های POY کشیده شده هستند.
۵. نخ های ATY یا همان ایر تکسچره که نخ های DTY هستند که با فشار هوا کوبیده شده اند.
۶. نخ DTY که در صنعت نساجی ایران با نام ترویرا، تکسچره و استرچ نیز شناخته می شوند.
حافظ بافت یکی از مراکز پخش نخ پنبه فلامنت در ایران می‌باشد.

انواع نخ پلی استر | حافظ بافت

استعلام قیمت عمده نخ پلی استر

برای خرید نخ اپلی استر و اطلاع از مشخصات و  استعلام قیمت عمده نخ پلی استر می توانید با کارشناسان مجموعه حافظ بافت از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. مجموعه حافظ بافت با ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید، پخش و مصرف انواع نخ های نساجی با بهره مندی از بروز ترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز دنیا آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. همچنین جهت دریافت مشاوره خرید و استعلام قیمت نخ BCF با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.