advertise

نخ ATY چیست؟

نخ ATY نخ هایی هستند که تحت حرارت هوای فشرده و عملیات کشش تولید شده؛ الیاف آن ها دچار در هم رفتگی شده و ظاهری شبیه به نخ طبیعی پیدا خواهند کرد.
از این رو به نخ های ایر تکسچره نیز شناخته می شوند. این نخ ها نیز از جنس DTY هستند. تولید این این نخ ها با منظور مشابه سازی خصوصیات ظاهری نخ پلی استر با انواع نخ های اکرلیک، پشم و نخ های ریسیده پنبه انجام می شود. مجموعه تولیدی حافظ بافت، تولید کننده انواع نخ BCF (نخ بی سی اف) با بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات می باشد. برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

نخ ATY| حافظ بافت

خرید نخ ATY | حافظ بافت

ویژگی های نخ ATY

نخ ATY از حدود نمره بین ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ با انواع افکت موجود می باشد. به لحاظ براقیت به سه نوع سوپر برایت، برایت و نیمه مات تقسیم بندی می شود. دارای تنوع رنگی بسیار بالا و همچنین استحکام بالا هستند.
لازم به ذکر است که فناوری ATY در تولید نخ های دوجزئی نیزعملکرد بسیار مناسب، خاص و ویژه ای دارد که در حال حاضر به این قابلیت توجه چندانی نشده است.


کاربرد نخ ATY

این نخ ها کاربرد و مصارف بالایی دارند. روز به روز به تعداد محصولات خاصی که با استفاده از نخ های ATY تولید می شوند، اضافه می شود. خصوصیات این نخ ها از جمله شباهت به نخ های طبیعی، تنوع رنگی و همچنین خصوصیات مناسب مکانیکی آن ها سبب شده تا برای تولیدکنندگان منسوجات از جمله کارخانجات فرش های ماشینی، پارچه های تریکو، چادر های صنعتی، پتو های مسافرتی، روکش های صندلی، پرده های اسپرت، پرده های فانتزی، شلنگ ها و... برای تولیدات خود از این نخ های استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با کارایی انواع نخ های مورد استفاده در نساجی، پیشنهاد می شود مقاله نخ فلامنت چیست؟ را در همین وبسایت مطالعه فرمایید.

فروش نخ ATY | حافظ بافت

قیمت نخ ATY | حافظ بافت

قیمت نخ ATY

برای خرید نخ ATY و اطلاع از مشخصات و همچنین قیمت نخ ATY می توانید با کارشناسان مجموعه حافظ بافت در ارتباط باشید.
مجموعه حافظ بافت با ۳۳ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید، پخش و مصرف انواع نخ های نساجی با بهره مندی از بروز ترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز دنیا آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت مشاهده محصولات و خرید با ما همراه باشید. برای استعلام قیمت با ما تماس بگیرید. برای اطلاع از قیمت نخ پنبه فلامنت با ما تماس حاصل فرمایید.

انواع نخ ATY

نخ ATY مناسب بافت پارچه| حافظ بافت

نخ ATY مناسب بافت پارچه

این نخ های می توانند در پارچه های تار و پودی مورد استفاده قرار گیرند که این پارچه ها برای تولید پوشاک و روکش صندلی مناسب است. برای این کاربرد؛ سطح نخ نباید خیلی پرزدار و یا خیلی صاف باشد و به صورت بهینه برای تعیین تغذیه اضافی نخ POY تعیین می‌شود.
چرا که پرز کم پوشش سطح پارچه را کاهش داده و پرز زیاد، فرآیند بافت را با مشکل مواجه خواهد کرد. این مدل از نخ های ATY به نمونه گیری و سفارشی سازی تنظیمات محصول نیاز دارد.


نخ ATY مناسب خاب فرش

نخ هایی که برای خاب فرش استفاده می شوند، باید از برگشت پذیری و براقیت برخوردار باشد و احتیاجی به بالک ندارند. در تولید این مدل از نخ های ATY حداقل تغذیه اضافی در نظر گرفته شده و محصول نهایی از ظاهری بسیار صاف برخوردار است.
همچنین؛ POY استفاده شده در این مدل، با سطح مقطع تری لوبال و از نوع براق است. نمره این مدل، از ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ متغیر می باشد.

نخ ATY مناسب خاب فرش| حافظ بافت

نخ ATY مناسب تریکوبافی| حافظ بافت

نخ ATY مناسب تریکوبافی

از دیگر کاربردهای این نخ ها، استفاده در صنعت تریکوبافی است. این مدل ظاهری شبیه به اکرلیک اسپان و یا پشم دارند که در زمان تولید، تغذیه اضافی بالاتر در نظر گرفته شده تا حلقه های ایجاد شده در نخ حجم یا همان بالک بیشتری به نخ دهند. نمره نخ های مناسب تریکو بافی بین ۶۰۰ الی ۱۳۰۰ دنیر تغییر می کند.

فرایند تولید نخ ATY

 یکی از متنوع ترین روش های تکسچره کردن نخ ها، عملیات عملیات تکسچرایزینگ نخ با هوای فشرده است. که ترکیب انواع نخ ها خام، یکی از ویژگی های آن به شمار می آید. نخ ATY نیز حاصل همین فرایند تکسچره هوای فشرده بر روی نخ است.
در این عملیات به کمک جت هوا، بین الیاف فشردگی ایجاد شده و نخ های متنوعی به لحاظ ظاهری تولید می شود. در منسوجات صنعتی و خانگی، تریکو بافی، پود و خاب فرش و همچنین به عنوان چله، از نخ های ATY استفاده می شود. شما همچنین می توانید برای دریافت مشاوره و  استعلام قیمت نخ BCF با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمائید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.