advertise

نخ اینترمینگل چیست؟

امروزه نخ ها به لحاظ رنگبندی تنوع و گستردگی بالایی دارند و به صورت تخصصی تر بکار گرفته می شوند. نخ اینترمینگل یکی از انواع نخ های پلی استر است.
در برخی از ماشین آلات جدید تولید نخ، جت گره زن تعبیه شده و که نخ های گرده زده شده یا همان نخ های اینترمینگل محصول نهایی آن ها می باشد. نخ های گره زده شده برای نخ های چله استفاده می شوند. مجموعه تولیدی حافظ بافت، تولید کننده انواع نخ BCF (نخ بی سی اف) با بروز ترین دستگاه ها و تجهیزات می باشد. برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.  برای آشنایی با نخ BCF، توصیه می شود مقاله نخ فلامنت چیست؟ در همین وبسایت را مطالعه فرمایید.

نخ اینترمینگل چیست| حافظ بافت

نخ DTY چیست| حافظ بافت

نخ DTY چیست؟

در بین انواع نخ های تکسچره شده، نخ DTY میزان تولید و مصرف بالایی دارد. این نخ که برای تولید پارچه های پرده ای، پیراهنی، ملحفه ای و... بکار گرفته می شود، به نام های نخ هیت ست، نخ شلاقی و نخ فیلامنت پفکی نیز شناخته می شود.
این نخ ها به صورت عبور دادن نخ POY از قسمت دیسک های اصطکاکی به دو شکل ساده و اینترمینگل تولید و عرضه می شود. در واقع همانطور که اشاره کردیم؛ نخ اینترمینگل یکی از انواع نخ های پلی استری می باشد. پیشنهاد می شود مقاله نخ پلی استر چیست را نیز مطالعه فرمایید. در مقاله‌ای مجزا نیز به صورت کامل تشریح کرده ایم که نخ پنبه فلامنت چیست.


ویژگی نخ اینترمینگل

نخ اینترمینگل یا همان نخ DTY اینترمینگل دارای نقطه های گره است. معمولا در نخ های معمولی، گره به معنای تکنیکی برای متصل کردن دو نخ جدا از هم است، اما در نخ های اینترمینگل گره به معنای در هم تنیده و ادغام شدن دو بخش می باشد.
در واقع دو جزء تحت تاثیر جریان هوای پرفشار با یکدیگر درگیر خواهند شد. نخ اینترمینگل به عنوان نخ تنیده یا آمیخته شده نیز شناخته می شود.

ویژگی نخ اینترمینگل| حافظ بافت

انواع نخ اینترمینگل| حافظ بافت

انواع نخ اینترمینگل

نخ های اینترمینگل انواع مختلفی دارند که انواع مختلفی دارند. که عبارتند از:
• نخ اینترمینگل HIM (High-intermingle): در این نوع نخ در هر متر ۱۰۰ الی ۱۲۰ گروه وجود دارد.
• نخ اینترمینگل SIM (Semi-intermingle): در این مدل به ازای هر متر، بین ۴۰ تا ۵۰ گره وجود دارد.
• نخ اینترمینگل NIM (Non-intermingle): در این مدل هم در یک متر ۰ تا ۱۰ گره ایجاد شده است.


مزیت نخ اینترمینگل

پیش تر برای ادغام و ترکیب فیلامنت ها از روش های آهار زنی و تاب استفاده می شد؛ که هر کدام نیازمند تجهیزات و دستگاه های جداگانه ای هستند که به تنهایی می توانند هزینه تولید را تا حد زیادی افزایش دهند. اما به تازگی در دستگاه های تکسچرایزینگ، ناحیه اینترمینگل تعبیه شده است که می تواند این فرایند را به صورت پیوسته انجام دهد.
بنابراین استفاده از روش اینترمینگل کردن نخ ها در مقایسه با روش های قدیمی؛ هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ تجاری، بسیار با صرفه ترند. به علاوه؛ این نخ های از جنس پلی استر است که در هنگام بافت مقاومت و استحکام بالایی از خود نشان می دهد.

مزیت نخ اینترمینگل | حافظ بافت

فرایند اینترمینگل کردن نخ| حافظ بافت

فرایند اینترمینگل کردن نخ

فرایند اینترمینگل کردن نخ به این صورت انجام می شود: فیلامنت های تکسچر شده وارد قسمت Intermingling دستگاه شده و با فشار بالا از نازل جریان هوا به دسته لیف برخورد کرده و در آخر محصول نهایی یعنی نخ اینترمینگل خارج خواهد شد. این نخ های گره زده معمولا برای تولید نخ های چله مورد استفاده قرار می گیرند.


قیمت نخ اینترمینگل

برای خرید نخ اینترمینگل و اطلاع از مشخصات و همچنین قیمت نخ اینترمینگل می توانید با کارشناسان مجموعه حافظ بافت در ارتباط باشید.
مجموعه حافظ بافت با ۱۰ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید، پخش و مصرف انواع نخ های نساجی با بهره مندی از بروز ترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز دنیا آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت مشاهده محصولات و خرید با ما همراه باشید. برای استعلام قیمت نخ BCF با ما تماس بگیرید.

قیمت نخ اینترمینگل| حافظ بافت
نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.