advertise

نخ فلامنت (فیلامنت) چیست؟

نخ بی سی اف قیمت| حافظ بافت

نخ فلامنت

نخ فلامنت چیست؟ نخ bcf (نخ بی سی اف) مخفف کلمه Bulked Continuous Filament به عنوان نخ فیلامنت حجمی با فرآیند ذوبریسی شناخته می شود. علت نامگذاری حجمی برای نخ فلامنت، دنیر یا نمره نخ بالای این نخ و داشتن مینگل یا جوشهای فاصله دار در نخ فلامنت است. از طرف دیگر با توجه به مواد اولیه پلی پروپیلن نخ فلامنت، نخ فلامنت را با نام نخ pp نیز در بازار ایران می شناسند.
مجموعه حافظ بافت ارائه دهنده کلیه خدمات فروش نخ فلامنت می باشد. ماده اولیه آن ها، پلی پروپیلن، چیپس یا گرانول پلی پرو پیلن است و ترکیب این مواد با رنگدانه های مستربچ با پایه پلی پرو پیلن، ترکیب نخ فلامنت را حاصل می کنند. همچنین به دلیل عملیات تکسچرایزینگ در فرآیند تولید نخ فلامنت، نخ فلامنت را به عنوان نخ تکسچر پلی پروپیلن در ادبیات تولید نخ نامگذاری می کنند.

نخ BCF چیست؟ | حافظ بافت

نخ بی سی اف| حافظ بافت

نخ فلامنت هم می تواند تابیده شود و هم می تواند تابیده نشود و الیاف آن به صورت موازی در کنار هم قرار گیرند؛ به صورتی که از هم جدا نشوند.نخ های فلامنتی در مقایسه با اسپان، یک شکل تر هستند، براقیت و نرمی بیشتری دارند و از استحکام بالاتری هم برخوردار شده اند.
در ادامه به توضیحات بیشتر درباره تولید نخ فلامنت پرداخته شده است. این مجموعه؛ تولید کننده انواع نخ فلامنت اعم از نخ فلامنت کددار و نخ فلامنت الوان و .. می باشد. برای ثبت سفارش با تیم حافظ بافت مجری کلیه خدمات تولید نخ فلامنت و فروش نخ فلامنت در ادامه همراه باشید.


نخ فیلامنت چگونه تولید می شود؟

 تولید نخ فیلامنت با توجه به فرآیند ذوبریسی نخ فیلامنت به صورت طبقاتی از بالا به پایین حاصل می گردد. به طور معمول دستگاه های تولید نخ فیلامنت در سه طبقه اصلی طی فرآیندی از بالا به پایین به صورت تمام اتوماتیک حاصل می گردد. در طبقه سوم گرانول پلی پروپیلن به همراه مستربچ پلی پرو پیلن در مخزن های اکسترودر به نسبت معین ترکیب و وارد اکسترودرهای دوماردون فیلتر دار می شوند.
ماده خمیری ذوبی گونه فیلامنت یکدست حاصل میگردد و پس از عبور از فیلترهای اکسترودر، ماده اولیه نخ فیلامنت حاصل شده وارد دوش یا قالبهای تشکیل فیلامنت شده و به طبقه دوم وارد می شود.
تعداد فیلامنت یا رشته نخ های فیلامنت به تعداد سوراخهای قالب خروجی بستگی داشته که به طور معمول هر رشته نخ از ۱۴۰ تا ۲۸۸ سوراخ متغیر می باشد.خروج مواد اولیه نخ فیلامنت از قالبهای حرارتدار خروجی اکسترودر به مانند خروجی یکنواخت آب از دوش حمام بوده و به همین دلیل به سوراخهای خروج قالب، دوش اکسترودر نیز گفته می شود.


مواد از بالای طبقه دوم تا پایین طبقه در یک خط راست موازی با عبور از جریان هوای سرد چیلر در کابین چیلر خنک شده و آماده ورود به طبقه اول یا طبقه وایندر فیلامنت می شود.
سرامیکهای جداکننده نخ، گودتهای سیلندر مانند حرارتدار چرخان، روغن اسپین فینیش فیلامنت، لوله تکسهای حجم دهنده، کابین فشار مینگل، جداکننده ها، هرزگردها و در انتهای داستان نخ فیلامنت وایندرهای چرخان دوک فیلامنت مسیر پرپیچ و خم تولید نخ فیلامنت در طبقه اول یا همکف دستگاه ذوبریسی نخ فیلامنت می باشد. وایندرهای تولید فیلامنت به صورت اتوماتیک دوک نخ کامل شده را با فرمان اپراتور آماده بسته بندی می کند. وزن دوکهای نخ به طور معمول حدود ۵ کیلوگرم می باشد.

تولید نخ BCF | حافظ بافت

نمرات قابل تولید نخ فلامنت

شماره یا نمره نخ ها، بیان کننده میزان ظرافت آن هاست. نخ ها انعطاف پذیر و ناهموار هستند و به همین دلیل، به جای اندازه گیری قطر، ظرافت آن ها از نظر وزن و طول بیان می شود. واحد اندازه گیری نخ های ذوبریسی نیز با دو عنوان دنیر نخ فلامنت و نمره تکس نخ فلامنت شناخته می شود.
نمرات قابل تولید در نخ فلامنت به فاکتورهای مختلفی از جمله ماشین آلات و تجهیزات کارخانه های تولید کننده و مهم تر از همه تعداد فیلامنت آن ها بستگی دارد. اما به طور کلی؛ نمرات قابل تولید نخ فلامنت بین ۶۰۰ تا ۳۰۰۰ دنیر است.

نمره تکس به وزن هر ۱۰۰۰ متر نخ تولید شده منوط می گردد بدین صورت که نمره تکس نخ ۱۵۰ به این معنا است که هر ۱۰۰۰ متر نخ ۱۵۰ گرم وزن دارد. نمره دنیر به وزن هر ۹۰۰۰ متر نخ تولید شده منوط می گردد.
بدین صورت که دنیر ۱۵۰۰ نخ فلامنت به این معناست که هر ۹۰۰۰ متر نخ فلامنت ، ۱۵۰۰ گرم وزن دارد. در فلامنت ایران، دنیر کاربرد بازاری تری نسبت به تکس داشته و بیشتر لفظ دنیر مورد استفاده قرار می گیرد.

دنیر ۱۵۰۰ فلامنت بیشترین کاربرد را داشته و مبنای اندازه گیری نخ برای قیمتگذاری نسبی می باشد. مجموعه تولیدی حافظ بافت در حال حاضر انواع نخ فلامنت خام، تابیده، رنگی و... را در نمرات ۶۰۰ تا ۳۰۰۰ دنیر تولید و به فروش می رساند.
نمرات قابل تولید نخ فلامنت در حافظ بافت شامل: ۶۰۰ دنیر، ۶۵۰ دنیر،۷۰۰ دنیر،۷۵۰ دنیر،۸۰۰ دنیر، ۸۵۰ دنیر و... می باشد. لازم است بدانید که؛ این نمرات در تعداد فیلامنت متفاوت امکان پذیر می باشد.


نمرات قابل تولید نخ BCF| حافظ بافت

کاربرد نخ فلامنت

کاربرد نخ فلامنت در ایران تقریبا محدود بوده و بیشترین کاربرد آن مربوط به فرش و گلیم می باشد. کاشان خواستگاه اصلی نخ فلامنت ایران بوده که حدود ۸۰ درصد تولیدات نخ فلامنت کشور در کاشان، آران و بیدگل، نطنز و محدوده اطراف این شهرها مصرف می شود. فرش فلامنت، گلیم ماشینی، شگی یا فرشهای عروسکی، دورودزی فرش و گلیم از محصولات اصلی نخ فلامنت در کاشان می باشد.
نخ فلامنت در یزد بیشتر در زمینه تولید روفرشی کاربرد داشته و بیشتر به عنوان پود استحکامی در تولید روفرشی استفاده می گردد.  زیرسفره یا روفرشی های دورنگ ساده و سبک یکی دیگر از محصولات حاصله از نخ فلامنت است.  در اصفهان بیشتر برای جاجیم اصفهان یا جاجیم بافت ساده مورد استفاده است.
جاجیم اصفهان هم تار و هم پود آن نخ فلامنت بوده که به همین دلیل به پارچه فلامنت نیز شناخته می شود. نواربافی، قیطون بافی، زیرمبل دوزی، دوردوزی، فیلتراسیون بافی و روکش بافی محصول مشترک فلامنت در تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، خراسان جنوبی، زنجان، رشت و قم می باشد.

نخ BCF| حافظ بافت

فروش نخ بی سی اف| حافظ بافت

قیمت نخ فلامنت

قیمت خرید این نخ ها از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد. این عوامل بر قیمت خرید نخ فیلامنت تاثیر دارند و معمولا تولیدکنندگان و خریداران عمده این نخ ها بر این فاکتورها تاکید بسیاری دارند. استحکام، کیفیت، نوع نخ فیلامنت از نظر ساده یا رنگی بودن، تعداد فیلامنت، نمره نخ، شرکت تولید کننده و... از جمله عواملی اند که به صورت مستقیم روی قیمت نخ فیلامنت تاثیر دارند.
این موارد، مشخصه های کمی و کیفی در خرید و فروش نخ فیلامنت اند که کارخانجات تولید کننده آن ها را بررسی و سپس نسبت به قیمت گذاری اقدام می کنند. همچنین؛ برخورداری از استانداردهای خارجی و داخلی و به ویژه تاییدیه های بین المللی برای نخ فیلامنت نیز بر قیمت این محصول تاثیر گذارند. البته این فاکتور بیشتر مورد توجه مشتریان خارجی و صادرکنندگان این نخ ها می باشد. برای استعلام قیمت نخ فیلامنت با فروشگاه تماس بگیرید.


نخ CF چیست؟و چه تفاوتی با نخ های فلامنت دارد؟

نخ فلامنت با استفاده از سیستم تولید می شود، در واقع؛ با استفاده از سیستم ذوب ریسی چیپس پلی پروپیلن تولید می شود. به این صورت که پلیمر در اکسترود ذوب شده و با عبور جریان از رشته ساز ها، به صورت رشته هایی درآمده که تحت کشش گرم قرار گرفته و سپس روی بوبین پیچیده می شوند.
این رشته ها از منطقه تکسچرایزینگ که دارای جریان هوای داغ و تغذیه اضافی است عبور کرده و حالت پفکی به خود می گیرند. در صورتی که سیستم تولید بدون واحد تکسچرایزینگ باشد و نخ بدون حالت پفکی تولید شود، نخ CF (Continuous Filament) محصول نهایی خواهد بود. و این تفاوت نخ CF و نخ فلامنت می باشد. از نخ CF نیز در صنایع گونی بافی، پارچه های تزئینی و رومبلی، قیطان بافی و... استفاده می شود.

خرید نخ CF| حافظ بافت

تفاوت نخ فلامنت و نخ آکرلیک

نخ فیلامنت از جمله الیاف هایی است که در صنعت فرش بافی مورد استفاده قرار می گیرد. این نخ ها با قیمتی بسیار مناسب در بازار موجودند و از گزینه های ایده آل برای تولید محصولاتی با قیمت مناسب و ارزان اند. از مزیت های اصلی نخ فیلامنت باید به یک پارچگی و پیوستگی آن اشاره شود که باعث می شود فرش تولید شده به هیچ عنوان پرز دهی نداشته باشد.
فرش هایی که با این نخ ها بافته می شوند؛ معمولا با چندبار شستن و زمانی که زیاد پا می خورند، الیافت آن ها سست شده و کج و ناقص می شوند. و در مقابل؛ محصولاتی که با نخ های آکرلیک بافته شده اند و یا درصد آکریلیک آن ها بالاست، در برابر آفتاب و نور مقاومت بالاتری دارند. نخ آکریلیک یکی از پر مصرف ترین الیاف ها در فرهای ماشینی هستند؛ که استحکام و دوام بسیار مناسبی دارند.
فرش هایی که با نخ های آکرلیک تهیه می شوند؛ در مقایسه با الیاف های دیگر، طول عمر بالاتری دارند. این نخ ها، الیاف گرم و سبکی داشته و حالت و خاصیتی شبیه به پشم دارند. آکرلیک ها در انواع خام، سفید و رنگ شده تولید می شوند که با توجه به نیاز خود می توانید هر کدام از آن ها را خریداری کنید. ضد حساسیت بودن، رنگ پذیری خوب، مقاومت زیاد در برابر آفتاب، قابلیت شستشو و مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و گرما از مزیت های مثبت این نخ ها به شمار می آید.


انواع نخ فلامنت در حافظ بافت

نخ فیلامنت مشکی. نخ فیلامنت سفید.نخ فیلامنت لاکی و نخ فیلامنت کرم از نخهای پر طرفدار شرکت حافظ بافت است. نخ فیلامنت شرکت حافظ بافت نخ ۱۲۰ فیلامنت حجیم شوک دار بوده و دارای مینگل یا جوش نخ استاندارد ۴ سانتی متری می باشد.
نخ فیلامنت کرم، پرتقالی، مشکی و سفید با دنیر ۱۵۰۰،  نخ فرش فیلامنت با رنگبندی مشکی، سفید، لاکی، گردویی و کرم از دنیر ۱۵۰۰ تا ۲۴۰۰ با کد رنگ بالا دیگر محصول پرطرفدار بازار نخ فیلامنت کاشان و آران و بیدگل می باشد.
نخ فیلامنت چله برای کارگاه های چله پیچی فرش فیلامنت با دنیر ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ مصرف سنگین نخ سفید باز بوده و چله پیچی نخ کرم با دنیر ۱۶۰۰ نیز از دسته مصارف های گلیم فیلامنت می باشد. نخ فیلامنت آبی، سبز چمنی، سبز فسفری، گردویی، طلایی، کرم، پرتقالی، قهوه ای تیره و باز، گلی و بژ از رنگهای پرمصرف بافت جاجیم و گلفرش فرش pp تولیدی شرکت حافظ بافت می باشد.

نخ BCF چیست | حافظ بافت

خرید نخ فلامنت از حافظ بافت

مجموعه حافظ بافت با ۳۳ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید، پخش و مصرف نخ فیلامنت، با برخورداری از  دستگاه تولید نخ palntex توانایی تولید سفارشی فیلامنت ملانژ را نیز دارد. و نخ تولیدی شرکت در بسته بندی گونی های شش دوک سفید به بازار عرضه می گردند. نخ فیلامنت در شرکت حافظ بافت از دنیر نخ ۱۳۰۰تا۲۸۰۰ در رنگ بندی متنوع با ظرفیت روزانه ۱۵ تن تولید می گردد. برای خرید ثبت سفارش می توانید با مجموعه حافظ بافت در تماس باشید.

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.